H εταιρεία Farfetch πωλήθηκε στον νοτιοκορεατικό κολοσσό του ηλεκτρονικού εμπορίου Coupang σε μια συμφωνία ύψους 500 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση.
Η συμφωνία προβλέπει ότι η Farfetch, η εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου που επικεντρώνεται σε πολυτελή προϊόντα μόδας και ομορφιάς, θα αποφύγει έτσι την πτώχευση μετά από μια επιβράδυνση στην αγορά πολυτελών προϊόντων, τα λάθη συγχωνεύσεων και εξαγορών και το υψηλό κόστος του χρέους, που έθεσαν σε κίνδυνο τη λειτουργία της πλατφόρμας.
Η Coupang είπε ότι «η λειτουργική της αριστεία και τα καινοτόμα logistics σε συνδυασμό με τον ηγετικό ρόλο της Farfetch θα δημιουργήσουν εξαιρετικές εμπειρίες για πελάτες και οίκους μόδας σε όλο τον κόσμο». Πρόσθεσε δε, ότι «είναι στη μοναδική θέση για να ξεκλειδώσει την τεράστια αξία της Farfetch για το τεράστιο τμήμα ειδών πολυτελείας στη Νότια Κορέα, η οποία έχει τις υψηλότερες κατά κεφαλήν δαπάνες στον κόσμο στον συγκεκριμένο τομέα.
Η συμφωνία δίνει στην Farfetch «πρόσβαση σε κεφάλαια 500 εκατομμυρίων δολαρίων για να συνεχίσει να παρέχει αποκλειστικές μάρκες και οίκους και πρόσβαση σε κορυφαίους σχεδιαστές από τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο».
Η συμφωνία Farfetch-Richemont
Την ίδια ώρα, η πολύπλοκη συμφωνία, που είχε ήδη στα σκαριά η Farfetch με τη Richemont για την απόκτηση μεριδίου 47,5% της Yoox-Net-a-Porter, κυρίως σε μετοχές, τερματίστηκε, σύμφωνα με άτομο, που έχει άμεση γνώση του θέματος. Οι εκπρόσωποι της Richemont δεν απάντησαν αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.
Υπενθυμίζεται ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Farfetch, José Neves, είχε ξεκινήσει συζητήσεις τέλη Νοεμβρίου για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, σύμφωνα με την Telegraph, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με τη συμφωνία της με τη Richemont για την απόκτηση του μεριδίου του 47,5%.
Σύμφωνα με την προτεινόμενη συμφωνία, η οποία εγκρίθηκε από τις ρυθμιστικές αρχές τον περασμένο μήνα, αλλά δεν οριστικοποιήθηκε, η Farfetch έπρεπε να αποκτήσει το μερίδιο της Richemont στην YNAP και να καταβάλει στη συνέχεια στη Richemont 64,2 εκατομμύρια μετοχές της Farfetch (αντί μετρητών).
Αυτή η συμφωνία σήμαινε ότι η αποπληρωμή της Richemont εξαρτιόταν από την αξία της μετοχής της Farfetch, η οποία ήταν ήδη σε πτώση. Οι μετοχές έχουν υποχωρήσει 83% τον τελευταίο χρόνο. Από τον Οκτώβριο, όταν εγκρίθηκε η συμφωνία, το προβλεπόμενο μερίδιο της Richemont στην Farfetch αποτιμήθηκε στα 120 εκατομμύρια δολάρια αντί των 615 εκατομμυρίων δολαρίων που υπολογιζόταν τη στιγμή της συμφωνίας, όπως ανέφερε ο αναλυτής της UBS Kunal Madhukar.
Με πληροφορίες του businessoffashion/Vogue