«Βουτιά» κατέγραψε φέτος η τηλεθέαση της τελετής απονομής των Όσκαρ, που σημείωσε νέο ιστορικό χαμηλό.
Μόλις 9,85 εκατομμύρια τηλεθεατές στις ΗΠΑ συντονίστηκαν στο ABC για να παρακολουθήσουν την απονομή των βραβείων. Η τηλεθέαση κατέγραψε πτώση 58% σε σύγκριση με το 2020, τελετή που είχε το προηγούμενο αρνητικό ρεκόρ με 23,6 εκατομμύρια τηλεθεατές.
Έπειτα από μία χρονιά κατά την οποία οι κινηματογράφοι ήταν κλειστοί το μεγαλύτερο διάστημα, τα βραβεία αφορούσαν ταινίες που είτε δεν ενθουσίασαν τους τηλεθεατές είτε δεν ήταν εξοικειωμένοι με αυτές, σχολιάζει το Associated Press.
Έχει παρατηρηθεί ότι η τηλεθέαση της βραδιάς των Όσκαρ είναι υψηλότερη όταν διεκδικούν τα βραβεία δημοφιλείς ταινίες. Για παράδειγμα, 55 εκατομμύρια τηλεθεατές παρακολούθησαν την τελετή το 1998, όταν ο «Τιτανικός» βραβεύθηκε ως καλύτερη ταινία της χρονιάς.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι τα Όσκαρ δεν ήταν η μοναδική τελετή απονομής βραβείων της οποίας η τηλεθέαση κατέγραψε «ελεύθερη πτώση». Φέτος τις Χρυσές Σφαίρες παρακολούθησαν μόλις 6,9 εκατομμύρια τηλεθεατές και τα Grammy κέρδισαν το ενδιαφέρον 9,2 εκατομμυρίων ανθρώπων, κάτι που και στις δύο περιπτώσεις αποτελεί ιστορικό χαμηλό.
Αν και αυτό αποδίδεται στην κόπωση της πανδημίας, κάποιοι πιστεύουν ότι υπάρχουν κι άλλοι λόγοι πίσω από το γεγονός ότι ο κόσμος γύρισε την πλάτη του στα Όσκαρ.
Η Ακαδημία έχει στριμώξει τον εαυτό της στη γωνία, βραβεύοντας ταινίες που αρέσουν στους κριτικούς και σε ανθρώπους που καλύπτουν τα βραβεία, αντί για το γενικό κοινό, σχολίασε η Σάσα Στόουν, ιδρύτρια και διευθύντρια της ιστοσελίδας Awards Daily.
Τώρα, υπάρχει ο κίνδυνος η τελετή των Όσκαρ να γίνει σαν τα βραβεία Τony, τα οποία παρακολουθεί κυρίως ένα εξειδικευμένο κοινό, που ξέρει καλά τον θεατρικό κόσμο της Νέας Υόρκης, συμπλήρωσε η ίδια.
«Βαρετό, απογοητευτικό»
Εκτός από τους τηλεθεατές, η βραδιά των Όσκαρ δεν ενθουσίασε ούτε τους κριτικούς, αρκετοί από τους οποίους έκαναν λόγο για μια βαρετή τελετή.
«Ήταν περισσότερο σαν μια διασταύρωση των Χρυσών Σφαιρών και ενός δείπνου για την ολοκλήρωση ενός εξαντλητικού συνεδρίου μεγάλης διαρκείας», έγραψε ο Μάικ Χέιλ στους New York Times.
Η τελετή ήταν «απογοητευτική σε όλη τη διάρκειά της», σχολίασε το The Arts Desk, που έθεσε μεταξύ άλλων το ερώτημα γιατί επέτρεψαν στους νικητές «να φωνάζουν ακατάπαυστα».
Για «οδυνηρό δείγμα φεστιβάλ βαρεμάρας», έκανε λόγο το TV Line. «Νωθρό, δίχως χιούμορ, μείγμα υπερβολικά μεγάλων ομιλιών και ατελείωτων χτυπημάτων στην πλάτη», ανέφερε ακόμη.
Ο Σκοτ Φάινμπεργκ του Hollywood Reporter έγραψε ότι «υπερβολικά πολλές αποφάσεις υπολογίστηκαν λάθος» και επεσήμανε την απουσία παρουσιαστή, ζωντανών μουσικών ερμηνειών και των πολλών αποσπασμάτων ταινιών που προβάλλονται συνήθως στα Όσκαρ.
Μία από τις αλλαγές στην τελετή ήταν πως το Όσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου ήταν το τελευταίο που απονεμήθηκε και όχι το χρυσό αγαλματίδιο για την καλύτερη ταινία, όπως συνήθως. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να κλείσει η βραδιά με μια στιγμή αμηχανίας, καθώς ο Άντονι Χόπκινς δεν ήταν εκεί για να παραλάβει το βραβείο του.
«Όπως και ο υπόλοιπος κόσμος, ο Σερ Άντονι προφανώς δεν παρακολουθούσε τα Όσκαρ», σχολίασε το Entertainment Weekly.
Η φετινή τελετή ήταν μια «χρυσή ευκαιρία» των διοργανωτών να υπενθυμίσουν στους θεατές τη μαγεία των ταινιών, έγραψε ο Εντ Πάουερ στην Telegraph. «Αντί για αυτό η τελετή πέτυχε το αντίθετο», συμπλήρωσε και πρόσθεσε ότι το σόου ήταν πομπώδες και ταυτόχρονα βαρετό και απογοητευτικό.
Πάντως υπήρξαν και πιο ευνοϊκές κριτικές. Για παράδειγμα το Time έγραψε πως η βραδιά των Όσκαρ ήταν «απρόσμενα αξιοπρεπής» και σχολίασε ότι επρόκειτο για βελτίωση μετά τη βαρετή τελετή απονομής για τις Χρυσές Σφαίρες.
Η τηλεθέαση των Όσκαρ τα τελευταία 10 χρόνια
- 2021- 9,85 εκατομμύρια τηλεθεατές
- 2020- 23,6 εκατ.
- 2019- 29,6 εκατ.
- 2018- 26,5 εκατ.
- 2017- 32,9 εκατ.
- 2016- 34,4 εκατ.
- 2015- 37,3 εκατ.
- 2014- 43,7 εκατ.
- 2013- 40,3 εκατ.
- 2012- 39,3 εκατ.
Με πληροφορίες από ΒΒC, AP