Υψηλότερο κόμιστρο για το πάρκινγκ θα πληρώνουν τα SUV στο Παρίσι, με τη δημοτική αρχή να συνεχίζει τη μάχη για τη μείωση της ρύπανσης στην πρωτεύουσα.
Οι λεπτομέρειες για τα ακριβή ποσά δεν έχουν ανακοινωθεί, αλλά θα ληφθούν υπόψη στοιχεία όπως το μέγεθος, το βάρος του οχήματος και ο κινητήρας του.
Τα ηλεκτρικά οχήματα και οι πολύτεκνοι, που είθισται να έχουν μεγαλύτερα αμάξια, αναμένεται να εξαιρεθούν από τον γενικό κανόνα, που τίθεται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2024.
Οι δημοτικοί σύμβουλοι του Παρισιού ενέκριναν το μέτρο με ομόφωνη ψήφο τον περασμένο μήνα. Ο Frédéric Badina-Serpette, της οικολογικής παράταξης EELV που πρότεινε την αύξηση των τελών, σημείωσε πως «θα θέλαμε η πόλη του Παρισιού να αλλάξει την τιμολόγηση της στάθμευσης επί πληρωμή, ώστε να συνάδει με το βάρος και το μέγεθος των οχημάτων».
Εξήγησε πως ο στόχος ήταν «να επικεντρωθούμε σε έναν παραλογισμό: την αυτοκινητική "παχυσαρκία" (...) την αδυσώπητη αύξηση του βάρους και του μεγέθους των οχημάτων που κυκλοφορούν στις πόλεις μας, και ιδιαίτερα στο Παρίσι».
Σύμφωνα με επίσημες πηγές, ο αριθμός των SUV που κυκλοφορούν στη γαλλική πρωτεύουσα έχει αυξηθεί κατά 60% τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Πλέον αποτελούν το 15% των συνολικά 1,15 εκατομμυρίων ιδιωτικών οχημάτων που σταθμεύουν στην πόλη κάθε βράδυ
Οι αρχές ελπίζουν ότι η αύξηση των τιμών θα παροτρύνει τους οδηγούς προς την επιλογή άλλου είδους οχημάτων από δω και στο εξής.
Ο David Belliard, αντιδήμαρχος της πόλης, αρμόδιος για τον δημόσιο χώρο και την πολιτική κινητικότητας, έριξε φως σε άλλη μία πτυχή του προβλήματος, σημειώνοντας πως τα SUV δεν ταιριάζουν σε ένα αστικό περιβάλλον.
«Δεν υπάρχουν χωματόδρομοι, ούτε ορεινοί δρόμοι (...) Τα SUV είναι απολύτως άχρηστα στο Παρίσι. Ακόμα χειρότερα, είναι επικίνδυνα, δυσκίνητα και χρησιμοποιούνται πάρα πολλοί πόροι για την κατασκευή τους» επεσήμανε.
Ωστόσο, ο Pierre Chasseray, εκπρόσωπος της ομάδας υπεράσπισης αυτοκινητιστών "40 millions d’Automobilistes", δήλωσε ότι ο αριθμός των SUV αυξήθηκε γιατί πλέον επιλέγονται συχνότερα από πολυμελείς οικογένειες.
«Πρόκειται για οικογενειακά οχήματα (...) που χρησιμοποιούνται για τις μετακινήσεις τα Σαββατοκύριακα ή στις διακοπές» σημείωσε, μιλώντας στη Le Parisien, και έκανε λόγο περί μέτρου που ικανοποιεί μία μικρή μειοψηφία πολιτών που ζει στο κέντρο και έχει αναγάγει τα SUV σε σύμβολο στη μάχη κατά της ρύπανσης.
Με πληροφορίες από Guardian