Phishing: Τα brand που μιμούνται πιο συχνά οι χάκερ, για να κλέψουν προσωπικά δεδομένα

Phishing: Τα brand που μιμούνται πιο συχνά οι χάκερ, για να κλέψουν προσωπικά δεδομένα Facebook Twitter
0

Η DHL, η Microsoft και το LinkedIn είναι οι εταιρείες που μιμούνται πιο συχνά οι χάκερ, προκειμένου να κλέψουν προσωπικά δεδομένα ανυποψίαστων χρηστών, με τη μέθοδο phishing.

Η Check Point έδωσε στη δημοσιότητα την έκθεση Brand Phishing Report για το τρίτο τρίμηνο του 2022. Αυτή περιλαμβάνει τα εμπορικά σήματα που μιμήθηκαν περισσότερες φορές οι χάκερ, από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο. 

Αν και το LinkedIn ήταν στην κορυφή της σχετικής λίστας τόσο το πρώτο όσο και το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς, τώρα η DHL πήρε αυτή τη δυσάρεστη πρωτιά: στο 22% των προσπαθειών phishing παγκοσμίως το τρίτο τρίμηνο, οι εγκληματίες υποδύθηκαν τη συγκεκριμένη εταιρεία. 

Η Microsoft είναι στη δεύτερη θέση με 16% των υποθέσεων phishing και το LinkedIn έπεσε στην τρίτη θέση (11%), από 52% το πρώτο τρίμηνο και 45% το δεύτερο. 

Η αύξηση των περιπτώσεων μίμησης του brand της DHL μπορεί να οφείλεται εν μέρει στη μεγάλη παγκόσμια απάτη και επίθεση phishing για την οποία προειδοποίησε η εταιρεία λίγες ημέρες πριν από την έναρξη του τρίτου τριμήνου, σημειώνεται στην έκθεση. 

Το Instagram επίσης μπήκε στην πρώτη δεκάδα της λίστας- για πρώτη φορά- έπειτα από εκστρατεία phishing που ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο. 

Σε μια επίθεση με τη μέθοδο phishing, οι εγκληματίες προσπαθούν να μιμηθούν την επίσημη ιστοσελίδα μιας γνωστής εταιρείας, χρησιμοποιώντας παρόμοιο domain ή URL και σχεδιασμό με το αυθεντικό site. Το link της ψεύτικης ιστοσελίδας μπορεί να σταλεί σε άτομα μέσω email ή γραπτό μήνυμα ή μέσω απατηλής εφαρμογής. Συχνά η ψεύτικη ιστοσελίδα περιλαμβάνει μια φόρμα που έχει σκοπό να κλέψει προσωπικά δεδομένα των χρηστών ή στοιχεία πληρωμών. 

«Το phishing είναι η πιο κοινή μέθοδος απόπειρας εξαπάτησης των χρηστών», επεσήμανε ο Ομέρ Ντεμπίνσκι της Check Point. «Το τρίτο τρίμηνο είδαμε δραματική μείωση των προσπαθειών phishing που σχετίζονται με το LinkedIn, κάτι που μας υπενθυμίζει ότι οι εγκληματίες συχνά αλλάζουν τακτική, για να αυξήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας τους. Όμως, παραμένει το τρίτο brand που υποδύονται συχνά, οπότε καλούμε όλους τους χρήστες να είναι προσεκτικοί με όποια email ή επικοινωνίες που υποτίθεται ότι προέρχονται από το LinkedIn», τόνισε.

Τώρα, που το DHL είναι το brand που είναι πιο πιθανό να μιμηθούν οι χάκερ, «είναι σημαντικό οποιοσδήποτε περιμένει μια παράδοση να μπει απευθείας στην επίσημη ιστοσελίδα για να ελέγξει για την πρόοδο και για ειδοποιήσεις. Μην εμπιστεύεστε τυχόν email, ιδιαίτερα εκείνα που ζητούν στοιχεία», προειδοποίησε ο Ντεμπίνσκι. 

Τα brand που σχετίζονται με τις περισσότερες απόπειρες phishing το τρίτο τρίμηνο:

  1. DHL (σχετίζεται με to 22% των επιθέσεων phishing παγκοσμίως)
  2. Microsoft (16%)
  3. LinkedIn (11%)
  4. Google (6%)
  5. Netflix (5%)
  6. WeTransfer (5%)
  7. Walmart (5%)
  8. WhatsApp (4%)
  9. HSBC (4%)
  10. Instagram (3%)
Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ηγέτης των Σερβοβόσνιων διαφεύγει στη Μόσχα καθώς οι Αρχές εντείνουν τις προσπάθειες σύλληψής του

Διεθνή / Ο ηγέτης των Σερβοβόσνιων διαφεύγει στη Μόσχα καθώς οι Αρχές εντείνουν τις προσπάθειες σύλληψής του

Η Μόσχα έχει μακρά παράδοση αδιαφορίας προς τα εντάλματα της Interpol, όταν πρόκειται για πρόσωπα με πολιτική σημασία ή συμμαχική στάση απέναντι στο Κρεμλίνο
LIFO NEWSROOM
Τα νομοσχέδια κατά των τρανς στις ΗΠΑ γίνονται όλο και πιο «ακραία», προειδοποιεί φιλανθρωπική οργάνωση

Διεθνή / Τα νομοσχέδια κατά των τρανς ατόμων στις ΗΠΑ γίνονται όλο και πιο «ακραία»

Η Αμερικανική Ένωση Πολιτικών Ελευθεριών έχει παρακολουθήσει τουλάχιστον 1.570 προτεινόμενα νομοσχέδια που στοχεύουν στα δικαιώματά τους, με 527 μόνο τους πρώτους τρεις μήνες του 2025
LIFO NEWSROOM
Σουηδία: Η κυβέρνηση προωθεί νομοσχέδιο με «κανόνες συμπεριφοράς» για μετανάστες - Οι παραβάτες θα απελαύνονται

Διεθνή / Σουηδία: Η κυβέρνηση προωθεί «κανόνες συμπεριφοράς» για μετανάστες - Οι παραβάτες θα απελαύνονται

Οι «παραβάσεις του τρόπου ζωής» θα αφορούν τη διάπραξη αδικήματος, τη διατάραξη της δημόσιας τάξης αλλά και την υπεράσπιση της τρομοκρατίας ή ενεργειών που «απειλούν την ασφάλεια» της χώρας
LIFO NEWSROOM
Τι είναι το Ghibli Style που έχει γίνει παγκόσμιο viral και γιατί προκαλεί αντιδράσεις

Διεθνή / Τι είναι το Ghibli Style που έχει γίνει παγκόσμιο viral και γιατί προκαλεί αντιδράσεις

Τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης που παράγουν εικόνες, όπως αυτό του ChatGPT αλλά και το Midjourney, μπορούν να μιμηθούν το στυλ του Χαγιάο Μιγιαζάκι λαμβάνοντας μόνο μερικές οδηγίες και μία εικόνα αναφοράς από τον χρήστη
LIFO NEWSROOM