Ποιο είναι το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Ισπανίας; Αυτό της Μαδρίτης ή της Βαρκελώνης, θα απαντούσε κάποιος. Υπό κανονικές συνθήκες μία από αυτές τις απαντήσεις θα ήταν η σωστή.
Όχι υπό συνθήκες κορωνοϊού ωστόσο καθώς, όπως κάνει γνωστό το CNN, το αεροδρόμιο Teruel της Αραγωνίας πρόσφατα έγινε το αεροδρόμιο της Ισπανίας στο οποίο καταγράφονται οι περισσότερες δραστηριότητες. Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ το Teruel Airport δεν είναι τυπικό αεροδρόμιο. Το σημείο που βρίσκεται, στα υψίπεδα της ανατολικής Ισπανίας μάλλον δεν προτιμάται για τη δημιουργία ενός πολυσύχναστου αεροδρομίου. Ούτως ή άλλως είναι μία από τις πιο αραιοκατοικημένες περιοχές της Ευρώπης. Η επαρχία Teruel σπάνια συγκαταλέγεται ανάμεσα στις προτιμήσεις των δεκάδων εκατομμυρίων τουριστών που επισκέπτονται την Ισπανία κάθε χρόνο.
Ακόμα και για τους ίδιους τους κατοίκους της χώρας, αυτή η αγροτική περιοχή έχει μια αύρα μυστηρίου, η οποία ταιριάζει για ένα μέρος για το οποίο έχουν ακούσει πολλοί, αλλά λίγοι έχουν επισκεφτεί. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι πολιτικό κόμμα που πέρυσι εξέλεξε τον πρώτο του βουλευτή στο εθνικό κοινοβούλιο επέλεξε να ονομαστεί "Teruel Exist", δηλαδή «Η Teruel Υπάρχει», ενδεικτικό της πρόθεσης να θέσει ξανά την ισπανική περιφέρεια πίσω στον χάρτη.
Αυτό που είναι σίγουρο είναι πως ο κορωνοϊός και οι επιπτώσεις του στις αεροπορικές μεταφορές ενίσχυσε το προφίλ του εκεί αεροδρομίου. Και αυτό γιατί οι χρήστες του δεν είναι οι επιβάτες αλλά τα ίδια τα αεροπλάνα. Όπως αναφέρει το CNN, το ίδιο ξηρό κλίμα που βοήθησε αυτή την περιοχή να γίνει ένα από τα μέρη που δημιουργείται ένα από τα πλέον διάσημα χαμόν της Ισπανίας, την καθιστά επίσης κορυφαία επιλογή για τον πλεονάζοντα στόλο των αεροπορικών εταιρειών.
«Βαθύς παροπλισμός»
«Το κλίμα στο Teruel είναι κατάλληλο για "βαθύ παροπλισμό", μια κατάσταση στην οποία το αεροσκάφος μπορεί να παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς εκτεταμένες εργασίες συντήρησης και να διατηρείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για μελλοντικές πτήσεις», δήλωσε εκπρόσωπος της Lufthansa στο CNN Travel.
Το αεροδρόμιο φιλοξενεί στις εγκαταστάσεις του την Tarmac Aerosave, μία γαλλική εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες αποθήκευσης, συντήρησης και ανακύκλωσης στην πολιτική αεροπορία και διαχειρίζεται δύο παρόμοιες μονάδες στον γαλλικό νότο. Σε μία από αυτές, κοντά στα Γαλλικά Πυρηναία, τα δύο πρώτα A380 που αποσύρθηκαν πλήρως, διαλύθηκαν στα τέλη του 2019.
Παροπλισμοί και διαλύσεις αεροσκαφών
Με την πτώση της ζήτησης και την αβεβαιότητα για το μέλλον του τουρισμού, κάποιες αεροπορικές εταιρείες ανακοίνωσαν πως θα διαλύσουν μερικές μονάδες και κάποιες από αυτές προτίμησαν το Teruel Airport.
Μία από αυτές είναι η Air France, η οποία έχει παροπλίσει 180 αεροσκάφη από τα 224 που έχει στις τάξεις της. Τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται στο Παρίσι και στην Τουλούζη, αλλά μερικά Α380 μεταφέρθηκαν στο ισπανικό αεροδρόμιο. Με ανακοίνωση της η εταιρεία γνωστοποίησε την απόσυρσή τους η οποία είχε αρχικά προγραμματιστεί για το 2022. Πηγές της Air France επιβεβαίωσαν στο CNN ότι από τις 11 Ιουνίου πέντε Α380 βρίσκονται στο Teruel Airport.
Εκεί βρήκαν τρία Α380 της Lufthansa. Ο γερμανικός αερομεταφορέας στέλνει επίσης ολόκληρο τον στόλο των Α340-600 στην Teruel. Τα αεροσκάφη θα παροπλιστούν τους επόμενους δύο έως τρεις μήνες και δεν αναμένεται να επιστρέψουν σε υπηρεσία, αν τελικά συμβεί αυτό, για τουλάχιστον έναν χρόνο.
Η άφιξη τόσων πολλών και μεγάλων αεροσκαφών αυξάνει τον ήδη σημαντικό φόρτο εργασίας στο αεροδρόμιο, το οποίο έχει την ικανότητα να αποθηκεύει έως και 125 αεροσκάφη ταυτόχρονα. Παρότι στο παρελθόν είχαν σημειωθεί «εκρήξεις δραστηριότητας» στο Teruel Airport, όπως όταν το 2015 η ρωσική Transaero έστειλε το μεγαλύτερο μέρος του στόλου της εκεί, είναι η πρώτη φορά που το αεροδρόμιο λειτουργεί με τέτοια χωρητικότητα.
Ο Pedro Sáez, εκ μέρους της Tarmac Aerosave, δήλωσε στις 17 Ιουνίου ότι ενώ η εταιρεία διαχειριζόταν 66 αεροσκάφη σε αποθήκες και χώρους στάθμευσης στο αεροδρόμιο πριν από την πανδημία, έχει πλέον 109. Η άφιξη μερικών πολύ μεγάλων αεροσκαφών, εννέα A380 και 40 A340 από τις αρχές Ιουνίου προσέθεσε στον ήδη σημαντικό φόρτο εργασίας στο αεροδρόμιο.
Πώς συντηρούνται τα αεροσκάφη
Οι διαχειριστές του αεροδρομίου καταστρώνουν σχέδια για βελτιστοποιήσουν τη χρήσης του χώρου. Είκοσι πέντε αεροσκάφη έχουν ήδη σε λιθόστρωτο. Παράλληλα πολλές άδειες έχουν ανακληθεί. Τα αεροσκάφη χρειάζονται εξειδικευμένη φροντίδα και συντήρηση κατά τον παροπλισμό.
Η Air France εκτιμά ότι για ένα αεροσκάφος σε «ενεργό παροπλισμό», για διάστημα μεταξύ ενός και τριών μηνών, χρειάζονται περίπου 150 ώρες εργασίας οι οποίες υλοποιούνται σε τρεις φάσεις. Όταν έρχεται πια η ώρα για το αεροσκάφος να πετάξει ξανά ενδέχεται να χρειαστούν δύο ακόμη μέρες εργασιών και ελέγχων.
Κατά ειρωνικό τρόπο, οι ίδιες συνθήκες που έχουν αυξήσει τα επίπεδα δραστηριότητας σε αεροδρόμια όπως αυτό της ισπανικής επαρχίας Teruel, ενεργούν επίσης ως περιοριστικοί παράγοντες. Όπως συνέβη και στα κρουαζιερόπλοια, τα πληρώματα που οδηγούν τα αεροσκάφη στους χώρους παροπλισμού κινδυνεύουν να εγκλωβιστούν εκεί ή, στην καλύτερη περίπτωση, να έχουν ένα δύσκολο ταξίδι επιστροφής.
Με πληροφορίες από CNN
σχόλια