Στη Ν. Κορέα οι σχέσεις δεν είναι απλό ζήτημα- περιλαμβάνουν επέτειο κάθε 100 ημέρες, χρειάζονται να παινεύεσαι συνεχώς γι' αυτές στα social media και προϋποθέτουν «ρομαντικές αποδράσεις» σχεδόν μία φορά τον μήνα.
Οι Park Junhyuk και Kim Chohee, ζευγάρι από μία επαρχία της Σεούλ, αποτελούν πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα και καταγράφουν τη σχέση τους και σε ένα blog που έχουν, ιδιαιτέρως δημοφιλές, που ονομάζεται «Lover in a lifetime». Όταν γιόρτασαν την επέτειο των 1.000 ημερών της σχέσης τους πέρυσι τον Μάιο, έκλεισαν επαγγελματική φωτογράφιση με ροζ και ασημένια μπαλόνια, πήγαν σε σπα, έφαγαν έξω και μετά έσβησαν και τούρτα. Το αξιοσημείωτο όμως στην όλη υπόθεση είναι πως στη φωτογράφιση είχαν ντυθεί προμελετημένα με παρόμοιο τρόπο. Και αυτό είναι κάτι πολύ σύνηθες στα ζευγάρια της χώρας.
Το να φορά ένα ζευγάρι ίδια ρούχα είναι μια πολύ δημοφιλής συνήθεια για τους ερωτευμένους millennials της χώρας των 50 εκατ. κατοίκων, ειδικά σε πόλεις με πανεπιστήμια και γειτονιές με νεολαία. Το συγκεκριμένο στιλ ντυσίματος έχει δικό του όνομα, αποκαλείται 커플룩 (kou-peul) ή 시밀러룩 (si-mi-leo). Για τις ανάγκες του τα ζευγάρια είτε ταιριάζουν ρούχα που έχει ήδη ο καθένας στη ντουλάπα του είτε ψωνίζουν παρόμοια από συγκεκριμένα μαγαζιά που εξυπηρετούν αυτό το σκοπό. Ένα καλής ποιότητας σετ ρούχων, που θα εξυπηρετήσει και τους δύο, μπορεί να φτάσει σε τιμή και τα 350 δολάρια.
«Όταν είναι να βρω ρούχα για να βγω ραντεβού, συνήθως ρωτάω την κοπέλα τι σκοπεύει να φορέσει κι εκείνη. Μετά διαλέγω παρόμοιο χρώμα ή στιλ. Δεν είναι ακριβώς το ίδιο ντύσιμο, αλλά προτιμώ να δείχνουμε σαν ζευγάρι και στους άλλους που μας βλέπουν» λέει ο 30χρονος Tosol Yu, που είναι γιατρός. «Μπορούμε να επιδεικνύουμε ότι είμαστε ζευγάρι κι όχι σαν αυτούς τους μοναχικούς ελεύθερους» λέει ένας άλλος Κορεάτης.
Το συγκεκριμένο look δεν είναι όμως νέα μόδα, καθώς πρωτοεμφανίστηκε πριν πολλές δεκαετίες όταν τα νιόπαντρα ζευγάρια αποφάσισαν να σταματήσουν να φορούν στο ταξίδι τους μέλιτος, οι άντρες το παραδοσιακό κοστούμι και οι γυναίκες ένα φόρεμα. Αντ' αυτού άρχισαν να «συντονίζουν» τα ρούχα τους σε μια κίνηση απόδειξης πως βρίσκονται σε ταξίδι του μέλιτος. Σταδιακά το ίδιο ξεκίνησαν να κάνουν και ζευγάρια που διένυαν τα πρώτα στάδια της σχέσης τους, υιοθετώντας ένα παρόμοιο στιλ ντυσίματος.
Αν και η παράδοση έχει ρίζες πολλά χρόνια πίσω, τα τελευταία χρόνια γνωρίζει τεράστια άνθιση κυρίως λόγω των social media. Hashtag όπως #couplelook, #lovestagram και #coupleselca (selfie) έχουν κατακλύσει σχεδόν το Instagram, τονίζοντας εμμέσως την «σπουδαιότητα» του να είσαι ζευγαρωμένος κι όχι single.
Γενικά οι Κορεάτες κερδίζουν σε κοινωνική αποδοχή όταν βρίσκονται σε σχέση και την επιδεικνύουν κιόλας στον υπόλοιπο κόσμο μέσω επετείων, ίδιων ρούχων και καλοστημένων φωτογραφιών. Η σταθερότητα που πηγάζει από μια ρομαντική σχέση είναι πολύ σημαντική για τους millennials εκεί, την πρώτη γενιά που πραγματικά επωφελήθηκε από την τεράστια οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
Βέβαια, το «στιλ του ζευγαριού» είναι επίσης αποτέλεσμα της εμμονής που έχουν οι κάτοικοι της Ν. Κορέας με την εμφάνιση. Η χώρα σημειώνει το μεγαλύτερο αριθμό πλαστικών εγχειρίσεων ανά κάτοικο παγκοσμίως. Ποπ τραγουδίστριες και ηθοποιοί με αψεγάδιαστη εμφάνιση λατρεύονται σαν είδωλα από τη νεολαία, θέτοντας τα στάνταρ της ομορφιάς, με τα πρόσωπά τους να φιγουράρουν παντού- από μολυβοθήκες για τους μαθητές μέχρι τεράστιες διαφημιστικές πινακίδες στα μέσα μεταφοράς.
Στην Ν. Κορέα υπάρχει η αίσθηση πως αν δεν είσαι όμορφος και εμφανίσιμος, όλα τα υπόλοιπα πάνω σου μπορεί επίσης να είναι ελαττωματικά. Με αυτήν τη λογική, αν η σχέση σου δεν είναι καλή, δομημένη και φωτογενής, κάτι δεν πάει καθόλου καλά μ' εσένα. Κι αυτό δεν το θέλουν καθόλου.
* Με πληροφορίες από Quartz
σχόλια