Οι δικηγόροι του TikTok και της κινεζικής μητρικής του εταιρείας ByteDance προειδοποίησαν κατά τη διάρκεια παρουσίασης των επιχειρημάτων στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ, σχετικά με τον νόμο που υποχρεώνει την πώληση της εφαρμογής ή την απαγόρευσή της στις Ηνωμένες Πολιτείες, ότι το Κογκρέσο μπορούσε να πράξει αναλόγως και σε άλλες εταιρείες.
Ο νόμος, ο οποίος αποτέλεσε αντικείμενο συζητήσεων ενώπιον των εννέα δικαστών, θέτει προθεσμία ως τις 19 Ιανουαρίου στην ByteDance να πουλήσει τη δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικών μέσων, διαφορετικά το TikTok θα απαγορευθεί για λόγους εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ.
TikTok και ByteDance ζήτησαν την καθυστέρηση της εφαρμογής του νόμου, ο οποίος, όπως λένε, παραβιάζει την προστασία της πρώτης τροπολογίας του αμερικανικού Συντάγματος κατά της κυβερνητικής καταστολής της ελευθερίας του λόγου.
Ο Νόελ Φρανσίσκο, εκπροσωπώντας την TikTok και την ByteDance, υποστήριξε ότι η έγκριση αυτού του νόμου από το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ θα μπορούσε να επιτρέψει σε θεσμικά όργανα να στοχεύσουν άλλες εταιρείες για παρόμοιους λόγους.
«Οι κινηματογραφικές αίθουσες της AMC ανήκαν σε μια κινεζική εταιρεία. Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία, το Κογκρέσο θα μπορούσε να διατάξει τους κινηματογράφους της AMC να λογοκρίνουν οποιεσδήποτε ταινίες δεν του αρέσει ή να προωθήσει όποιες ταινίες θα ήθελε», είπε ο Φρανσίσκο στους δικαστές.
Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης του TikTok χρησιμοποιείται από περίπου 170 εκατομμύρια ανθρώπους στις ΗΠΑ, περίπου το ήμισυ του πληθυσμού της χώρας. Το Κογκρέσο ενέκρινε τον νόμο πέρυσι με συντριπτική δικομματική υποστήριξη, καθώς οι νομοθέτες ανέφεραν τον κίνδυνο να εκμεταλλευτεί η κινεζική κυβέρνηση το TikTok για να κατασκοπεύσει Αμερικανούς και να πραγματοποιήσει μυστικές επιχειρήσεις επιρροής.
Ο Τζέφρι Φίσερ, ο δικηγόρος που εκπροσωπεί τους δημιουργούς περιεχομένου του TikTok που έχουν επίσης αμφισβητήσει το νόμο, σημείωσε κατά τη διάρκεια των επιχειρημάτων του Ανωτάτου Δικαστηρίου ότι το Κογκρέσο με αυτό το μέτρο εστίαζε στο TikTok και όχι στους μεγάλους κινεζικούς διαδικτυακούς λιανοπωλητές, συμπεριλαμβανομένου του Temu.
«Αν το Κογκρέσο θα ανησυχούσε πραγματικά για αυτούς τους κινδύνους, θα άφηνε έξω έναν ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το Temu που έχει 70 εκατομμύρια Αμερικανούς που τον χρησιμοποιούν;» ρώτησε ο Φίσερ. «Είναι πολύ περίεργο γιατί ξεχωρίζετε μόνο το TikTok και όχι άλλες εταιρείες που έχουν συλλέξει τα δεδομένα από εκατομμύρια ανθρώπους στη διαδικασία αλληλεπίδρασης με αυτούς τους ιστότοπους και είναι εξίσου, αν όχι περισσότερο, διαθέσιμα στον κινεζικό έλεγχο», ανάφερε ο Φίσερ.
Με πληροφορίες από Reuters