Σχεδόν ένα εκατομμύριο αξιολογήσεις που υποβλήθηκαν πέρυσι για να συμπεριληφθούν στο Tripadvisor- περίπου το 3,6% του συνόλου- ήταν ψεύτικες, σύμφωνα με την πλατφόρμα.
Στη δεύτερη έκθεση διαφάνειας που εκδίδει- η πρώτη ήταν το 2019- η πλατφόρμα ανέφερε ότι το 67,1% των ψεύτικων αξιολογήσεων εντοπίστηκαν προτού δημοσιευθούν, από τον σχετικό αλγόριθμο.
Η έκθεση περιελάμβανε και λεπτομέρειες για τις πληρωμένες αξιολογήσεις, φαινόμενο στο οποίο καταφεύγουν επιχειρήσεις προκειμένου να επωφεληθούν από την καλύτερη κατάταξη. Το Tripadvisor αφαίρεσε πέρυσι πληρωμένες αξιολογήσεις από 131 χώρες.
Η Ινδία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τις χώρες από τις οποίες έγιναν οι περισσότερες πληρωμένες αξιολογήσεις, οι οποίες δεν αφορούν απαραίτητα επιχειρήσεις που βρίσκονται εκεί.
Επίσης, οι ερευνητές της εταιρείας εντόπισαν 65 νέες σελίδες πληρωμένων αξιολογήσεων και μπλόκαραν τις προτάσεις από συνολικά 372 τέτοιες σελίδες κατά την περσινή χρονιά.
«Αν και η συνολική συνεισφορά αξιολογήσεων μειώθηκε, συμβαδίζοντας με την επιβράδυνση των ταξιδιών, οι απατηλές προτάσεις- που βέβαια δεν βασίζονται σε πραγματικές εμπειρίες πελατών- δεν ακολούθησαν την ίδια τάση. Η ομάδα μας παρέμεινε σε επιφυλακή και αποτελεσματική στον εντοπισμό των επίδοξων απατεώνων και ως αποτέλεσμα το ποσοστό των αξιολογήσεων που απορρίψαμε ή αφαιρέσαμε αυξήθηκε σε σχέση με τα προ πανδημίας στοιχεία για το 2018», επεσήμανε η εταιρεία.
Αν και αποτελούν τη μεγαλύτερη απειλή για την αξιοπιστία της πλατφόρμας, οι ψευδείς αξιολογήσεις δεν είναι οι μοναδικές που αφαιρούνται. Συνολικά, πάνω από 2 εκατομμύρια υποβολές (το 8,6%) απορρίφθηκαν ή αφαιρέθηκαν από το Tripadvisor, για παράδειγμα επειδή περιείχαν βωμολοχίες.
Επιπλέον, η μείωση των αξιολογήσεων- περίπου 4 εκατομμύρια τον περσινό Αύγουστο, οι μισές από ότι τον ίδιο μήνα το 2018- δεν ήταν το μόνο πρόβλημα που έφερε η πανδημία. Από την πλατφόρμα αφαιρέθηκαν επιπλέον 46.145 αξιολογήσεις, λόγω παραβιάσεων των όρων.
Κάποιες από αυτές ενθάρρυναν τους πολίτες να αγνοήσουν τις κυβερνητικές οδηγίες για τον κορωνοϊό, ήταν κατά των τεστ κορωνοϊού, επέκριναν τις επιχειρήσεις που επέβαλαν μέτρα προστασίας ή αναφέρονταν στον ιό της Κίνας ή της Γουχάν.
Συνολικά, η πλατφόρμα επέβαλε κυρώσεις σε 34.605 επιχειρήσεις για απατηλή δραστηριότητα και απαγόρευσε 20.299 μέλη της που δεν τήρησαν τους όρους χρήσης πέρυσι.
Το 2020 υποβλήθηκαν πάνω από 26 εκατομμύρια αξιολογήσεις συνολικά πέρυσι, από τις οποίες περισσότερες από 8 εκατομμύρια αφορούσαν ξενοδοχεία και 12 εκατομμύρια για εστιατόρια. Πάνω από τις μισές (54,1%) ήταν για εμπειρίες καταναλωτών στην Ευρώπη και 23,5% στη Βόρεια Αμερική.
Με πληροφορίες από Guardian