Σπουδαίο πράγμα να είσαι και να φαίνεσαι, όπως συνέβαινε με τον Tom Verlaine

Σπουδαίο πράγμα να είσαι και να φαίνεσαι, όπως συνέβαινε με τον Tom Verlaine Facebook Twitter
Λες και είχε μεταφερθεί με χρονομηχάνη στο Μανχάταν του ’70 κάποιος αρχάγγελος του Ρομαντισμού...
0

ΑΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ ΚΑΤΙ ΠΙΟ cool κι από τους Velvet Underground στην «art rock» ιντελιγκέντσια της νεοϋορκέζικης σκηνής, αυτοί θα ήταν μάλλον οι Television, πολύτιμο μυστικό των βαθιά μυημένων για χρόνια, μέχρι να ανακαλυφθούν από στόμα σε στόμα, από παρέα σε παρέα κι από γενιά σε γενιά.

Ακόμα και χθες, υπό το συναισθηματικό βάρος της απώλειας του Tom Verlaine, «μπροστάρη» και «προσώπου» (και τι προσώπου, λες και είχε μεταφερθεί με χρονομηχανή στο Μανχάταν του ’70 κάποιος αρχάγγελος του Ρομαντισμού) αυτής της αστρονομικά σημαίνουσας και σαγηνευτικής μπάντας, μπορούσε να δει κανείς σχόλια στο YouTube και στα social media από ανθρώπους οι οποίοι «με ντροπή παραδέχονταν» ότι μόλις είχαν ανακαλύψει το κλονισμένο μεγαλείο της κληρονομιάς του εκλιπόντος.

Ακόμα και χθες, υπό το συναισθηματικό βάρος της απώλειας του Tom Verlaine, «μπροστάρη» και «προσώπου» αυτής της αστρονομικά σημαίνουσας και σαγηνευτικής μπάντας, μπορούσε να δει κανείς σχόλια στο YouTube και στα social media από ανθρώπους οι οποίοι «με ντροπή παραδέχονταν» ότι μόλις είχαν ανακαλύψει το κλονισμένο μεγαλείο της κληρονομιάς του εκλιπόντος.

Ακόμα και τις παραγνωρισμένες προσωπικές του δουλειές, που σκιάζονταν πάντα από τη δισκογραφία του συγκροτήματος, και κυρίως από την επιβλητική, μονολιθική, αιώνια ισχύ του «Marquee Moon», ενός από τα πέντε-έξι (εφτά; για τη δεκάδα δεν το συζητάμε, μοιάζει αυτονόητο) πιο σημαντικά και πιο υπέροχα άλμπουμ «όλων των εποχών».

Ασχέτως αν οι Television δεν ήθελαν να έχουν (και δεν είχαν) καμία σχέση με τα κλισέ και τις ορθοδοξίες της ροκ βιομηχανίας και κουλτούρας. Ούτε και με το πανκ στην πραγματικότητα, παρότι θεωρούνται πρόδρομοι του είδους, λόγω κοινής ψυχογεωγραφίας με τους παρεπιδημούντες στα μυθικά στέκια της Μητρόπολης, όπως το CBGB και Max’s Kansas City, εκεί όπου γνώρισε και σχετίστηκε ρομαντικά για λίγο ο Verlaine με την Patti Smith.

Σπουδαίο πράγμα να είσαι και να φαίνεσαι, όπως συνέβαινε με τον Tom Verlaine Facebook Twitter
Television

Όπως έχει γραφτεί κατά καιρούς, οι Television ήταν συγχρόνως πρωτο-πανκ και μετα-πανκ πριν γεννηθεί καν το πανκ, ενώ οι δίδυμες, τηλεπαθητικές, δαιδαλώδεις, ληθαργικές, κρυστάλλινες κιθάρες τους και ο νουάρ ποιητικός λυγμός του Tom Verlaine (όνομα και πράγμα), ο οποίος πέθανε όπως πληροφορηθήκαμε, μετά από «σύντομη και απροσδιόριστη ασθένεια», φράση που ακούμε όλο και πιο συχνά στις αναγγελίες θανάτου και συνήθως αποτελεί ένα είδος ευφημισμού για κάποια μορφή καλπάζοντος καρκίνου.

Είχε γεννηθεί πριν από 73 χρόνια με το όνομα Τόμας Μίλερ αλλά, όπως και ο Ντίλαν πριν από αυτόν, αποφάσισε να οικειοποιηθεί το όνομα ενός ποιητή.

Μετά από τον εαυτό του όμως έπρεπε να δώσει ένα όνομα και στο όραμά του, αρχικά The Neon Boys (ένα απολύτως new wave και '80s όνομα, μια δεκαετία νωρίτερα) και τελικά Television. Ένα τέλειο όνομα. Μπανάλ και ιδιοφυές συγχρόνως.

Ο ίδιος είχε πει κάποτε ότι δεν αναφερόταν καν στο μέσο, αλλά σε μια ηχητική παράφραση του όρου: «Tell a vision». Διηγήσου ένα όραμα. Περί αυτού δεν πρόκειται πάντα άλλωστε;

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Daily / Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Αν υπήρξε ένα ναδίρ στην μαζική χρήση του Chat GTP για τη δημιουργία εικόνων που μιμούνται την αισθητική του γιαπωνέζικου Studio Ghibli, αυτό ήταν μάλλον η «παιγνιώδης» οικειοποίηση του εργαλείου από τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Daily / The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Με αφορμή μια μεγάλη έκθεση στο Λονδίνο για το μυθικό βρετανικό περιοδικό και την επίδρασή του στη σύγχρονη κουλτούρα, θυμήθηκα το πρώτο τεύχος του που έπεσε στα χέρια μου, πριν από σαράντα χρόνια, όταν ήμουν μαθητής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ