«Πόρνοι» - εμείς;

«Πόρνοι» - εμείς; Facebook Twitter
0
Αμ δεν φταίει κανείς άλλος- μόνο το ψοφοδεές μπροστά στην Εκκλησίαελληνικό κράτος που επιτρέπει τέτοιεςκαταστάσεις.

1982. Η επιτροπή για τη σύνταξητου νέου οικογενειακού δικαίου, μεπρόεδρο και εμψυχωτή τον αείμνηστοΓιώργο Κουμάντο, προτείνει να ισχύσειστην Ελλάδα το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ: υποχρεωτικόςπολιτικός γάμος και μετά προαιρετικόςθρησκευτικός. Δηλαδή αυτό που ισχύεισε όλες τις πολιτισμένες χώρες της γης.

Σκληρή αντίδραση τηςΕκκλησίας, που εφευρίσκει μοναδικόστον κόσμο αντίμετρο: το «ισόκυρο»- δηλαδή ο πολιτικός και θρησκευτικόςγάμος να έχουν ίδιο νομικό κύρος. Οπαντοδύναμος τότε Ανδρέας υποχωρείατάκτως. Να σκεφτεί κανείς ότι το ΠΑΣΟΚείχε στο πρόγραμμά του και το χωρισμόκράτους-Εκκλησίας, τον οποίο έκανεγαργάρα.

(Προσωπική λεπτομέρεια: Ησύγκρουση αυτή με οδήγησε στην πρώτημου παραίτηση. Αρθρογραφούσα στα«Επίκαιρα» και είχα γράψει ότιτο ισόκυρο είναι παγίδα, που θα ακυρώσειτον πολιτικό γάμο - πράγμα που έγινε.Το άρθρο κόπηκε και παραιτήθηκα).

Και να μας τώρα πάλι: Μεαφορμή το «Σύμφωνο ΕλεύθερηςΣυμβίωσης» βγήκε στον αέρα και τοθέμα του πολιτικού γάμου. Και οΜητροπολίτης Άνθιμος, εκφράζοντας τηνάποψη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου(καημένε Ιερώνυμε, τι σου έμελε ναπάθεις!), αποκάλεσε όλους εμάς που κάναμεπολιτικό γάμο «πόρνους». Έχωζητήσει από το δικηγόρο μου γνωμάτευσηγια το αν πρόκειται περί συκοφαντικήςδυσφήμισης - θα είχε πολύ ενδιαφέροννα δω Άνθιμο και ΔΙΣ στο δικαστήριο.«Πόρνοι» επειδή εφαρμόσαμε ένανόμο του κράτους;

Αν το κράτος μας είχεκοχόνες (πού τέτοια τύχη!) θα ολοκλήρωνετώρα τη μεταρρύθμιση του 1982 και θακαθόριζε τον πολιτικό γάμο ως υποχρεωτικό.Και φυσικά θα θέσπιζε και το σύμφωνοσυμβίωσης. Αλλά συμβαίνουν τέτοιαπράγματα σε θεοκρατικά κράτη;

Τίποτα άλλο δεν δείχνειτην πολιτισμική καθυστέρηση τηςελληνικής κοινωνίας όσο η σχέση της μετην παλαιοντολογικά συντηρητική καιφοβική Ελληνική Εκκλησία. Και δυστυχώς,όπως αποδείχθηκε, ένας φωτισμένοςΑρχιεπίσκοπος δεν φέρνει την άνοιξη.
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ