TO ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ: Η αυτοδίδακτη Τζόντι Φόστερ

TO ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ: Η αυτοδίδακτη Τζόντι Φόστερ Facebook Twitter
5

 

TO ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ: Η αυτοδίδακτη Τζόντι Φόστερ Facebook Twitter

 

Από τη Λένα Φουτσιτζή

 

Η συγκινητική, συναρπαστική και έντονα προσωπική ομιλία της Τζόντι Φόστερ στις Χρυσές Σφαίρες ήταν ίσως η σημαντικότερη στιγμή της τελετής. Ήταν επίσης μια ιδιαίτερη στιγμή για την ομοφυλοφιλική κοινότητα που έκανε πολλούς να πανηγυρίσουν για τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο αναφέρθηκε δημοσίως στον σεξουαλικό προσανατολισμό της.

TO ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ: Η αυτοδίδακτη Τζόντι Φόστερ Facebook Twitter
Στο "Tom Sawyer" (1973)

Κάποιοι επέκριναν την ηθοποιό για το ότι δεν ξεστόμισε τη λέξη «λεσβία» ή «ομοφυλόφιλος» και για το γεγονός ότι περίμενε δεκαετίες για να μιλήσει ανοιχτά, άλλοι όμως θεώρησαν ότι οποιοσδήποτε τρόπος είναι σωστός και το σημαντικό ήταν ότι μίλησε μέσα από την καρδιά της.

«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι εν μέρει μίλησε κωδικοποιημένα και πιθανόν δε μπορούσε να εκφράσει ξεκάθαρα το γεγονός ότι είναι λεσβία» είπε ο Fred Sainz της Εκστρατείας Ανρθώπινων Δικαιωμάτων, μιας ομάδας που μάχεται για τα δικαιώματα των γκέι. «Αλλά ήταν κατανοητό για τον καθένα ότι ήθελε να δηλώσει ότι είναι γκέι. Είναι άξια συγχαρητηρίων, δεν έχει σημασία πόσο δυσνόητα ή άναρθρα μπορεί να φάνηκαν τα λόγια της σε μερικούς. Ήταν πάρα πολύ θαρραλέα».

TO ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ: Η αυτοδίδακτη Τζόντι Φόστερ Facebook Twitter
Φωτογραφημένη για τη Vogue

Η Τζόντι Φόστερ γεννήθηκε στο Λος Άντζελες στις 19 Νοεμβρίου 1962, ως νεότερη από τα τέσσερα παιδιά της Έβελυν «Μπράντι» και του Λούτσιους Φόστερ. Η μέλλουσα κάτοχος Όσκαρ ξεκίνησε την καριέρα της σε ηλικία 3 ετών και ο πρώτος της ρόλος ήταν «το κοριτσάκι του Κόπερτον» σε μια διαφήμιση για την τηλεόραση.

Η μικρή Τζόντι φάνηκε ότι ήταν ιδιαίτερα έξυπνη καθώς άρχισε να μιλάει σε ηλικία εννιά μηνών και έμαθε τον να διαβάζει όταν ήταν τριών ετών. Ενώ ποτέ δεν έλαβε συστηματικά μαθήματα ηθοποιίας ξεκίνησε μια επιτυχημένη καριέρα με τη μητέρα της, Μπράντι, να βρίσκεται πάντα στο πλευρό της, παίζοντας τον διπλό ρόλο της μητέρας και του μάνατζερ. Σύμφωνα με την ενήλικη Φόστερ «η επίδρασή της ήταν πολύ ισχυρή, ήταν αυτοδίδακτη, αλλά δεν ήταν τυχοδιώκτης. Όσο δούλευα έμενε στο τρέιλερ και διάβαζε».

Ο πρώτος αξέχαστος και δύσκολος ρόλος της Φόστερ ήρθε όταν ήταν μόλις 12 ετών, στην ταινία «Ταξιτζής» του 1976 του Μάρτιν Σκορσέζε, όπου υποδύθηκε μια πόρνη-παιδί, αντικείμενο εμμονής του χαρακτήρα του τίτλου, που υποδύθηκε ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο. Η απόδοσή της χάρισε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ και την εγκαθίδρυσή της ως σταρ του σινεμά.

TO ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ: Η αυτοδίδακτη Τζόντι Φόστερ Facebook Twitter
Ως Σάρα Τομπάιας στην ταινία "Οι Κατηγορούμενοι"

Όμως η Φόστερ ένιωθε άβολα με την αυξανόμενη φήμη της. Αναζητώντας την ανωνυμία και μια συνηθισμένη συλλογική εμπειρία γράφτηκε το πανεπιστήμιο του Yale. Μετά την αποφοίτησή της έκανε τη μετάβαση από το παιδί-σταρ σε μια ώριμη ηθοποιό παίζοντας σε μια σειρά από ταινίες της δεκαετίας του 1980. Ο επόμενος μεγάλος ρόλος της ήταν στην ταινία «Οι Κατηγορούμενοι» του 1988 για τον οποίο κέρδισε βραβείο Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα. Ήταν ήδη μια από τις πιο αναγνωρισμένες και αξιοσέβαστες ηθοποιούς του Χόλιγουντ όταν υποδύθηκε την πράκτορα Κλαρίς Στάρλινγκ για την ταινία «Η Σιωπή των Αμνών» το 1991, κερδίζοντας το δεύτερο της Όσκαρ και τη Χρυσή Σφαίρα.

TO ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ: Η αυτοδίδακτη Τζόντι Φόστερ Facebook Twitter
Ως πράκτορας Στάρλινγκ στη "Σιωπή των Αμνών"

Απολαμβάνοντας την επαγγελματική και οικονομική της ελευθερία στη συνέχεια ακολούθησε έναν διαφορετικό δρόμο, δοκιμάζοντας την σκηνοθεσία. Το σκηνοθετικό της ντεμπούτο έγινε με την ταινία "Little Man Tate" (1991) με την οποία κέρδισε επιπλέον αναγνώριση.

Η Φόστερ σε όλη τη διάρκεια της καριέρας της κρατούσε την ιδιωτική της ζωή κρυφή, αποφεύγοντας μάλιστα να απαντάει στο τηλέφωνο ή διατηρώντας το σπίτι της χωρίς οικιακές βοηθούς, φοβούμενη τα ταμπλόιντ. Το 1998 γέννησε τον πρώτο της γιο, Christopher, και τον Charles το 2001, χωρίς να δημοσιοποιήσει την ταυτότητα του πατέρα, συζώντας με την τότε σύντροφό της, Cydney Bernard, την οποία αναγνώρισε δημοσίως για πρώτη φορά το 2007 λαμβάνοντας το βραβείο Sherry Lansing Leadership Award στο 16ο "Women in Entertainment Breakfast".

Σε μια συνέντευξη του 2011 στον Λέτερμαν, μιλώντας για τη μητέρα της:

Το 1976 ο Άντι Γουόρχολ ρώτησε την 14χρονη Φόστερ κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης «πότε σκόπευε να παντρευτεί». Η έφηβη Τζούντι απάντησε «Ποτέ. Ελπίζω. Πρέπει να είναι βαρετό να χρειάζεται να μοιράζεσαι το μπάνιο με κάποιον άλλον».

Ελλάδα
5

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Ελλάδα / Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Η ποινικολόγος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει την Ειρήνη Μουρτζούκου ως «προβληματική προσωπικότητα», σημειώνοντας ότι αυτό ισχύει και για ορισμένα άτομα που έχουν μιλήσει δημόσια για την υπόθεση
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
Από μικρός θαύμαζα τη Τζόντι Φόστερ. Από 13άχρονο αγοράκι. Ήταν 2006-7 και έβλεπα με ενθουσιασμό της ταινίες της. Πάντα πίστευα ότι η ταλαντούχα τύπισσα που τότε λάτρευα περισσότερο και από οποιαδήποτε ποπ σταρ (ναι, συμπεριλαμβανομένης και της Madonna) είχε κάτι το ιδιαίτερο, μία συμπεριφορά που την καθιστούσε πρότυπο στα μάτια μου, χωρίς να κάνει κάτι το ιδιαίτερο. Χωρίς να προκαλεί και να υπηρετεί με ζήλο την κανιβαλιστική βιομηχανία μέσα στην οποία κινούταν. Και τώρα μαθαίνω πως είναι κι αυτή ομοφυλόφιλη. όχι ότι έχει σημασία. Αλλά, να, αναρωτιέμαι... Μήπως η αγάπη που της έχω οφείλεται σε μία ασυναίσθητη, υποσυνείδητη ομοφυλοφιλική αλληλεγγύη; Μάλλον όχι, καταλήγω. Είναι το πηγαίο ταλέντο της που θαύμασα, η συνέπεια, και οι επιλογές της. Και χαίρομαι που την αγάπησα χωρίς να ξέρω τις σεξουαλικές της προτιμήσεις. Μιλάμε για μία γυναίκα που είναι πρώτα extravaganza άνθρωπος και μετά extravaganza δημόσιο πρόσωπο, ανεξάρτητο από την ψευτογκλαμουριά, στο άλλο άκρο από την κατάληξη άλλων παιδιών-θαυμάτων.
Την πάω τη Foster.Είναι μια έξυπνη, κλασάτη τύπισσα που έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό της, αγαπάει αυτό που κάνει και πάνω απ'όλα έχει το ταλέντο να το υποστηρίξει.Αλλα την πάω και για έναν άλλο λόγο: γιατί αντίθετα με πολλούς άλλους "Stars" (του Hollywood και μη) δεν έγινε ποτέ της μαϊντανός και δεν έδωσε ποτέ λαβές για σχόλια.Φερόταν πάντα - από το Silence of the Lambs μέχρι το The Brave One - σα να πίστευε στο ταλέντο της χωρίς να νιώθει την ανάγκη να ζητωκραυγάζει από τις ταράτσες πόσο φανταστική είναι. Και αυτό, σε έναν κόσμο που αρέσκεται να λέει, να λέει και να ξαναλέει πόσο τέλειος είναι για να το πιστέψει και ο ίδιος και οι άλλοι γύρω του, το εκτιμώ.Let the lambs roar, Jodie.Σε πάω.