Art Talks: HO PE

Art Talks: HO PE Facebook Twitter
0

Ιnstallation View 

 

 

Art Talks: HO PE Facebook Twitter
ΗΟ PE, φωτ.: Σπύρος Στάβερης

Πώς και κάνεις επιμέλεια αυτή τη φορά;

Επιμέλεια είχα κάνει και στην Kunsthalle Athena το 2010, δεν είναι κάτι που το αποφάσισα τώρα, αν σκεφτείς πως ήδη επιμελούμαι τα fanzine, σε όλα τα Μountain κάνω την επιμέλεια εγώ και είναι κάτι που το θεωρώ φυσιολογικό και το κάνω χρόνια. Ούτε ονομάζομαι curator, ούτε έχω καμία φιλοδοξία να γίνω curator στην Αθήνα.

Ιnstallation View

 

Vassilis H work detail 

 

Και τι αποφάσισες να κάνεις εδώ;
Είχα την ιδέα να κάνω μια έκθεση με τίτλο NOTEMPLE με σκοπό την δημιουργία ενός ψευδοναού ή της ιδέας ενός ναού που δεν υπάρχει πια. Οι καλλιτέχνες εξυπηρετούν αυτό ακριβώς το όραμα, δηλαδή το πώς θα έμοιαζε μέσα ένα τέτοιο μέρος. Οι περισσότεροι ναοί τελικά είναι πιο ωραίοι όταν είναι συντρίμμια, αν σκεφτείς τις πυραμίδες, τη Σφίγγα ή τους αρχαίους ναούς, ίσως να είναι προμελετημένο αυτό. Έτσι μπορείς να καταλάβεις πως ταιριάζουν φορμαλιστικά οι καλλιτέχνες, για παράδειγμα η Kandis Williams αποτελεί από μόνη της έναν αντι-ναό, το κατεστραμμένο κτήριο του Tobias Bernstrup, το soundtrack της Kristin Eketoft αποτελεί την απαραίτητη μυσταγωγία για να μπεις στον ναό. H πέτρα του ΜCPM είναι το θεμέλιο για να χτιστεί ο αντι-ναός, ο Μίλτος Μανέτας στο βίντεο που παρουσιάζεται ζωγραφίζει ένα σύννεφο το οποίο φορμαλιστικά θυμίζει ναό και όλη αυτή την έννοια της ανύψωσης όταν μπαίνεις σε έναν ναό, και ο Vassilis H έρχεται να σπάσει το ασπρόμαυρο που επικρατεί με τα χρωματιστά γλυπτά του να απορρίπτουν τους φορμαλιστικούς κανόνες με έναν τελείως δικό τους κώδικα. Ο Άνθιμος Ντάγκας και η Άτοπος συμμετείχαν με τη δημιουργία ενός mega-zine από το οποίο όποιος ήθελε μπορούσε να σκίσει μια σελίδα και να την πάρει μαζί του.

Installation View 

 

Σπύρος Στάβερης

 

Μίλησε μου λίγο για τον αντι-ναό μέσα από τις φωτογραφίες του Σπύρου Στάβερη.
Αυτές τις φωτογραφίες τις επέλεξα μέσα από ένα τεράστιο αρχείο με εκατοντάδες φωτογραφίες. Με ενδιέφερε και πάλι όλο το θέμα με το αντί καθώς και τις φόρμες των σωμάτων. Κάποια με τις στάσεις τους θυμίζουν αρχαιοελληνικά αγάλματα και κάποια άλλα έτσι όπως είναι στημένα θα μπορούσαν από μόνα τους να αποτελέσουν έναν ναό, ή κάτι που θα μπορούσε να συμβεί σε έναν αντι-ναό.

Kon Trubkovich

 

Βλέπω πως η θρησκεία και οι θρησκευτικές και λατρευτικές πρακτικές ως ανάμνηση του παρελθόντος, αποτελούν τον πυρήνα των αναφορών σου εν γένει.

Βέβαια, σκέψου την performance στο Remap3 ακόμα που ήταν παραποίηση του Επιταφίου, ή ακόμα την πρώτη performance που έκανα ποτέ, που σταύρωνα τα κρέατα. Ακόμα και τώρα σκεφτόμασταν να κάνουμε μια performance όπου θα κάνουμε μια αντι-βάφτιση όπου θα ερχόντουσαν διάφορες φίλες μας και θα τις αντι-βαφτίζαμε στο όνομα της τέχνης.

Installation View

 

Πώς όμως έχει ξεκινήσει η σχέση σου με το τελετουργικό και το αρχαίο ως κάτι το χαλασμένο; Δεν είναι τυχαίο μάλιστα πως τα καινούργια σου κολάζ αναπαριστούν αρχαία αγάλματα που τα πρόσωπα τους έχουν αντικατασταθεί με φαγωμένες πέτρες.
Αν τα φέρεις όλα αυτά στο σήμερα είναι η αίσθηση που δημιουργείται καθότι η έννοια της καταστροφής ενυπάρχει σε όλο αυτό.

Installation View

 

Θα μπορούσε να αποτελεί σχόλιο για την κοινωνία εν γένει;
Κοίταξε όλοι ζούμε σε αυτή την κοινωνία και όλοι έχουμε πεποιθήσεις, πολιτικές κοινωνικές και δε συμμαζεύεται. Όλη αυτή η αίσθηση που έχω για το παρελθόν είναι χωρίς να έχω κάτι στο μυαλό μου, όλο αυτό βγαίνει ασυνείδητα, δεν μπορώ να σου εξηγήσω ακριβώς.

Installation View 

Από πού εμπνεύστηκες για το θέμα του αντι-ναού;
Σημείο αναφοράς στην ιδέα του αντι-ναού αποτελεί η ταινία του Jodorowski Santa Sangre. Σε αυτή την ταινία λοιπόν υπάρχει μια σκηνή που κατά τη γνώμη μου αποτελεί την καλύτερη performance που υπάρχει. Μία γυναίκα της οποίας έχουν σκοτώσει την κόρη και κατόπιν την έχουν βιάσει και της έχουν κόψει τα χέρια , φτιάχνει έναν ναό επηρεασμένη από το γεγονός. Οι εικόνες του ναού απεικονίζουν τις σκηνές του βιασμού και η ίδια έφτιαξε ένα ομοίωμα της κόρης της χωρίς χέρια και βάφτιζε τους πιστούς με ένα υγρό σαν το αίμα της κόρης της.

Installation View

 

Στο αριστερό μου χέρι κρατάω ένα χαρτί Α4 που γράφει ΝO WORK και στο δεξί μου χέρι ένα αυτοκόλλητο που γράφει ΑΝΤΙ. Περί τίνος πρόκειται;
Είναι και τα δύο έργα. Το αυτοκόλλητο που κρατάς είναι έργο του Palle Torsson, θέλει οι επισκέπτες της έκθεσης να πάρουν τα αυτοκόλλητα και να γεμίσουν τον τόπο. Στο NO WORK ο Νίκος Παλαιολόγος ήθελε να επεκτείνει την έννοια του NOTEMPLE παραπάνω, σε όλες τις εκφάνσεις του.

Aπέναντι στης Βούλας με τα λάφυρα από την έκθεση

 

Η έκθεση ΝOTEMPLE θα παρουσιάζεται στην γκαλερί The Breeder ως τις 21 Δεκεμβρίου

Photos: Constantinos Caravatellis

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ