Ιnstallation View
Πώς και κάνεις επιμέλεια αυτή τη φορά;
Επιμέλεια είχα κάνει και στην Kunsthalle Athena το 2010, δεν είναι κάτι που το αποφάσισα τώρα, αν σκεφτείς πως ήδη επιμελούμαι τα fanzine, σε όλα τα Μountain κάνω την επιμέλεια εγώ και είναι κάτι που το θεωρώ φυσιολογικό και το κάνω χρόνια. Ούτε ονομάζομαι curator, ούτε έχω καμία φιλοδοξία να γίνω curator στην Αθήνα.
Ιnstallation View
Vassilis H work detail
Και τι αποφάσισες να κάνεις εδώ;
Είχα την ιδέα να κάνω μια έκθεση με τίτλο NOTEMPLE με σκοπό την δημιουργία ενός ψευδοναού ή της ιδέας ενός ναού που δεν υπάρχει πια. Οι καλλιτέχνες εξυπηρετούν αυτό ακριβώς το όραμα, δηλαδή το πώς θα έμοιαζε μέσα ένα τέτοιο μέρος. Οι περισσότεροι ναοί τελικά είναι πιο ωραίοι όταν είναι συντρίμμια, αν σκεφτείς τις πυραμίδες, τη Σφίγγα ή τους αρχαίους ναούς, ίσως να είναι προμελετημένο αυτό. Έτσι μπορείς να καταλάβεις πως ταιριάζουν φορμαλιστικά οι καλλιτέχνες, για παράδειγμα η Kandis Williams αποτελεί από μόνη της έναν αντι-ναό, το κατεστραμμένο κτήριο του Tobias Bernstrup, το soundtrack της Kristin Eketoft αποτελεί την απαραίτητη μυσταγωγία για να μπεις στον ναό. H πέτρα του ΜCPM είναι το θεμέλιο για να χτιστεί ο αντι-ναός, ο Μίλτος Μανέτας στο βίντεο που παρουσιάζεται ζωγραφίζει ένα σύννεφο το οποίο φορμαλιστικά θυμίζει ναό και όλη αυτή την έννοια της ανύψωσης όταν μπαίνεις σε έναν ναό, και ο Vassilis H έρχεται να σπάσει το ασπρόμαυρο που επικρατεί με τα χρωματιστά γλυπτά του να απορρίπτουν τους φορμαλιστικούς κανόνες με έναν τελείως δικό τους κώδικα. Ο Άνθιμος Ντάγκας και η Άτοπος συμμετείχαν με τη δημιουργία ενός mega-zine από το οποίο όποιος ήθελε μπορούσε να σκίσει μια σελίδα και να την πάρει μαζί του.
Installation View
Σπύρος Στάβερης
Μίλησε μου λίγο για τον αντι-ναό μέσα από τις φωτογραφίες του Σπύρου Στάβερη.
Αυτές τις φωτογραφίες τις επέλεξα μέσα από ένα τεράστιο αρχείο με εκατοντάδες φωτογραφίες. Με ενδιέφερε και πάλι όλο το θέμα με το αντί καθώς και τις φόρμες των σωμάτων. Κάποια με τις στάσεις τους θυμίζουν αρχαιοελληνικά αγάλματα και κάποια άλλα έτσι όπως είναι στημένα θα μπορούσαν από μόνα τους να αποτελέσουν έναν ναό, ή κάτι που θα μπορούσε να συμβεί σε έναν αντι-ναό.
Kon Trubkovich
Βλέπω πως η θρησκεία και οι θρησκευτικές και λατρευτικές πρακτικές ως ανάμνηση του παρελθόντος, αποτελούν τον πυρήνα των αναφορών σου εν γένει.
Βέβαια, σκέψου την performance στο Remap3 ακόμα που ήταν παραποίηση του Επιταφίου, ή ακόμα την πρώτη performance που έκανα ποτέ, που σταύρωνα τα κρέατα. Ακόμα και τώρα σκεφτόμασταν να κάνουμε μια performance όπου θα κάνουμε μια αντι-βάφτιση όπου θα ερχόντουσαν διάφορες φίλες μας και θα τις αντι-βαφτίζαμε στο όνομα της τέχνης.
Installation View
Πώς όμως έχει ξεκινήσει η σχέση σου με το τελετουργικό και το αρχαίο ως κάτι το χαλασμένο; Δεν είναι τυχαίο μάλιστα πως τα καινούργια σου κολάζ αναπαριστούν αρχαία αγάλματα που τα πρόσωπα τους έχουν αντικατασταθεί με φαγωμένες πέτρες.
Αν τα φέρεις όλα αυτά στο σήμερα είναι η αίσθηση που δημιουργείται καθότι η έννοια της καταστροφής ενυπάρχει σε όλο αυτό.
Installation View
Θα μπορούσε να αποτελεί σχόλιο για την κοινωνία εν γένει;
Κοίταξε όλοι ζούμε σε αυτή την κοινωνία και όλοι έχουμε πεποιθήσεις, πολιτικές κοινωνικές και δε συμμαζεύεται. Όλη αυτή η αίσθηση που έχω για το παρελθόν είναι χωρίς να έχω κάτι στο μυαλό μου, όλο αυτό βγαίνει ασυνείδητα, δεν μπορώ να σου εξηγήσω ακριβώς.
Installation View
Από πού εμπνεύστηκες για το θέμα του αντι-ναού;
Σημείο αναφοράς στην ιδέα του αντι-ναού αποτελεί η ταινία του Jodorowski Santa Sangre. Σε αυτή την ταινία λοιπόν υπάρχει μια σκηνή που κατά τη γνώμη μου αποτελεί την καλύτερη performance που υπάρχει. Μία γυναίκα της οποίας έχουν σκοτώσει την κόρη και κατόπιν την έχουν βιάσει και της έχουν κόψει τα χέρια , φτιάχνει έναν ναό επηρεασμένη από το γεγονός. Οι εικόνες του ναού απεικονίζουν τις σκηνές του βιασμού και η ίδια έφτιαξε ένα ομοίωμα της κόρης της χωρίς χέρια και βάφτιζε τους πιστούς με ένα υγρό σαν το αίμα της κόρης της.
Installation View
Στο αριστερό μου χέρι κρατάω ένα χαρτί Α4 που γράφει ΝO WORK και στο δεξί μου χέρι ένα αυτοκόλλητο που γράφει ΑΝΤΙ. Περί τίνος πρόκειται;
Είναι και τα δύο έργα. Το αυτοκόλλητο που κρατάς είναι έργο του Palle Torsson, θέλει οι επισκέπτες της έκθεσης να πάρουν τα αυτοκόλλητα και να γεμίσουν τον τόπο. Στο NO WORK ο Νίκος Παλαιολόγος ήθελε να επεκτείνει την έννοια του NOTEMPLE παραπάνω, σε όλες τις εκφάνσεις του.
Aπέναντι στης Βούλας με τα λάφυρα από την έκθεση
Η έκθεση ΝOTEMPLE θα παρουσιάζεται στην γκαλερί The Breeder ως τις 21 Δεκεμβρίου
Photos: Constantinos Caravatellis
σχόλια