Έχει πραγματικά ενδιαφέρον να παρατηρείς πώς αφού φτάσαμε εδώ που φτάσαμε με την κρίση και όλες αυτές τις ιστορίες, αυτοί που δείχνουν να έχουν «συμφιλιωθεί» περισσότερο με την κατάσταση, και να δρουν ο καθένας με τον δικό του τρόπο αντί να καταριούνται ατέρμονα την ομολογουμένως στραβή κι ανάποδη τύχη τους, είναι κατά κύριο λόγο οι νέοι άνθρωποι.
Τα παιδιά κάτω ή λίγο μετά τριάντα.
Η γενιά που κατηγορήθηκε περισσότερο από κάθε άλλη για νωθρότητα, ναρκισσισμό, και αδιαφορία, η γενιά που θεωρητικά «μεγάλωσε έχοντας τα πάντα και που τα περιμένει όλα έτοιμα» είναι η ίδια γενιά που τσουρουφλίζεται άνευ προηγουμένου από την ανεργία, κι όμως φαίνεται να έχει πάρει χαμπάρι νωρίτερα απ' όλους τα μη αναστρέψιμα νέα δεδομένα κι αποφάσισε να μην κάθεται άλλο με σταυρωμένα τα χέρια:
Κάθε μέρα θα ακούσεις και για κάποιον νεότατο άνθρωπο που μέσα σε όλο αυτό το ρημαδιό ξεκινάει την δική του δουλειά, το δικό του μαγαζάκι, την δική του φάση, ορμώμενος τις περισσότερες φορές από τα ενδιαφέροντα και τα χόμπι του.
Άλλη φτιάχνει γλυκά στο σπίτι της και ξεκινάει το δικό της ζαχαροπλαστείο, άλλος αφού τελείωσε τις σπουδές σε Αρχιτεκτονική και Σχέδιο που έκαναν τους γονείς του να φουσκώνουν από περηφάνια ανοίγει το δικό του τατουατζίδικο, άλλοι αγαπούν το ποδήλατο και ράβουν ρούχα γι' αυτό, άλλοι κοσμήματα, μικρά μαγαζιά με ιδιαίτερα σάντουιτς ανοίγουν το ένα μετά το άλλο, άλλοι μεταπωλούν τα παλιά τους ρούχα σε κουκλίστικες νέο-μπουτίκ, ο καθένας τα δικά του.
Μικρά και συμμαζεμένα. Και ό,τι βγει.
Η εποχή που ολόκληρες γενιές καθόταν περιμένοντας τον διορισμό και τον επόμενο ΑΣΕΠ έχει περάσει ανεπιστρεπτί.
Μάλλον ευτυχώς.
Φλυαρώ, αλλά αυτά ακριβώς σκεφτόμουν και πριν μιλήσω με τα τον Κυριάκο και τον Σάκη, δύο νέα παιδιά 25 και 28 ετών αντίστοιχα από την Θεσσαλονίκη, που αγαπούν πολύ το ποδήλατο και μόλις άνοιξαν την πρώτη εταιρεία ταχυμεταφορών με ποδήλατα στην πόλη.
Την Nineflow Courier.
O Κυριάκος είναι φοιτητής Διεθνών Ευρωπαϊκών Σπουδών και δούλευε συνήθως σε καφέ και εστιατόρια της πόλης, ενώ ο Σάκης είναι απόφοιτος ΤΕΦΑΑ.
- Και πριν το nineflow courier..;
- Είχαμε κανονικά τις δουλειές μας.
Ο ένας δούλευε σε καφέ και ο άλλος σε εταιρίες promotion, όμως υπήρχε πάντα αυτή η αβεβαιότητα και ζητούσαμε κάτι σταθερό και πιο σίγουρο.
Έτσι, είπαμε να ρισκάρουμε δημιουργώντας κάτι δικό μας.
- Και πώς σας ήρθε αυτή η ιδέα; Πώς άρχισαν όλα;
- Ήταν κάτι που το δουλεύαμε ξεχωριστά, ο καθένας στο μυαλό του, για πολλούς μήνες. Μια μέρα έτυχε να το συζητήσουμε και να δούμε ότι είχαμε τις ίδιες σκέψεις.
Αποφασίσαμε, έτσι, να το τρέξουμε.
- Αλήθεια, γιατί «nineflow»;
- Θα σου απαντήσουμε για το 2ο μισό.
Το πρώτο μισό, είναι κάτι δικό μας, inside thing!
Flow, λοιπόν, γιατί όλα έχουν ροή.
Όλα δουλεύουν με οργάνωση.
Και με σωστή οργάνωση.
Όλα κυλούν "ρολόι", για εμάς και για τους συνεργάτες μας.
- Τι budget χρειάζεται αυτή τη στιγμή για να ανοίξουν δύο νέα παιδιά μία τέτοια επιχείρηση; Εσείς πώς ξεκινήσατε;
- Το budget είναι το ίδιο με κάθε άλλη εταιρία του μεγέθους μας.
Το ότι χρησιμοποιούμε ποδήλατα δεν σημαίνει ότι τα έξοδα για να ξεκινήσεις κάτι θα είναι μειωμένα.
Πέρα από τα κλασικά έξοδα (εφορίες, ασφάλειες, άδειες κτλ), υπάρχουν και άλλα πολλά, ακόμη και κάποια που δεν τα φαντάζεσαι και δεν τα είχες υπολογίσει στην αρχή.
Το καλό είναι ότι τα λειτουργικά έξοδα είναι μειωμένα αφού χρησιμοποιούμε ποδήλατα και έτσι μπορούμε να προσφέρουμε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.
- Πώς λειτουργεί η όλη διαδικασία του κούριερ με ποδήλατα; Τι πρέπει να κάνει κάποιος που θέλει να επιλέξει την δική σας υπηρεσία;
- Ο τρόπος δουλειάς μας είναι ίδιος από με αυτόν που έχει συνηθίσει ο κόσμος από τις εταιρίες ταχυμεταφορών.
Η μόνη διαφορά είναι ότι δεν έχουμε ενδιάμεσους σταθμούς, δεν τα συλλέγουμε όλα μαζί και μετά τα παραδίδουμε, ούτε το δέμα αλλάζει χέρια.
Με ένα τηλεφώνημα, ερχόμαστε στο χώρο σας, παραλαμβάνουμε το δέμα και από εκεί το παραδίδουμε απευθείας στα χέρια του παραλήπτη.
Με την υπηρεσία άμεσης παράδοσης, αν δηλαδή κάποιος θέλει να στείλει κάτι επείγον, ο ποδηλάτης δίνει προτεραιότητα σε αυτήν την αποστολή και την πραγματοποιεί άμεσα. Επίσης υπάρχει η επιλογή για παράδοση την επόμενη ημέρα.
Τέλος, αν κάποιος το θελήσει, μπορεί να φέρει το δέμα του από τα γραφεία μας και μετά εμείς να το παραδώσουμε στον προορισμό του, με χρέωση 1,5€ για την επόμενη μέρα και 2,5€ αυθημερόν.
- Φαντάζομαι μιλάμε για αποστολές εντός του αστικού κέντρου έτσι;
- Αν και ο μεγαλύτερος όγκος των αποστολών μας γίνεται στο αστικό κέντρο, η ακτίνα παράδοσης είναι από την Περαία μέχρι την Σίνδο, από το κέντρο μέχρι το Πανόραμα.
Μιλάμε για ολόκληρη σχεδόν την Θεσσαλονίκη λοιπόν, και για τα περίχωρα.
- Γιατί όμως κάποιος να επιλέξει εσάς όταν με ένα μηχανάκι των συμβατικών κούριερ μπορεί να μεταφέρει πιο γρήγορα, πιο μακριά και πιο μεγάλα πράγματα;
- Ο τρόπος δουλειάς μας, συγκριτικά με το πώς δουλεύουν οι συμβατικές εταιρίες courier, μας δίνει μεγάλο πλεονέκτημα στους χρόνους παράδοσης, σε όλες τις αποστολές.
Εξάλλου διαθέτουμε υπηρεσία παράδοσης εντός 15 λεπτών!
Από την άλλη, ένα μηχανάκι μπορεί να πιάνει μεγαλύτερες ταχύτητες όχι όμως μέσα στην πόλη, ειδικά σε στιγμές κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Ένα ποδήλατο είναι πολύ πιο ευέλικτο και στα χέρια ενός έμπειρου ποδηλάτη, είναι το πιο γρήγορο μέσω μεταφοράς εντός πόλης.
Όσον αφορά το βάρος των αντικειμένων, κι εδώ, με τον κατάλληλο εξοπλισμό, ειδικό για bike messengers, μπορούμε να μεταφέρουμε αντικείμενα βάρους 15 κιλών με ασφάλεια.
Σύντομα θα προσθέσουμε στον στόλο μας ένα ποδήλατο cargo όπου θα μπορεί να μεταφέρει έως και 80 κιλά.
Τέλος, η ταχύτητα και η αξιοπιστία σε συνδυασμό με τις χρεώσεις είναι το μεγαλύτερο μας ατού.
- Αλήθεια, πώς είναι μέχρι τώρα η ανταπόκριση του κόσμου;
- Για να λέμε την αλήθεια είναι πολύ μεγαλύτερη από το αναμενόμενο.
Δεν περιμέναμε να λάβουμε τόσο καλό feedback μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Όλο και περισσότεροι επιλέγουν πλέον τις υπηρεσίες μας.
Φαίνεται ότι ο κόσμος αναγνωρίζει αυτό που κάνουμε και αυτό που θέλουμε να πετύχουμε.
- Και ποιο είναι το πιο περίεργο πράγμα που σας έχουν ζητήσει να μεταφέρετε;
Πριν τις γιορτές έπρεπε να μεταφέρουμε μια οθόνη 30 ιντσών από το κέντρο στην Καλαμαριά, για λογαριασμό μιας κατασκευαστικής εταιρίας.
Το περίεργο στην υπόθεση δεν ήταν η οθόνη, καθώς μεταφέρουμε εύθραυστα και ογκώδη αντικείμενα με ασφάλεια, αλλά το ότι η εταιρία μας την εμπιστεύτηκε χωρίς να έχει χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες μας στο παρελθόν και χωρίς να γίνει καμία νύξη ασφαλείας από μέρους τους!
Σαν να ήταν μια συνηθισμένη αποστολή.
- Είστε νομίζω οι πρώτοι στην Θεσσαλονίκη που κάνετε κάτι τέτοιο. Αλήθεια, στην Αθήνα πώς είναι τα πράγματα στο χώρο των ταχυμεταφορών με ποδήλατο;
Είχε υπάρξει μια παρόμοια προσπάθεια στο παρελθόν στην Θεσσαλονίκη, όμως λόγω συνθηκών και timing δεν ευδοκίμησε.
Στην Αθήνα υπάρχουν εταιρίες εδώ και αρκετό καιρό και έχουν πλέον εδραιωθεί δυναμικά στον χώρο των ταχυμεταφορών.
- Πότε άρχισε όλη αυτή η εντατική ενασχόληση με το ποδήλατο;
- Ποδήλατο κάναμε από πάντα.
Ωστόσο, εντατικά ασχολούμαστε τα τελευταία 4 χρόνια. Ακόμα περισσότερο, όταν γίναμε μέλη σε μια αστική ποδηλατική ομάδα της πόλης, το Thessaloniki Fixed Gear.
- Και το πρώτο σας ποδήλατο;
Σάκης: Το πρώτο ποδήλατο που είχα ποτέ μου ήταν ένα τρίκυκλο που μου είχαν πάρει οι γονείς μου όταν ήμουν στα νήπια.
Κυριάκος: Το δικό μου ήταν ένα μικροσκοπικό BMX με βοηθητικές!
Καλά θα ήταν να το είχα ακόμα, θα το βάζαμε και σαν έκθεμα στο γραφείο.
- Τώρα τι ποδήλατα χρησιμοποιείτε;
Τώρα έχουμε ποδήλατα fixed gear και δρόμου.
Και οι δυο τύποι είναι αυτοί που χρησιμοποιούνται σε αγωνιστικό επίπεδο, σε δρόμους και ειδικές πίστες.
- Και για το τέλος, οι δικοί μου φόβοι: Zω στη Θεσσαλονίκη και ειδικά στο κέντρο νομίζω ότι η κατάσταση είναι κίνδυνος θάνατος για έναν ποδηλάτη.. Εσείς τι λέτε;
Πλέον το ποδήλατο άρχισε να είναι υπολογίσιμο στην πόλη και οι περισσότεροι είναι πιο προσεκτικοί στο δρόμο, βέβαια υπάρχουν και τα διάφορα περιστατικά, αλλά από αυτά δεν θα γλυτώσουμε ποτέ.
Στην Ελλάδα ζούμε!
Φιλίππου 97, 54635 Θεσσαλονίκη
2315 51 64 64
mail: [email protected]
σχόλια