50 χρόνια Moda Bagno: Εδώ το design δεν είναι τάση, είναι τρόπος ζωής
Εδώ και πέντε δεκαετίες, η Moda Bagno - Interni μάς βοηθά να φτιάξουμε το σπίτι τους, κάνοντας τις σωστές επιλογές, χωρίς να μας το επιβάλει.
ADVERTORIAL
Το 1974, ο Νίκος Βαρβέρης ανοίγει το πρώτο κατάστημα Moda Bagno στην Αθήνα. Σε μια εποχή, όπου το design αποτελεί σχεδόν άγνωστη λέξη, κατορθώνει σύντομα να σχηματίζονται απ' έξω ουρές Αθηναίων, που συρρέουν για να αγοράσουν τα πρώτα χρωματιστά πλακάκια μπάνιου εξ Ιταλίας και μαζί έπιπλα και είδη υγιεινής μιας αισθητικής πρωτόγνωρης τότε για την Ελλάδα. Κι αυτό, που τις επόμενες δεκαετίες, θα εξελισσόταν στην επιχειρηματική «αυτοκρατορία» της οικογένειας Βαρβέρη έχει μόλις ξεκινήσει.
Το δεύτερο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, το 1980, και οι κτιριακές εγκαταστάσεις στα Βριλήσσια, δυο χρόνια αργότερα, που φιλοξενούν πλέον κεντρικές αποθήκες, γραφεία διοίκησης, παραγωγικές εγκαταστάσεις και την έκθεση με τα είδη, ήταν απλά θέμα χρόνου. Το ίδιο και η ραγδαία ανάπτυξη, η εγγυημένη επιτυχία και η αναμφισβήτητη κυριαρχία εδώ και 50 χρόνια.
Γιατί αν γνώριζε κάτι καλά ο πολυταξιδεμένος, τολμηρός και με ένα δικό του, ανέκαθεν πρωτοπόρο στιλ, Νίκος Βαρβέρης ήταν όχι μόνο πώς να θέτει στόχους, αλλά κυρίως τον τρόπο να τους πραγματοποιεί.
Μια σειρά από καταστήματα Moda Bagno αρχίζουν να εμφανίζονται τόσο στην Αθήνα όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα, μέχρι το 1995, οπότε η εταιρεία απορροφά την Leben Mat και στον εξοπλισμό μπάνιου προστίθενται επίσης υψηλής αισθητικής έπιπλα και είδη για το σπίτι, ιταλικών κυρίως οίκων.
Το 1996 ανοίγει το πρώτο κατάστημα Interni στο Κολωνάκι, το 1999 η Paola Navone σχεδιάζει το πρώτο εστιατόριο Interni στην Ερμού και μετά στη Μύκονο, απογειώνοντας την έννοια του fine dining και κάπως έτσι, το 2000, βρίσκει πλέον την εταιρεία σε ηγετικό ρόλο με την είσοδο στο Χρηματιστήριο να επικυρώνει την ευρωστία της.
Την ίδια περίοδο, μπαίνει επίσης στον χώρο του real estate, αγοράζοντας οικόπεδα σε Κηφισιά και Νέα Ερυθραία με σκοπό την ανέγερση πρότυπων κατοικιών υψηλών προδιαγραφών (STRUCTURE by Moda Bagno) ενώ η παρουσία της στις αγορές της Κύπρου και της Κωνσταντινούπολης την καθιερώνει επισήμως πλέον ως διεθνή παίκτη.
50 χρόνια design πρωτοπορίας, ποιότητας και υψηλής αισθητικής
Μπορεί η διορατικότητα, οι επιλογές και οι συνεργασίες του Νίκου Βαρβέρη να ήταν εκείνες που άνοιξαν κάποτε τον δρόμο για κάτι εντελώς καινούργιο στην ελληνική πραγματικότητα, αλλά αυτό που συνέβαλε καταλυτικά στο να συνεχίζει η Moda Bagno - Interni να είναι έκτοτε συνώνυμη της υψηλής αισθητικής, της ποιότητας και της διακριτικής πολυτέλειας, ήταν αναμφίβολα η νέα γενιά της οικογένειας- ο Αλέξανδρος Βαρβέρης και ο μικρότερος αδερφός του Φίλιππος.
Για τους ίδιους, αποτελεί άλλωστε μια ολιστική υπόθεση, που δεν περιορίζεται στην επιλογή απλώς ωραίων κομματιών. Γι' αυτό στο Interni αλλά και το διαδικτυακό κατάστημα internistore.com κάθε έπιπλο και αντικείμενο ξεχωριστά, διηγούμενο κάθε φορά τη δική του ιστορία, όχι απλά να ακολουθεί τις τελευταίες τάσεις της διακόσμησης αλλά αντικατοπτρίζει απόλυτα τη φιλοσοφία τους για το living.
Γιατί εδώ οι αποκλειστικές συνεργασίες με κορυφαίους οίκους όπως Bulthaup, Rimadesio, Armani Casa, Baxter, Minotti μπορεί να διαμορφώνουν το γενικό πλαίσιο, αλλά τα μικρά και ανερχόμενα σκανδιναβικά, γαλλικά, ολλανδικά ή βέλγικα brands είναι που δίνουν τον τόνο, τα χειροποίητα είδη από Αφρική και Ασία που ανοίγουν ορίζοντες και οι επιλεγμένες αντίκες που επικαιροποιούν το παρελθόν, χτίζοντας τελικά το «στιλ Interni», μοναδικό αλλά ταυτόχρονα τόσο προσαρμόσιμο σε κάθε πελάτη.
«Έχουμε μία σπουδαία παρακαταθήκη», λέει ο Αλέξανδρος Βαρβέρης, αποτιμώντας όλα αυτά τα 50 χρόνια. «Όλοι οι κύκλοι ζωής, όλες οι εμπειρίες έχουν και καλές και κακές στιγμές. Εμείς είμαστε τυχεροί γιατί οι καλές στιγμές είναι πολύ περισσότερες από τις κακές. Αυτή η εταιρεία έχει ένα πολύ πλούσιο και ενδιαφέρον αφήγημα και πάνω από όλα έχει βάλει γερά θεμέλια στην αγορά. Βασικός πυλώνας όλων αυτών, αν έπρεπε να πω κάτι, είναι η αγάπη και η αφοσίωση του προσωπικού στην Moda Bagno, οι άνθρωποι που δουλεύουν σε όλα τα τμήματα -και έχουν περάσει εκατοντάδες όλα αυτά τα χρόνια-, έχουν αγαπήσει πάρα πολύ αυτή την εταιρεία κάτι το οποίο είναι σπάνιο και θεωρώ ότι αποτελεί και την μεγαλύτερη δύναμη μας».
Αν υπάρχει, λοιπόν, «μυστικό της επιτυχίας», στην περίπτωση της Moda Bagno - Interni δεν είναι άλλο από την πρωτοπορία, την απαράμιλλη αισθητική και πάνω από όλα, ότι δεν φοβήθηκε ποτέ τις προκλήσεις.
Όσο για το μέλλον: «Ξέρουμε ότι μας περιμένουν νέες προκλήσεις αλλά και νέες προσκλήσεις και ελπίζουμε με την νέα γενιά που έρχεται μετά από εμάς να γιορτάσουμε τα 100 χρόνια».