Athens. The city is the museum: H πρωτοβουλία για την ανάδειξη της Αθήνας σε έναν προορισμό για όλο τον χρόνο
Η Google, ο Δήμος Αθηναίων και ο Υπουργείο Τουρισμού, ανακοίνωσαν το πρόγραμμα “Athens. The city is the museum”, μια πρωτότυπη πρωτοβουλία για να αναδειχθούν οι ιδιαίτερες και ανεξερεύνητες πλευρές της Αθήνας και η ίδια η πόλη σε έναν τουριστικό προορισμό ιδανικό για όλο τον χρόνο.
Η νέα αυτή πρωτοβουλία δημιουργήθηκε με σκοπό να ενθαρρύνει τους ταξιδιώτες που επισκέπτονται την Αθήνα, όπως επίσης και τους κατοίκους της, να ανακαλύψουν την πόλη περπατώντας και να εξερευνήσουν τους μοναδικούς θησαυρούς της, όπως την αθηναϊκή σκηνή της τέχνης του δρόμου, τις ποικίλες γευστικές εμπειρίες, τη μουσική, την αρχιτεκτονική και πολλές από τις λιγότερο γνωστές γειτονιές της μέσα από αυθεντικές ανθρώπινες ιστορίες.
Όλα τα παραπάνω είναι δυνατά μέσα από μια νέα διαδικτυακή εμπειρία όπου οι χρήστες μπορούν να βρουν μέσω του athens.withgoogle.com. Πώς λειτουργεί: Μόλις ο χρήστης επιλέξει κάποια από τις προτεινόμενες διαδρομές της εφαρμογής, ένας χάρτης εμφανίζεται στην οθόνη του. Ο χάρτης αυτός έχει έναν περίπατο με πινέζες (pins), οι οποίες αντιστοιχούν σε προτεινόμενες στάσεις και αυτές με τη σειρά τους σε ηχητικό περιεχόμενο. Μια διακεκομμένη γραμμή, όπως ακριβώς στο GoogleMaps, θα τον καθοδηγεί από το ένα σημείο στο άλλο, ενώ θα έχει επίσης τη δυνατότητα να επιλέγει οποιαδήποτε στάση κατά μήκος της διαδρομής και αυτόματα θα γίνεται ανακατεύθυνση προκειμένου να φτάνει απευθείας στο σημείο της επιλογής του.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, δήλωσε: «Η Αθήνα δεν είναι μόνο οι εντυπωσιακές αρχαιότητές της και τα υπέροχα μουσεία της. Ολόκληρη η πόλη είναι ένα μοναδικό, ζωντανό, ανοιχτό, διαδραστικό, τεράστιο μουσείο που προσφέρει εκατοντάδες «σκηνές», «εκθέματα» και εμπειρίες στους επισκέπτες της όλο τον χρόνο. Το ThisisAthens, ο επίσημος οδηγός της πόλης, συγκεντρώνει όλα τα «εργαλεία» που βοηθούν τους επισκέπτες αλλά και όλους εμάς, να δούμε, να γευτούμε, να βιώσουμε την πόλη μέσα από ξεχωριστές, πραγματικές και ουσιαστικές εμπειρίες. Με μια κοινή προσπάθεια – και τους ευχαριστώ για τη σύμπραξη – με τον Υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια και την Google Ελλάδος - βοηθάμε μέσα από νέους καινοτόμους τρόπους τους επισκέπτες να δουν την Αθήνα ως τη μοναδική πόλη που είναι. Επανασυστήνουμε την Αθήνα ως έναν εκπληκτικό αστικό προορισμό με σπουδαία ιστορία, αλλά και ως ένα σύγχρονο προορισμό που μοιράζεται μοναδικά βιώματα με κατοίκους και επισκέπτες. Μια πόλη που αξίζει κανείς να επισκέπτεται όλο τον χρόνο!».
Η Γενική Διευθύντρια της Google για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, Πέγκυ Αντωνάκου δήλωσε: «H Αθήνα είναι μια πόλη που δημιουργεί εμπειρίες, συναισθήματα, συγκινήσεις και που περιμένει τον κόσμο να την ανακαλύψει. Η αύρα της, η γεμάτη ζωντάνια αγορά της, το υπέροχο φαγητό σε κάθε γειτονιά είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που συνθέτουν ένα ζωντανό μουσείο, το οποίο αποκαλύπτεται και συνυπάρχει με την ξακουστή ιστορική κληρονομιά της. Μέσα από τη σημερινή πρωτοβουλία, όλοι οι επισκέπτες της πόλης, αλλά και οι ίδιοι οι κάτοικοί της, θα μπορούν να ανακαλύπτουν καθημερινά μια άλλη πλευρά της Αθήνας μας, χάρη στην τεχνολογία. Παραμένοντας πιστοί στην ευρύτερη δέσμευση της Google για τη στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης στην Ελλάδα, ελπίζουμε να συμβάλουμε στην κοινή προσπάθεια του Υπουργείου Τουρισμού και του Δήμου Αθηναίων να αναδειχθεί η πόλη σε έναν προορισμό για όλο τον χρόνο».
O Εκτελεστικός Διευθυντής του Google Creative Lab σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, Στηβ Βρανάκης σημείωσε:«Το “Athens. The city is the museum” είναι το δημιουργικό αποτέλεσμα της κοινής μας προσπάθειας να δούμε την Αθήνα μέσα από μια διαφορετική οπτική γωνία: την εικόνα μιας σύγχρονης και διαρκώς εξελισσόμενης πόλης, με μοναδικές, ανεξερεύνητες πλευρές και με τις αυθεντικές ιστορίες των κατοίκων της, που ξεδιπλώνονται μέσα από αυτή τη νέα διαδικτυακή εμπειρία. Μέσα από τους ηχητικούς περιπάτους που σχεδιάσαμε καλούμε τους επισκέπτες της να γνωρίσουν την Αθήνα σε βάθος και να έχουν περισσότερους λόγους να την επισκέπτονται όλο τον χρόνο, δημιουργώντας κάθε φορά μοναδικές αναμνήσεις».
Η Μαρία Φουντά (Marketing Manager Google Greece) μίλησε στο Lifo.gr σχετικά με την πρωτοβουλία και τους στόχους της εταιρείας και ανέφερε πως «η Google έχει ενεργή παρουσία στην Ελλάδα από το 2008, όταν και άνοιξε τα γραφεία της στη χώρα». «Είμαστε πολύ περήφανοι για τη συνεισφορά μας στη χώρα όλα αυτά τα χρόνια που αποτελούμε μέρος του ψηφιακού ταξιδιού της Ελλάδας. Εξαρχής εστιάσαμε στην υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με εκπαίδευση και εργαλεία, με στόχο την ενίσχυση της ψηφιακής τους παρουσίας και την ανάπτυξή τους. Αυτό το πετύχαμε με το πρόγραμμα «Grow Greek Tourism Online», μια πρωτοβουλία μας με το Υπουργείο Τουρισμού. Μέσω του προγράμματος αυτού, ταξιδέψαμε σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας, για να βοηθήσουμε άτομα κάθε ηλικίας και κάθε κοινωνικής προέλευσης – 52% εκ των οποίων ήταν γυναίκες – να χρησιμοποιήσουν τις ψηφιακές τεχνολογίες για την ανάπτυξη της επιχείρησης ή της καριέρας τους στον τουριστικό κλάδο», σημειώνει χαρακτηριστικά.
«Το 2020, επεκτείναμε τη δέσμευσή μας λανσάροντας το πρόγραμμα «Grow Greece with Google», ένα πρόγραμμά για την παροχή κεφαλαίων, νέων εργαλείων και εκπαίδευσης, τόσο σε ιδιώτες, όσο και σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που επλήγησαν από την πανδημία. Ως μέρος αυτής μας της δέσμευσης, συνεργαστήκαμε με το Υπουργείο Εργασίας για την αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων 10.000 ανέργων νέων, σε συνδυασμό με προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας. Νωρίτερα φέτος, ανακοινώσαμε τη συνεργασία μας με το Υπουργείο Τουρισμού και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Αειφόρου Τουρισμού για να ενισχύσουμε τον βιώσιμο μετασχηματισμό του τουριστικού κλάδου, μέσω εκπαίδευσης και επενδύσεων. Βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να σας πω ότι έχουμε ήδη εκπαιδεύσει περισσότερα από 2.000 άτομα στον ξενοδοχειακό τομέα, βοηθώντας τα να επιταχύνουν τον βιώσιμο μετασχηματισμό τους, αλλά και να τον επικοινωνήσουν προς πιθανούς πελάτες τους. Περισσότερα από 500 ξενοδοχεία στην Ελλάδα ήδη εμφανίζουν την πιστοποίηση βιωσιμότητας στα αποτελέσματα της Google, και συνεχίζουμε», καταλήγει.
Πώς οι εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google μας φέρνουν πιο κοντά, με διαδραστικό τρόπο, στις πόλεις, τα μνημεία, και τα κέντρα πολιτιστικού ενδιαφέροντος
Ο Στηβ Βρανάκης απαντά πως η τεχνολογία είναι πολύ σημαντική, αλλά θέτει μπροστά και τον παράγοντα άνθρωπο, δηλαδή τον χρήστη της τεχνολογίας. «Η τεχνολογία μπορεί να κάνει πολλά πράγματα, αλλά οι άνθρωποι είναι αυτοί που συνεχίζουν να κάνουν εκπληκτικά πράγματα με αυτήν. Όταν τα άτομα είναι σε θέση να έχουν πρόσβαση στην τεχνολογία, να μαθαίνουν από αυτήν και να τους βοηθάει να υλοποιούν τις ιδέες και να πραγματοποιούν τις φιλοδοξίες τους, τότε είναι που αυτή πραγματικά μεταμορφώνεται σε ένα ισχυρό εργαλείο. Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται στους ηχητικούς περιπάτους, η οποία συνδυάζει την πλοήγηση με τον ήχο, λειτουργεί ως «όχημα» για να εκφραστούν οι κάτοικοι της πόλης μέσα από τις ιστορίες τους, που μας παραχώρησαν, και να τις μοιραστούν με όλους εμάς», αναφέρει.
Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα που δίνει η Μαρία Φούντα: «Σκεφτείτε το «Google Arts & Culture», το οποίο φέρνει στον κόσμο του διαδικτύου την παγκόσμια τέχνη και τον πολιτισμό, κάνοντάς τα προσβάσιμα σε οποιονδήποτε, οπουδήποτε. Ή σκεφτείτε το Google Maps και πόσο απλό είναι πλέον όταν πρόκειται να μετακινηθούμε από το ένα σημείο στο άλλο, ή να βρούμε μια τοπική επιχείρηση κοντά μας. Αυτά είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα τεχνολογιών που είναι κοντά στον άνθρωπο και που επιλύουν πραγματικά προβλήματα. Με αυτόν τον τρόπο οι εταιρείες τεχνολογίας μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση του πολιτισμού, καθιστώντας τον προσβάσιμο σε όλους. Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένη που ξεκινήσαμε μια ακόμη πρωτοβουλία για να πετύχουμε ακριβώς αυτό: Να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να έρθουν πιο κοντά στη σύγχρονη κουλτούρα της πόλης, περπατώντας στους δρόμους της πρωτεύουσας και ακούγοντας τους Αθηναίους να μοιράζονται την αγάπη τους για την πόλη τους μέσα από τις προσωπικές ιστορίες τους».
Το βίντεο της καμπάνιας με την ιδιαίτερη Αθήνα σε πρώτο πλάνο
Στην παρουσίαση του “Athens. The city is the museum” έγινε και η προβολή του επίσημου βίντεο της καμπάνιας, καθώς και της πρώτης προτεινόμενης διαδρομής γύρω από τις πολυσύχναστες γειτονιές του Μεταξουργείου, του Κεραμεικού, του Ψυρρή και της Ομόνοιας: μιας περιπατητικής περιήγησης στη ζωή της πόλης, κατά τη διάρκεια της οποίας οι επισκέπτες και οι κάτοικοί της μπορούν να ακούν μοναδικές ιστορίες, συνεντεύξεις και ηχητικό υλικό με περιγραφικές αναδρομές σε κάθε προτεινόμενη στάση.