4 εκνευριστικά λάθη με πράσινο φανάρι
Μπορεί να πιστεύουμε ότι λάθη και παραβάσεις γίνονται μόνον όταν είναι το φανάρι κόκκινο, όμως στην πραγματικότητα ισχύει κάτι ανάλογο και με πράσινο.
ΑΝ ΡΩΤΗΣΕΤΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΑΚΙ πώς αντιδρά ένας οδηγός όταν γίνεται το φανάρι πορτοκαλί, θα σας απαντήσει ότι πρέπει να επιταχύνει και να το περάσει, αντί να σταματήσει, όπως προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Λογικό βέβαια, καθώς αυτό κάνουμε σχεδόν όλοι μας στις συγκεκριμένες περιπτώσεις, ενώ –ακόμη χειρότερο– έχει εξελιχθεί σε εθνικό σπορ η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη με ανάλογα τραγικές συνέπειες στην ασφάλεια των δρόμων μας.
Ωστόσο η παραβατικότητα και τα λάθη δεν περιορίζονται μόνο πλησιάζοντας ένα κόκκινο φανάρι, αλλά και με πράσινο εξαιτίας της άγνοιας βασικών κανόνων της οδικής ασφάλειας και της απροσεξίας μας.
Δείτε τέσσερα τέτοια λάθη, που παρατηρούμε συχνά στους ελληνικούς δρόμους.
1.
Μπλοκάρουμε τις διασταυρώσεις
Έχει εξελιχθεί σε πραγματική μάστιγα, καθώς πολλοί οδηγοί συνεχίζουν κανονικά την πορεία τους επειδή έχουν πράσινο, ακόμη και αν είναι υποχρεωμένοι να σταματήσουν στη μέση της διασταύρωσης λόγω της πυκνής κυκλοφορίας. Αυτό μπορεί να συμβεί ακόμη ευκολότερα, αν έχουμε μπροστά μας ένα ογκώδες όχημα (π.χ. ένα βαν ή μεγάλο SUV), που περιορίζει το οπτικό μας πεδίο και δεν μπορούμε να ελέγξουμε τη ροή της κυκλοφορίας μπροστά από αυτό. Άρα, σταματούμε ακόμη και με πράσινο, όταν βλέπουμε ότι δεν υπάρχει ελεύθερος χώρος για το αυτοκίνητό μας μετά τη διασταύρωση.
2.
Δεν νοιαζόμαστε για τους πεζούς
Όταν στρίβουμε δεξιά με πράσινο, παραχωρούμε προτεραιότητα στους πεζούς όσο ανάβει γι αυτούς «ο Γρηγόρης». Άρα προσεγγίζουμε τη διάβαση των πεζών προσεκτικά και ελέγχοντας πολύ καλά το περιβάλλον, ενώ δεν στρίβουμε βασιζόμενοι στην υπεροχή που μας δίνει το αυτοκίνητό μας. Πολύ επικίνδυνη γίνεται η κατάσταση, αν στη θέση του πεζού βρίσκεται ποδηλάτης, επειδή μπορεί να προσεγγίσει τη διάβαση γρηγορότερα και να μη γίνει έγκαιρα αντιληπτός.
3.
Αργούμε να ξεκινήσουμε
Ο Έλληνας οδηγός καθυστερεί να ξεκινήσει όταν ανάβει πράσινο και μετά δεν σταματά στο κόκκινο! Αυτό οφείλεται συχνά στην αφηρημάδα του, ωστόσο εκνευρίζει όποιους βρίσκονται πίσω του, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ένα φανάρι με πολύ σύντομη πράσινη φάση και μεγάλης διάρκειας κόκκινο.
4.
Αφήνουμε μεγάλα κενά
Όταν περιμένουμε να ανάψει κόκκινο, διατηρούμε τις αποστάσεις ασφαλείας από το προπορευόμενα οχήματα, χωρίς να αφήνουμε όμως υπερβολικά κενά μεταξύ μας, επειδή με αυτόν τον τρόπο περνούν λιγότερα αυτοκίνητα στο πράσινο. Ιδιαίτερα εκνευριστικοί είναι οι οδηγοί, που αφήνουν μεγάλες αποστάσεις για να περιμένουν σε σημεία με σκιά και δεν τους καίγεται καρφάκι για τους υπόλοιπους.