Volkswagen: Αυτόνομα ρομπότ θα φορτίζουν τα ηλεκτρικά της μοντέλα
Ο στόχος της γερμανικής φίρμας για τα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι να φορτίζουν τόσο εύκολα όσο τα κινητά τηλέφωνα.
Η Volkswagen δίνει λύση στο πρόβλημα της αναζήτησης σταθμών φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς παρουσίασε αυτόνομα κινούμενα ρομπότ, τα οποία φροντίζουν για την επαναφόρτιση των μπαταριών οποιουδήποτε ηλεκτρικού μοντέλου, ενώ το τελευταίο βρίσκεται σε μία κοινή θέση στάθμευσης.
Η όλη διαδικασία ξεκινά είτε με ενεργοποίηση μέσω εφαρμογής (app) σε smartphone είτε με vehicle to everything (V2X) επικοινωνία. Ακολούθως, το αυτόνομα κινούμενο ρομπότ πλησιάζει το όχημα που χρειάζεται φόρτιση και επικοινωνεί μαζί του. Από το άνοιγμα του πλαισίου υποδοχής φόρτισης για τη σύνδεση του σχετικού βύσματος μέχρι και την τελική αποσύνδεση, η όλη διαδικασία φόρτισης πραγματοποιείται χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
Με τα αυτόνομα ρομπότ φόρτισης, τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της Volkwagen θα φορτίζουν τόσο εύκολα όσο τα κινητά τηλέφωνα και οι έξυπνες συσκευές διασύνδεσης.
Το ρομπότ είναι συνδεδεμένο με μία συσκευή αποθήκευσης ενέργειας, ένα όχημα μπαταρίας, το οποίο ρυμουλκεί και το φέρνει κοντά στο αυτοκίνητο, ενώ στη συνέχεια συνδέει αυτοκίνητο και όχημα μπαταρίας, ώστε να ξεκινήσει η φόρτιση.
Το όχημα μπαταρίας παραμένει συνδεδεμένο με το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια όλης της διαδικασίας φόρτισης. Το ρομπότ μπορεί να αποχωρήσει και να προχωρήσει σε αντίστοιχη άλλη φόρτιση, άλλου αυτοκινήτου, καθώς έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει πολλά οχήματα μπαταρίας ταυτόχρονα.
Μόλις ολοκληρωθεί η υπηρεσία φόρτισης, το ρομπότ συλλέγει το όχημα μπαταρίας και το επαναφέρει σε ένα κεντρικό σταθμό φόρτισης. Το κάθε όχημα μπαταρίας έχει ενεργειακό περιεχόμενο περίπου 25 kWh. Με τα ενσωματωμένα ηλεκτρονικά συστήματα φόρτισης, είναι εφικτή ταχεία φόρτιση DC έως και 50 kW για το κάθε αυτοκίνητο.
Το ρομπότ είναι εξοπλισμένο με κάμερες, σαρωτές λέιζερ και αισθητήρες υπερήχων. Ο συνδυασμός όλων αυτών όχι μόνο του επιτρέπει να πραγματοποιεί πλήρως τη διαδικασία φόρτισης, αλλά και να κυκλοφορεί ελεύθερα στο χώρο στάθμευσης, να αναγνωρίζει πιθανά εμπόδια και να αντιδρά σε αυτά.
Να σημειωθεί ότι η Volkswagen προγραμματίζει την εγκατάσταση συνολικά 36.000 σημείων φόρτισης σε ολόκληρη την Ευρώπη έως το 2025, με μεγάλο μέρος αυτών διαθέσιμων στο κοινό. Παράλληλα, έχει παρουσιάσει το δικό της wallbox για οικιακή φόρτιση, με την ονομασία ID.Charger.
Τέλος, ως συνιδρυτής της κοινοπραξίας IONITY, η γερμανική φίρμα συμμετέχει στην εγκατάσταση 400 πάρκων ταχείας φόρτισης σε μεγάλους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους.