Έχει πέσει όντως η ποιότητα των θρυλικών για την αντοχή τους Dr Martens και φταίνε οι «Κινέζοι» γι’ αυτό;

Έχει πέσει όντως η ποιότητα των θρυλικών για την αντοχή τους Dr Martens και φταίνε οι «Κινέζοι» γι’ αυτό; Facebook Twitter
Η τεράστια ανταπόκριση φανερώνει τον έντονο συναισθηματικό δεσμό μεγάλου μέρους του κοινού με την συγκεκριμένη μάρκα αρβυλών.
0

«Πώς γίνεται τα Dr.Martens που αγόρασα μόλις πριν από έξι μήνες αντί 170 λιρών να έχουν ήδη διαλυθεί;» Αυτή η ερώτηση αναγνώστριας στη στήλη του Guardian με τίτλο Consumer Champions όπου φιλοξενούνται προβλήματα και απορίες καταναλωτών, ήταν αρκετή για να προκαλέσει χιονοστιβάδα mail προς την εφημερίδα με αντίστοιχα παράπονα περί της πτώσης της ποιότητας της θρυλικής και «αθάνατης» (όσον αφορά την αντοχή των υλικών παραγωγής) μάρκας παπουτσιών.

Η τεράστια ανταπόκριση φανερώνει τον έντονο συναισθηματικό δεσμό μεγάλου μέρους του κοινού με την συγκεκριμένη μάρκα αρβυλών (και όχι μόνο) που έγιναν αναπόσπαστο αξεσουάρ της νεανικής υποκουλτούρας από την στιγμή που τα "μοστράρισε" επί σκηνής ο Pete Townshend των Who το 1967 μέχρι το πανκ και ως τις μέρες μας.

Οι υπεύθυνοι της εταιρείας πάντως αρνούνται κατηγορηματικά με δήλωσή τους ότι έχει υποβαθμιστεί το κόστος παραγωγής και κατά συνέπεια η ποιότητα των παπουτσιών, τονίζοντας ότι οι λειτουργικές δαπάνες έχουν αυξηθεί κατά 30% σε σχέση με την περσινή χρονιά.

Παρότι ακόμα αναγράφεται η ετικέτα "Made in England" σε κάποια από τα Dr Martens που κυκλοφορούν στην αγορά, τα εργοστάσια της εταιρείας στην Αγγλία έχουν κλείσει και μόνο το 2% των παπουτσιών που πωλούνται στην παγκόσμια αγορά κατασκευάζονται εκεί – τα υπόλοιπα προέρχονται από την Ασία.

Έχει πέσει όντως η ποιότητα των θρυλικών για την αντοχή τους Dr Martens και φταίνε οι «Κινέζοι» γι’ αυτό; Facebook Twitter
Aναπόσπαστο αξεσουάρ της νεανικής υποκουλτούρας οο αρβύλες Dr Martens από την στιγμή που τα 'μοστράρισε' επί σκηνής ο Pete Townshend των Who το 1967 μέχρι το πανκ και ως τις μέρες μας.

Σύμφωνα με τον εδώ και έναν χρόνο εκτελεστικό διευθυντή της εταιρείας, Kenny Wilson, μόνο ένα 0,5% από τα 11 εκατομμύρια ζευγάρια που παράγονται κάθε χρόνο ενδέχεται να αποδειχθούν ελαττωματικά. Δηλώνει επίσης ότι τα υλικά παραμένουν τα ίδια και η παραγωγή ακολουθεί τα ίδια υψηλά κριτήρια που ισχύουν από τον Απρίλιο του 1960 όταν κατασκευάστηκε το πρώτο ζευγάρι και σημειώνει ότι η μετακίνηση της παραγωγής σε ασιατικά εργοστάσια δεν αποτελεί πρόσφατο γεγονός, αφού έχει γίνει από το 2004.

Κάποιοι από τους διαμαρτυρόμενους καταναλωτές πάντως, δεν τοποθετούν το πρόβλημα στην μεταφορά της παραγωγής στην Κίνα αλλά στους νέους ιδιοκτήτες της φίρμας. Εδώ και πέντε χρόνια τα Dr Martens τα οποία ανήκαν στην οικογένεια Griggs, εξαγοράστηκαν από τον όμιλο της Permira - έναν επιχειρηματικό κολοσσό αξίας 30 δισεκατομμυρίων λιρών – αντί του ποσού των 300 εκατομμυρίων λιρών.

Οι υπεύθυνοι της εταιρείας πάντως αρνούνται κατηγορηματικά με δήλωσή τους ότι έχει υποβαθμιστεί το κόστος παραγωγής και κατά συνέπεια η ποιότητα των παπουτσιών, τονίζοντας ότι οι λειτουργικές δαπάνες έχουν αυξηθεί κατά 30% σε σχέση με την περσινή χρονιά ενώ πρόσφατα έγινε και μια μεγάλη επένδυση στο μοναδικό εργοστάσιο παραγωγής Dr Martens που εξακολουθεί να λειτουργεί στην Αγγλία με στόχο τον διπλασιασμό της παραγωγής.

Με στοιχεία από τον Guardian

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η Άνοιξη του 2025

Μόδα & Στυλ / Άνοιξη 2025: Τα ντεφιλέ δεν κράτησαν χαμηλό προφίλ

Στα ατέλειωτα χιλιόμετρα πασαρέλας των περασμένων ημερών, η χειροποίητη δεξιοτεχνία, η πυκνή σημειολογία, οι μεταγραφές και οι επέτειοι προσέφεραν συγκινήσεις σε μια μεταβατική περίοδο για το σύνολο της βιομηχανίας του high fashion.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
We Will Always Have London: Η νέα καμπάνια του οίκου Gucci πρωταγωνιστεί η Debbie Harry

Μόδα & Στυλ / Η Nan Goldin φωτογραφίζει την Debbie Harry για τη νέα καμπάνια του οίκου Gucci

Η Debbie Harry και η Kelsey Lu, φωτογραφημένες από την οραματίστρια Nan Goldin, είναι οι πρωταγωνίστριες μιας ιστορίας ανθρώπων, τόπων και στιγμών: μια ωδή στη διαχρονική γοητεία του Λονδίνου και τη βαθιά σύνδεση του Οίκου με την πόλη.
THE LIFO TEAM
Το μέλλον της μόδας; Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά

Μόδα & Στυλ / Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά: Το μέλλον της μόδας;

Η Zsofia Kollar, ιδρύτρια της εταιρείας Human Material Loop, εξηγεί στη LiFO πώς φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε με τα ρούχα μας, επαναπροσδιορίζοντας αυτό που εννοούμε όταν λέμε «ύφασμα».
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ