Γιατί τα ρολόγια Rolex έχουν αποκτήσει τέτοια εξωφρενική αξία στις μέρες μας;

Γιατί τα ρολόγια Rolex είναι ακόμα πιο ακριβά σήμερα; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: bianca/ LIFO
0

Πριν λίγες μέρες ο προσεκτικός αναγνώστης των New York Times θα παρατηρούσε ότι το πιο διαβασμένο άρθρο της κορυφαίας εφημερίδας του κόσμου δεν είναι κάτι για τον πόλεμο στην Ουκρανία ως συνήθως, αλλά ένα άρθρο για τα πολυτελή ρολόγια Rolex. Μπορεί να μην έχουν όλοι την οικονομική ευχέρεια να αγοράσουν ένα τέτοιο ρολόι, αλλά εξακολουθεί να τους μαγνητίζει ως ένα σύμβολο πλούτου και καλής ζωής. 

Ένα χρόνο πριν, ένα μεταχειρισμένο Rolex Cosmograph Daytonas 18 καρατίων με πράσινο καντράν -  γνωστό και ως “John Mayer”, προς τιμήν του κιθαρίστα ο οποίος τα ανέδειξε σε αξεσουάρ για διασημότητες – πωλούνταν για 52.000 δολάρια στο Hodinkee Shop, ένα περίφημο διαδικτυακό κατάστημα λιανικής πώλησης πολυτελών ρολογιών χειρός. Νωρίτερα τον ίδιο μήνα, το ίδιο μοντέλο πουλήθηκε για 96.000 δολάρια.

Η σπορ βερσιόν του Rolex Milgauss με μπλε καντράν έχει πάρει επίσης φωτιά, με τις τιμές μεταχειρισμένων να έχουν εξακοντιστεί στα 14.500 δολάρια, από τα 8.200 δολάρια που ήταν ένα χρόνο πριν. Το μοντέλο Ditto the Explorer II, έχει σχεδόν διπλασιάσει τη τιμή του στα 13.000 δολάρια από τα 7.500 δολάρια μέσα στο ίδιο χρονικό διάστημα.

Είναι αυτό ένα ακόμα σύμπτωμα καλπάζοντος πληθωρισμού; Όχι ακριβώς.

“Είναι απλά μαθηματικά” αναφέρει ο Rob Corder στη New York Times, συντάκτης του WatchPro, ενός επιχειρηματικού περιοδικού στο Λονδίνο. “Όταν η ζήτηση ξεπερνάει την προσφορά, οι τιμές απλώς ανεβαίνουν”

Μέχρι το 2018, το μόνο μοντέλο που σπάνιζε ήταν το Daytona. Ξαφνικά, άρχισαν να εξαφανίζονται τα Submariner... Μετά τα GMT – Master και τα Sea-Dweller. Τέλος, τα Explorer, τα Air-King και ακόμα και τα Sky-Dweller και τα ατσάλινα Datejust.

“Η ζήτηση έχει οπωσδήποτε ξεφύγει” πρόσθεσε ο κ. Corder , “’Ήξερα εμπόρους που έλεγαν πριν από τρία χρόνια ότι δεν είχαν ξαναδεί τέτοια ζήτηση για Rolex προηγουμένως, αλλά κάθε χρόνο η αγορά παίρνει ολοένα και περισσότερη φωτιά.”

Επομένως, οι τιμές για μεταχειρισμένα Rolex έχουν εκτοξευθεί, με τα πιο περιζήτητα μοντέλα να πλασάρονται στην αγορά μεταχειρισμένων σαν το καινούργιο, καυτό κρυπτονόμισμα.

Η ζήτηση είναι τέτοια που πολλοί αγοραστές που απευθύνονται σε εξουσιοδοτημένους εμπόρους συχνά να βρίσκουν λίγα ή και κανένα καινούργιο Rolex προς πώληση (ειδικά τα σπορ μοντέλα), καθώς οι έμποροι βάζουν στην άκρη τα αποθέματά τους για τους εκλεκτούς πελάτες τους.

Γιατί τα ρολόγια Rolex απέκτησαν μεγαλύτερη αξία στις μέρες μας; Facebook Twitter
Οι δημοπρασίες έγιναν δημοφιλείς το 2017 όταν το Rolex Daytone του Paul Newman – ίσως το πιο διάσημο ρολόι χειρός στον κόσμο – πουλήθηκε για 15.5 εκατομμύρια δολάρια σε μια δημοπρασία του οίκου Phillips προκαλώντας αμέτρητα πρωτοσέλιδα δημοσιεύματα.

“Ιστορικά, ένα μέρος της γοητείας των Rolex ήταν το ότι κάποιος μπορούσε να μπει σε οποιοδήποτε εξουσιοδοτημένο κατάστημα στον κόσμο με μερικές χιλιάδες δολάρια και να βγει έξω αυτομάτως με ένα σύμβολο της ωρολογοποιΐας” σχολίασε στη New York Times ο Benjamin Clymer, ο ιδρυτής του Hodinkee.

Μέχρι το 2018, το μόνο μοντέλο που σπάνιζε ήταν το Daytona. Ξαφνικά, άρχισαν να εξαφανίζονται τα Submariner... Μετά τα GMT – Master και τα Sea-Dweller. Τέλος, τα Explorer, τα Air-King και ακόμα και τα Sky-Dweller και τα ατσάλινα Datejust.

Η σπανιότητα τους έγινε τόσο έντονη το περασμένο φθινόπωρο που η Rolex έβγακε μια σπάνια δημόσια ανακοίνωση απαντώντας σε ένα άρθρο της Yahoo Finance. “Η σπανιότητα των προϊόντων μας δεν αποτελεί στρατηγική από πλευράς μας” γράφει η δημοσίευση. “Η τρέχουσα παραγωγή δεν μπορεί να ικανοποιήσει την τρέχουσα ζήτηση πλήρως, τουλάχιστον όχι χωρίς να μειώσουμε την ποιότητα των ρολογιών μας.”

Αυτό δεν σημαίνει ότι η Rolex δεν πουλάει τα προϊόντα της. Η εταιρεία κατασκεύασε περίπου 1.05 εκατομμύρια ρολόγια το 2021, σύμφωνα με την πρόσφατη αναφορά του Morgan Stanley σε συνεργασία με τη φίρμα LuxeConsult που βρίσκεται στη Γενεύη, καλύπτοντας το 29% της αγοράς πολυτελών Ελβετικών ρολογιών χειρός. Συγκριτικά, ο Patek Philippe παράγει 60.000 ρολόγια κάθε χρόνο (η Rolex δεν αποκαλύπτει ούτε κατ΄ελάχιστον τους αριθμούς πωλήσεων ή παραγωγής).

Γιατί όμως υπάρχει ξαφνικά τόση ζήτηση;

Φαίνεται πως η πανδημία υπερφόρτωσε την αγορά, ανέφερε στη New York Times ο Steven Kaiser, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Kennedy USA, μιας αλυσίδας ρολογιών χειρός στην Αυστραλία.

“Οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές μας στην αγορά μας δεν είναι άλλα ρολόγια, αλλά οι άλλες πολυτελείς δραστηριότητες όπως τα ταξίδια, η ψυχαγωγία, το φαγητό στα εστιατόρια ή η παρακολούθηση έργων στο Broadway” σχολίασε ο κύριος Kaiser. “Ο κόσμος δεν μπορούσε να τα κάνει αυτά για δύο χρόνια, οπότε η δικιά μας αγορά εκτοξεύθηκε.”

Οι δημοπρασίες ρολογιών χειρός επίσης συνέτειναν στην απότομη εκτόξευση, αναφέρει ο κ. Corder. Οι δημοπρασίες έγιναν δημοφιλείς το 2017 όταν το Rolex Daytone του Paul Newman – ίσως το πιο διάσημο ρολόι χειρός στον κόσμο – πουλήθηκε για 15.5 εκατομμύρια δολάρια σε μια δημοπρασία του οίκου Phillips προκαλώντας αμέτρητα πρωτοσέλιδα δημοσιεύματα.

Η αγορά ρολογιών χειρός δεν περιορίζεται μόνο στα Rolex. Οι τιμές έχουν διογκωθεί για πολλά μοντέλα της σειράς Audemars Piguet Oak, που φοριούνται από διασημότητες όπως ο Drake, ο Justin Bieber και ο Stephen Curry. Οι υψηλές τιμές  του περιζήτητου και προσφάτως καταργημένου,  5711 του Patek Philippe Nautilus, έχουν συγκριθεί από μερικούς με την μανία που είχε πιάσει τους ανθρώπους τον 17ο αιώνα με τις ολλανδικές τουλίπες. Άλλοι βιάζονται να αποκτήσουν τα περιζήτητα ρολόγια μόνο και μόνο επειδή οι τιμές που ανεβαίνουν συνεχώς και τα κάνουν να φαίνονται σαν μια ελκυστική επένδυση. Άλλοι τα θεωρούν καλό περιουσιακό στοιχείο, μέσα στην ασταθή αγορά επενδύσεων, ομολόγων και κρυπτονομισμάτων.

Κάποιες από αυτές τις επενδύσεις – ίσως κι όλες – μπορεί να αποδειχθούν φούσκα. Οι φούσκες σκάνε σε αβέβαιους καιρούς, είτε εξαιτίας της πανδημίας, είτε εξαιτίας του Ρωσο-Ουκρανικού πολέμου (η Rolex είναι μια από τους πολλές ελβετικές ωρολογοποιΐες που έπαψαν να πωλούν προϊόντα στη Ρωσία, πριν ακόμα η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγορεύσει τις εξαγωγές ειδών πολυτελείας προς τη Ρωσία).

Σε περιόδους κρίσης, ωστόσο, οι επενδυτές συχνά στρέφονται σε ασφαλή περιουσιακά στοιχεία όπως ο χρυσός, ο οποίος επίσης ανέβηκε στα ύψη μετά τη Ρωσική εισβολή. 

“Το θέμα είναι ότι δεν μπορείς να φορέσεις μια μπάρα χρυσού στον καρπό σου” σχολίασε ο κύριος Altieri.

Με στοιχεία από την The New York Times

Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Matthieu Blazy

Μόδα & Στυλ / Matthieu Blazy: Ποιος είναι ο ιδιοφυής designer που επέλεξε η Chanel να την πάει στο μέλλον;

Ανακοινώθηκε επιτέλους πως ο νεαρός Γαλλοβέλγος σχεδιαστής είναι ο εκλεκτός του οίκου Chanel για την (ακέφαλη επί 6 μήνες) κορυφή της υψηλής μόδας, διαψεύδοντας και τα πιο τολμηρά προγνωστικά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Μόδα & Στυλ / Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Οι «Ιστορίες και Αφηγήτριες», το καλλιτεχνικό δρώμενο που παρουσίασε τέλη Οκτωβρίου στο Παρίσι η Miu Miu ως official partner της Art Basel Paris, αποτελούν το πιο πρόσφατο δείγμα της επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ του ομίλου Prada στη διεθνή αγορά μόδας, η οποία συνδυάζει παιχνιδιάρικο νεο-φεμινισμό με μπόλικη πολιτιστική ευαισθησία. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Μόδα & Στυλ / «Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Η Cora Corré, μοντέλο και ακτιβίστρια, αφοσιωμένη στις αρχές της διάσημης σχεδιάστριας και γιαγιάς της, αποχώρησε από την εταιρεία που φέρει το όνομα εκείνης και καταγγέλλει ενέργειες που προδίδουν την κληρονομιά και τους στόχους της.
THE LIFO TEAM
Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ