Η πρώτη μελαχρινή νιότη του Καρλ Λάγκερφελντ

Η πρώτη μελαχρινή νιότη του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
1

Δεν ήταν πάντα ο «Κάιζερ» της μόδας, με τη χαρακτηριστική λευκή αλογοουρά του, τα ατσαλάκωτα λευκά πουκάμισα με τα σκληρά κολάρα και τα στενά μαύρα παντελόνια να τονίζουν την αποστεωμένη σιλουέτα του.

Ίσως κι ο ίδιος να μη θέλει να το θυμάται, αλλά ο Καρλ Λαγκερφελντ, ο αγέρωχος δημιουργικός επικεφαλής του οίκου Chanel κάποτε υπήρξε νέος, μελαχρινός, χυμώδης και εκκεντρικός στα όρια του κιτς. Όχι ότι ο πατριάρχης της μονοχρωματικής γκαρνταρόμπας δεν ήταν και στην πρώτη μελαχρινή νιότη του κάτι διαφορετικό για τα στερεότυπα της μόδας, εκείνη την εποχή.

Όμως, παλιές φωτογραφίες μαρτυρούν την έκτοτε τόλμη του με τα χρώματα, τα υφάσματα και τα μοτίβα, που προφανώς εκπαίδευσαν την αισθητική του και έχτισαν την περσόνα ενός αδιαφιλονίκητου ηγέτη του στιλ.

Η πρώτη μελαχρινή νιότη του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter

Πίσω στον χρόνο, ο Λάγκερφελντ ήταν ένα μελαχρινό, όμορφο αγόρι, γυμνασμένο και σίγουρα πιο τετράγωνο, από την αέρινη, πλην επιβλητική φιγούρα, που ο ίδιος καθιέρωσε και επέβαλε, μία κινούμενη υπογραφή, όχι μόνο της καλλιτεχνικής παραγωγής του, αλλά ένα trademark του εαυτού που έπρεπε να επαναλανσάρει.

Ίσως ξεχνά τις εποχές που τολμούσε να φορέσει τακούνια και να τα συνδυάσει με ένα κατά τα άλλα macho στιλ, τις μέρες που αγαπούσε την CocaCola και το junkfood, όμως, φωτογραφίες και βίντεο από τις μέρες της πρώτης του επαφής με τον κόσμο της μόδας, φλυαρούν για τις εκκεντρικές αναζητήσεις, μέχρι τελικώς να οδηγηθεί στο στιλ, με το οποίο έγινε γνωστός.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 ο νεαρός Λάγκερφελντ το μόνο που ήξερε καλά ήταν ότι ήθελε να βρεθεί στο επίκεντρο της προσοχής. Είναι η εποχή που διαβάζει μετά μανίας βιβλία μόδας, φλερτάρει αξεσουάρ, όπως το μονόκλ και η βεντάλια και κάνει ένα μικρό πέρασμα από το προκλητικό φιλμ LAmour του Άντι Γουόρχολ. 

Είναι η ίδια εποχή που γνωρίζεται με τον Jacques De Bascher, με τη σχέση τους να παραμένει αινιγματική μέχρι σήμερα. Ο De Bascher θα πεθάνει από AIDS το 1989, στο μεταξύ, όμως, θα έχει σφραγίσει για πάντα τον μελαχρινό εκκεντρικό φίλο του, ενώ οι δυο τους μαζί θα έχουν επανακαθορίσει τις αξίες του στιλ: μονόχρωμα κοστούμια σε αυστηρή, στενή γραμμή, στολισμένα πέτα, φουλάρια και φλοτάν γραβάτες ξανά στο προσκήνιο…

Η πρώτη μελαχρινή νιότη του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Ποζάροντας για τον Antonio Lopez
Η πρώτη μελαχρινή νιότη του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Η πρώτη μελαχρινή νιότη του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Ποζάροντας για τον Antonio Lopez
Η πρώτη μελαχρινή νιότη του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
Ποζάροντας για τον Antonio Lopez
Η πρώτη μελαχρινή νιότη του Καρλ Λάγκερφελντ Facebook Twitter
...και για τον Helmut Newton

Με στοιχεία από το Dazed 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 19.2.2017

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η Άνοιξη του 2025

Μόδα & Στυλ / Άνοιξη 2025: Τα ντεφιλέ δεν κράτησαν χαμηλό προφίλ

Στα ατέλειωτα χιλιόμετρα πασαρέλας των περασμένων ημερών, η χειροποίητη δεξιοτεχνία, η πυκνή σημειολογία, οι μεταγραφές και οι επέτειοι προσέφεραν συγκινήσεις σε μια μεταβατική περίοδο για το σύνολο της βιομηχανίας του high fashion.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ