Η Ζιζέλ ήταν 13 ετών όταν κέρδισε τον πρώτο της διαγωνισμό μοντέλων στο Σάο Πάολο. Εκείνη και οι πέντε αδελφές της – με τη μία εκ των οποίων, την Πατρίσια, είναι δίδυμες – μεγάλωσαν σε ένα μεσοαστικό σπίτι σε μια μικρή πόλη στη νότια Βραζιλία. Όταν ήταν μικρή, την κορόιδευαν οι νταήδες στο σχολείο επειδή ήταν υπερβολικά λεπτή και αγοροκόριτσο και την αποκαλούσαν «Όλι» (από την Όλιβ του Ποπάυ) υποχρεώνοντας την, όπως είχε πει παλιότερα, να φορά δύο παντελόνια για να φαίνονται τα πόδια της παχύτερα.
Όταν έφτασε όμως στη Νέα Υόρκη μερικά χρόνια αργότερα, στα 18 της, για να κάνει το μεγάλο ντεμπούτο της στην πασαρέλα για τον Alexander McQueen, εκείνος της έδωσε το παρατσούκλι «Το Σώμα». Λιγότερο διακριτικοί υπήρξαν οι Dolce & Gabbana, οι οποίοι την αποκάλεσαν «τα βυζιά από την Βραζιλία». Την επόμενη χρονιά, το 1999, ήταν ήδη φαινόμενο στο χώρο με τις διευθύντριες των περιοδικών μόδας και τους σχεδιαστές να δηλώνουν ότι οι διαστάσεις της (36-24-35) σηματοδοτούσαν την «επιστροφή της καμπύλης» και το τέλος των καχεκτικών μοντέλων της τάσης "heroin chic" που μεσουρανούσε τότε ακόμα στις πασαρέλες. Στη διάρκεια της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, η Ζιζέλ Μπούντχεν ήταν σταθερά το πιο ακριβοπληρωμένο μοντέλο στον κόσμο και μέχρι σήμερα έχει εμφανιστεί σε πάνω από 1.200 εξώφυλλα περιοδικών μόδας.
Την πρώτη φορά που έπαθα κρίση πανικού, νόμιζα ότι θα πεθάνω. Είχα τρομοκρατηθεί. Δεν μπορούσα να αναπνεύσω
«Το μόνο που με ένοιαζε τότε», λέει στη συνέντευξη που έδωσε στον Guardian, «ήταν να ανήκω κάπου και να αρέσω στους ανθρώπους και να λέω πάντα ναι ακόμα κι αν δεν συμφωνούσα κατά βάθος. Δεν ήθελα να απογοητεύσω κανέναν και αυτή μία από τις κύριες αιτίες που άρχισα να έχω έντονες κρίσεις πανικού».
Η Ζιζέλ βρισκόταν στο απόγειο της καριέρας της το 2004 όταν, όπως λέει «έπιασε πάτο». Ήταν 24 ετών. Είχε ήδη δουλέψει για όλους τους κορυφαίους σχεδιαστές, είχε κερδίσει το ιλιγγιώδες ποσό των 25 εκατομμυρίων δολαρίων για να γίνει το πρόσωπο (και το σώμα) της φίρμας Victoria's Secret και μόλις είχε εμφανιστεί για 76η φορά στο εξώφυλλο της Vogue. Μαζί με τον Λεονάρντο ΝτιΚάπριο αποτελούσαν ένα από τα ομορφότερα και διασημότερα ζεύγη του πλανήτη. Το lifestyle της όμως, όπως λέει σήμερα, ήταν εκτός ελέγχου:
«Έτρωγα μπριζόλα και πατάτες τηγανητές κάθε βράδυ. Έπινα τουλάχιστον ένα μπουκάλι κρασί, κάπνιζα άπειρα τσιγάρα και για πρωινό έπινα έναν διπλό mocha cappuccino. Έπαιρνα επίσης διάφορα χάπια "ανεβαστικά" και "κατασταλτικά". Δεν ήταν ακριβώς ναρκωτικά, αλλά τα έπαιρνα επειδή δεν μπορούσα να κοιμηθώ από τους αμέτρητους καφέδες που έπινα όλη μέρα. Την πρώτη φορά που έπαθα κρίση πανικού, νόμιζα ότι θα πεθάνω. Είχα τρομοκρατηθεί. Δεν μπορούσα να αναπνεύσω».
Ακολούθησαν κι άλλα τέτοια επεισόδια μέχρι να πειστεί να αλλάξει εντελώς τρόπο ζωής. Ξεκίνησε γιόγκα, διαλογισμό, ασκήσεις αφωνίας, περιόρισε δραστικά το κάπνισμα, το αλκοόλ, την ζάχαρη, την καφεΐνη. Το 2005 χώρισε από τον ΝτιΚάπριο όταν ήταν πλέον φανερό ότι είχαν εντελώς διαφορετικές προτεραιότητες. Τέσσερα χρόνια αργότερα, παντρεύτηκε τον διάσημο σταρ του αμερικανικού ποδοσφαίρου Τομ Μπρέιντι, με τον οποίον έχει έναν δεκάχρονο γιο και μια οχτάχρονη κόρη. Ποιο πιστεύει ότι είναι το μυστικό της επιτυχίας τους ως ζευγάρι;
«Είμαστε πάνω από δώδεκα χρόνια μαζί πλέον και όπως ξέρεις, οι άντρες είναι πολύ... Θέλουν πολύ προσοχή. Συνεχώς απαιτούν, όπως τα παιδιά, οι φίλοι, η οικογένεια. Πιστεύω συνεπώς ότι το πιο σημαντικό είναι να έχεις στιγμές με όλους στις οποίες είσαι απολύτως παρούσα, είσαι ολόκληρη εκεί, όχι η μισή».
Η Ζιζέλ κλείνει τα 40 φέτος και αποτελεί το πρόσωπο μιας σειράς από προϊόντα κατά της γήρανσης. Πόσο ανησυχεί για τις επιπτώσεις του χρόνου στο πρόσωπο και στο σώμα της; «Πιστεύω ότι πλέον, για μένα, έχει να κάνει περισσότερο με το πώς νοιώθω. Θήλασα τα παιδιά μου για τρία χρόνια το καθένα, επειδή ένιωσα ότι αυτό ήταν το πιο σημαντικό και επειδή ήθελα να δώσω σ' εκείνα αλλά και στον εαυτό μου αυτή την εμπειρία – μια φορά συμβαίνουν αυτά. Ναι, το σώμα αλλάζει, μπορώ να προσπαθήσω να το διατηρήσω με άσκηση ή με οτιδήποτε, αλλά πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι και τα δύο παιδιά μου προτιμούσαν το αριστερό μου στήθος όταν τα θήλαζα».
Παρά τις κατά καιρούς διακηρύξεις της πάντως υπέρ όλων των «φυσικών» διαδικασιών, το 2015 είχε «συλληφθεί» από τους παπαράτσι καθώς επισκεπτόταν έναν πλαστικό χειρούργο στο Παρίσι με σκοπό να κάνει επέμβαση στο περί ου ο λόγος αριστερό στήθος. Συνειδητοποιώντας ότι ενδεχομένως θα την κατηγορούσαν για υποκρισία, επιχείρησε να μεταμφιεστεί φορώντας κάτι σαν μπούρκα αλλά οι παπαράτσι αναγνώρισαν τον σοφέρ της. Ακολούθησε ο άγριος διασυρμός της στο ίντερνετ. Ακόμα και σήμερα, επιχειρεί να δικαιολογηθεί για εκείνο το περιστατικό:
«Όταν το έκανα αυτό, είχα ακόμα μέσα μου ψήγματα της επιθυμίας να είμαι αρεστή, να παραμείνω 'το Σώμα'... Κοίτα, πιστεύω ότι αν κάνεις κάτι επειδή αισθάνεσαι ότι αυτή είναι η αλήθεια σου, δεν πρέπει να υπάρχει πρόβλημα. Ό,τι κι αν κάνεις μ' αυτό το πνεύμα, θα σου φέρει χαρά. Αν το κάνεις επειδή είναι η ιδέα κάποιου άλλου, τότε θα έχεις πρόβλημα. Αυτό ήταν το μάθημα που πήρα. Σήμερα, στο σημείο που βρίσκομαι στη ζωή μου, δεν με νοιάζει καθόλου τι πιστεύουν οι άλλοι. Με νοιάζει να ζω την αλήθεια μου. Με νοιάζει να είμαι καλή μητέρα».
Με στοιχεία από τον Guardian