Σε μια εποχή που το χρώμα είναι παντού -στην τέχνη, τη διαφήμιση και τα ιλουστρασιόν έντυπα- η έκθεση «Άσπρο Μαύρο» έρχεται να μας ξαναθυμίσει τι σημαίνει εικαστική οικονομία μέσα από πίνακες και σχέδια που αντιπαραβάλλουν στα θέλγητρα του χρώματος τη δυναμική του καλού σχεδίου, την αγνότητα της φόρμας και τη γοητεία της αφαίρεσης. «Γιατί επέμενα όλα αυτά τα χρόνια να συλλέγω έργα με δύο χρώματα; Άσπρο και μαύρο;», αναρωτιέται ο ίδιος ο ιδρυτής του μουσείου, Βλάσης Φρυσίρας, και συνεχίζει απαντώντας: «Η εμμονή μου αυτή πιθανόν να είναι μέρος της σύνθεσης του χαρακτήρα μου, της απολυτότητας που με διακρίνει, της ευθύτητας επίσης, ή πολύ πιθανόν των συναισθηματικών μεταπτώσεων που έχω. Έχω περάσει μέσα μου τη δύναμη που κρύβει το ασπρόμαυρο έργο, την αιχμηρότητα, την ένταση, τη φόρτιση, το απόλυτο, τη συγκίνηση, το διαφορετικό, το φως, το σκοτάδι, τη ζωή και τον θάνατο. Η προσωπική σχέση της συνενοχής που είχα με τους περισσότερους καλλιτέχνες μού έδωσε τη δυνατότητα να μοιραστώ μαζί τους αυτά που καταγράφουν κυρίως τα σχέδια, δηλαδή προσωπικά βιώματα, μνήμες και ιδιαίτερες στιγμές». Παγκοσμίως αναγνωρισμένοι ζωγράφοι, όπως οι Jean Rustin, David Hockney, Antonio Seguί, Eduardo Arroyo, αλλά και νεότεροι καλλιτέχνες, όπως οι Bernardί Roig, Alexander Tinei, Βασίλης Πούλιας, Αθανάσιος Μακρής, Γιάννης Βαρελάς, απαρνούνται μέσα από τα έργα αυτής της έκθεσης το χρώμα και τα εφέ του και επιλέγουν να απευθυνθούν στον θεατή με αμεσότητα και ειλικρίνεια.
σχόλια