Βάλε φαντασία!

Facebook Twitter
0

Γιατί μαράθηκαν τα περιοδικά στην Ελλάδα;

Το 'χουμε ξαναπεί.

Η γοητεία του ίντερνετ.

Η βαρεμάρα των δημοσιογράφων.

Η διαπλοκή των εκδοτών.

Η έλλειψη πίστης (και επένδυσης) στην ποιοτική δημοσιογραφία.

Τα περιοδικά δεν ταράζουν πια κανέναν ούτε εκπαιδεύουν κανέναν -σχεδόν όλα είναι στραμμένα στη Μέκκα των διαφημιστών, παραγεμίζοντας τις σελίδες τους με νωθρή ύλη του ποδιού. Βαθμηδόν έχουν κλειστεί στον εαυτό τους και έχουν πάψει να συνομιλούν με τους αναγνώστες τους. Ούτε καν στον αντεργκράουντ Τύπο. Ενώ σε άλλες χώρες, η πτώση του κόστους παραγωγής έχει γεννήσει χιλιάδες μικρές εκρήξεις δημιουργίας, εδώ το παλιό μοντέλο σέρνεται -πηγαίνοντας από το κακό στο χειρότερο. Ετσι, ούτε δυνατά mainstream περιοδικά έχουμε, ούτε alternative φωνές γεννιούνται. Τέλμα.

Υπάρχει ένας τυφλοσούρτης που πρέπει να ακολουθείς, αν θες το εντυπό σου να λέει κάτι -τον υπογράφει ο πολύς Andrew Losowsky. Αν το καλοσκεφτείς, δεν υπάρχει ελληνικό έντυπο που να μπορεί να τον τηρήσει πλήρως.

1. Κάνε ένα περιοδικό για τους αναγνώστες σου. Οχι γι' αυτούς που κάνουν PR ούτε για τους διαφημιστές ούτε για τον αρχισυντάκτη σου.

2. Κράτα το χαρακτήρα σου. Αν είσαι χαρτί, μη μιμείσαι τα κόλπα του κομπιούτερ. Μην μπερδεύεις ανόμοια μέσα.

3. Διαφοροποιήσου από τον ανταγωνισμό. Οχι στα περιφερειακά, αλλά στην ουσία του προϊόντος.

4. Φρόντισε να σε βρίσκει το κοινό σου. Οσο και να σε αγαπάει κανείς, ξενερώνει αν δεν μπορεί να σε βρει εύκολα.

5. Ξάφνιασε και προκάλεσε τους αναγνώστες σου. Δώσε τους αυτό που θέλουν, κυρίως όμως δώσε τους αυτό που θέλουν και δεν ξέρουν πώς να το ζητήσουν.

6. Μάθε τι σου ταιριάζει και μπορείς να κάνεις, και τι όχι.

7. Κάνε κάθε τεύχος σου συλλεκτικό. Φρόντισε να θέλει ο άλλος να το κρατήσει στη βιβλιοθήκη του.

8. Δημοσιογράφοι: μάθετε να σκέφτεστε οπτικά. Σχεδιαστές: μάθετε να αγαπάτε τις λέξεις. Και μετά μάθετε να τα λέτε μεταξύ σας.

9. Αποζημιώστε τους αφοσιωμένους αναγνώστες σας. Με κολπάκια και πράγματα που ανακαλύπτεις κρυμμένα μέσα στο περιοδικό -όπως η μουσική που άκουγαν οι δημιουργοί του Wired όταν το δημιουργούσαν.

10. Δεν υπάρχει δέκα. Αλλά καλό είναι να φτιάχνεις λίστες με στρογγυλούς αριθμούς, απομνημονεύονται καλύτερα.

Τι κάνουμε στην Ελλάδα; Καλά κρασιά!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ