Εσείς τι δεν θα αλλάζατε με τίποτα στην Αθήνα;

Εσείς τι δεν θα αλλάζατε με τίποτα στην Αθήνα; Facebook Twitter
0

Αν και πάντα θα υπάρχει κάτι μικρό που θα μας ενοχλεί στην Αθήνα, υπάρχουν πολλές πτυχές της (είτε γεωγραφικές είτε συναισθηματικές) που δεν θα αλλάζαμε με τίποτα. Η Heineken μας καλεί να θυμηθούμε τι είναι αυτό που μας κάνει να αγαπάμε αυτή την πόλη και αποτυπώνει τις σκέψεις μας στο Athens Mosaic. Ένα πρωτότυπο  μωσαϊκό από ιστορίες με τίτλο «εσύ τι δεν θα άλλαζες με τίποτα στην Αθήνα;»

Μιλήσαμε με τον Κωνσταντίνο Παππά από την Isobar, τον illustrator του μωσαϊκού που θα κοσμήσει τον τοίχο Athens Mosaic στο κέντρο της Αθήνας, λίγες μέρες πριν την αποκάλυψη του έργου.

Τι ακριβώς είναι το Athens Mosaic;

Το Athens Mosaic είναι μια πρωτότυπη ενέργεια της Heineken, η οποία μας καλεί να μοιραστούμε όσα δεν θα αλλάζαμε με τίποτα στην Αθήνα.

Από αυτά θα προκύψει ένα έργο τέχνης φτιαγμένο από τους Αθηναίους για τους Αθηναίους, με βασικά υλικά τις σκέψεις, τις ιστορίες και τις λεπτομέρειες που αγαπάμε στην πόλη.

Αυτό που καλούνται να κάνουν οι χρήστες είναι να μπουν στο www.heineken.gr/athensmosaic και να φτιάξουν τη δική τους "ψηφίδα", η οποία θα πάρει θέση σε ένα πραγματικό μωσαϊκό που θα δημιουργήσουμε στο κέντρο της πόλης!

Η Αθήνα είναι μία πόλη που αγαπάμε. Ακόμα και σε μια εποχή όπου συνήθως μιλάμε για όσα μας "χαλάνε" και θέλουμε να αλλάξουν, δεν σταματάμε να τη λατρεύουμε γι΄αυτό και η Heineken πήρε την πρωτοβουλία να εστιάσει σε όλα όσα ΔΕΝ θα αλλάζαμε με τίποτα. Αυτά που μας κάνουν να χαμογελάμε και να μένουμε αισιόδοξοι. Το Αthens Mosaic είναι ένα ψηφιδωτό με όλες αυτές τις λεπτομέρειες, τα μυστικά, τις ιστορίες.

Είναι η δεύτερη φορά που πραγματοποιείται μια τέτοια ενέργεια. Πείτε μας τι συνέβη την προηγούμενη χρονιά

Είναι η δεύτερη χρονιά της καμπάνιας “Heineken Cities” στο πλαίσιο της οποίας πραγματοποιείται τόσο το Athens Mosaic, όσο και το "City Ride" που έγινε πέρυσι. Η συγκεκριμένη καμπάνια της Heineken παγκοσμίως αφορά τις πόλεις του κόσμου, εκεί όπου "ζει" άλλωστε και το brand.


Πέρυσι, λοιπόν, η Heineken μας καλούσε να γνωρίσουμε καλύτερα την πόλη μας. Eξ ου και το City Ride, όπου σε συνεργασία με το Taxibeat και το Daily Secret, έδινε την ευκαιρία στους Αθηναίους να ανακαλύψουν την πόλη και να ζήσουν μια διαφορετική εμπειρία, μέσα από ένα ride-έκπληξη σε άγνωστο προορισμό.

Φέτος, το μήνυμα από «ανακάλυψε την πόλη σου» γίνεται «μοιράσου όλα αυτά που αγαπάς σε αυτή» και κάπου εκεί έρχεται το "Athens Mosaic".

Πόσες είναι οι συμμετοχές μέχρι τώρα και πόσες υπολογίζετε να είναι μέχρι την τελευταία μέρα;

Αυτή τη στιγμή που μιλάμε έχουν γραφτεί πάνω από 3600 μηνύματα πάνω σε ψηφίδες. Μέχρι το τέλος της συνέντευξης, ποιος ξέρει;

Πείτε μου πως προέκυψε η ιδέα να γίνει αυτή η interactive ενέργεια και πόσο ενδιαφέρον είναι να ακούς τι έχει να πει ο κόσμος.

Η ιδέα ήρθε απ' την ίδια την πόλη, τη ζωή σ’ αυτήν, την καθημερινότητά μας. Η Αθήνα είναι μια πόλη που αγαπάμε. Ακόμα και σε μια εποχή όπου συνήθως μιλάμε για όσα μας "χαλάνε" και θέλουμε να αλλάξουν, δεν σταματάμε να τη λατρεύουμε γι΄αυτό και η Heineken πήρε την πρωτοβουλία να εστιάσει σε όλα όσα ΔΕΝ θα αλλάζαμε με τίποτα. Αυτά που μας κάνουν να χαμογελάμε και να μένουμε αισιόδοξοι. Το Αthens Mosaic είναι ένα ψηφιδωτό με όλες αυτές τις λεπτομέρειες, τα μυστικά, τις ιστορίες.

Το πιο ενδιαφέρον, όμως είναι, πως όλα αυτά που υποβάλλονται ηλεκτρονικά όχι μόνο τα διαβάζουμε και μας εμπνέουν, αλλά στο τέλος θα γίνουν ένα πραγματικό μωσαϊκό, με δημιουργούς όλους εμάς, το οποίο μάλιστα θα μείνει στο κέντρο της πόλης, για να μας θυμίζει πόσο ξεχωριστή είναι.

Έχετε δει τις ιστορίες που γράφτηκαν; Υπήρξε κάποια που σας έκανε εντύπωση;

Ναι, έχω δει τις περισσότερες. «To υπέροχο χάος της» είναι ένα από αυτά που ξεχώρισα. Έχει λίγο από «δημιουργική ασάφεια»...

Το  Athens Mosaic μας βάζει στη διαδικασία να βρούμε τα θετικά στοιχεία αυτής της πόλης. Άρα πρόκειται για μία αμιγώς διαδραστική ενέργεια για την Αθήνα. Θα μπορούσε να συμβεί και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας;

Είναι μια κίνηση που μας βάζει στη διαδικασία να σκεφτούμε όσα δεν θα αλλάζαμε στην Αθήνα, με σκοπό να συνειδητοποιήσουμε τη μοναδικότητά της, όσο και αν δεν το παραδεχόμαστε.

Κάθε πόλη κρύβει τους δικούς της θησαυρούς, οπότε ναι, θα μπορούσε να συμβεί οπουδήποτε. Σας προκαλώ να βάλετε τη δική σας ψηφίδα και θα δείτε πως τελικά αυτά που αγαπάτε στην πόλη είναι περισσότερα από όσα νομίζετε. Είμαι σίγουρος πως το ίδιο ισχύει για όλες της πόλεις που έχουμε ζήσει ή αγαπήσει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.

To τελευταίο διάστημα υπάρχει μια δημιουργική έξαρση στη χώρα μας, μια προσωπικο-κοινωνική έκφραση, μεγάλο μέρος της οποίας τρέφεται απ' την κρίση και τις δυσκολίες που περνάμε σαν λαός. Τέτοιου είδους project μας δίνουν την ευκαιρία να ξεφύγουμε προσωρινά απ' όλα τα δυσάρεστα, αφήνοντας την τέχνη να μας χαρίσει διέξοδο.

Αυτό που προκύπτει σαν αποτέλεσμα είναι πραγματικά ένα χαρούμενο μωσαϊκό. Πιστεύετε ότι υπάρχει χώρος για αισιοδοξία αυτή την περίοδο και πόσο μπορεί να συμβάλλει στην αλλαγή της διάθεσης μια ενέργεια όπως αυτή της Heineken; 

Πάντα υπάρχει χώρος για αισιοδοξία. Μόνο που αυτή τη φορά υπάρχει και ανάγκη, περισσότερο από ποτέ. Η Heineken αλλά και κάθε μεγάλο brand οφείλει σε τέτοιες περιόδους να εστιάζει σε θετικά μηνύματα με ενέργειες που στρέφουν το βλέμμα μας σε όσα μας κάνουν να χαμογελάμε, όπως το Athens Mosaic.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που τόσο εμείς, ως δημιουργοί, όσο και η ίδια η Heineken, δεν αντιμετωπίζουμε το μωσαϊκό μας σαν μια διαφημιστική ενέργεια, αλλά σαν ένα έργο τέχνης, ένα art installation από την πόλη για την πόλη. Γι’αυτό άλλωστε και θα μείνει σε αυτήν για χρόνια, σε αντίθεση με μια εφήμερη διαφημιστική ενέργεια.

Παρακολουθούμε συχνά ενέργειες below the line που γίνονται στο εξωτερικό ή ακόμα και καλλιτεχνικά project που πραγματοποιούνται σε δημόσιους χώρους εμπλέκοντας τον κόσμο. Οι Έλληνες είναι ανοιχτοί σε μια τέτοια πρόσκληση - πρόκληση;

To τελευταίο διάστημα υπάρχει μια δημιουργική έξαρση στη χώρα μας, μια προσωπικο-κοινωνική έκφραση, μεγάλο μέρος της οποίας τρέφεται απ' την κρίση και τις δυσκολίες που περνάμε σαν λαός. Τέτοιου είδους project μας δίνουν την ευκαιρία να ξεφύγουμε προσωρινά απ' όλα τα δυσάρεστα, αφήνοντας την τέχνη να μας χαρίσει διέξοδο.

                                                                                                          

Τον τελευταίο καιρό πολλές ενέργειες προωθητικές πραγματοποιούνται στο χώρο του internet (social media κλτ). Μιλήστε μου λίγο γι’ αυτή την τάση. Ποιες οι διαφορές ανάμεσα σε μια viral κίνηση και σε μια ενέργεια που γίνεται live σε πραγματικό χώρο και χρόνο;

Η μεγάλη υπόσχεση του internet στη διαφήμιση είναι η ικανότητα να στοχεύει το επιθυμητό κοινό πολύ πιο αποτελεσματικά απ' ότι τα άλλα Μέσα, ενώ ταυτόχρονα καταφέρνει να το εμπλέξει και από παθητικούς δέκτες να τους κάνει συμμέτοχους σε τέτοιες ενέργειες.

Από την άλλη, η διαχρονικότητα μιας ενέργειας, όπως το Athens Mosaic, που «κατοικεί» στο κέντρο, το αγγίζεις, το βλέπεις καθημερινά και ζεις μαζί του για χρόνια, νομίζω πως δεν συγκρίνεται. Στη μία περίπτωση μιλάμε για κάτι με ημερομηνία λήξης, ενώ στην άλλη, για ένα έργο που μένει "κληρονομιά" στην πόλη.

Σε κάθε περίπτωση, ο συνδυασμός των δύο, από τον πραγματικό κόσμο στο digital και πάλι πίσω σε κάτι απτό που θα δώσει αξία πίσω στον χρήστη, είναι για μένα ιδανικός και είναι άλλωστε και το μέλλον. Όταν όλα αυτά γίνονται και με δημιουργικό τρόπο, ακόμα καλύτερα!

Τι έχουμε να περιμένουμε στην αποκάλυψη του μωσαϊκού;

Μα... αυτή θα είναι και η έκπληξη!

Εσείς τι δεν θα αλλάζατε με τίποτα στην Αθήνα;

Τις δαιδαλώδεις στοές, τους μικροπωλητές στην Αποστόλου Παύλου, τη μελωδία της λατέρνας που σε παραπέμπει σε παλαιότερες εποχές και όλες τις μικρές λεπτομέρειες που κανείς δεν τους δίνει σημασία αλλά κάνουν την Αθήνα τόσο ξεχωριστή. Θέλετε κι άλλα; Στο heineken.gr/athensmosaic θα βρείτε μερικές χιλιάδες!

Ο Κωνσταντίνος Παππάς είναι illustrator (εικονογράφος / δημιουργός), απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών, Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και επιστημών Τέχνης.

 


Τα μέρη που δεν θα αλλάζαμε με τίποτα στην Αθήνα, θα αποτυπωθούν σε ψηφίδες, που θα είναι μέρη ενός μεγάλου, ζωντανού μωσαϊκού. Εσύ τι δε θα άλλαζες ποτέ στην Αθήνα; Βάλε τη δική σου ψηφίδα στο www.heineken.gr/athensmosaic.

 

Open your World - #openathens

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ