Εθνικό θέατρο: έξι παραστάσεις

Εθνικό θέατρο: έξι παραστάσεις Facebook Twitter
0

Έξι παραστάσεις θ’ ανεβάσει το Εθνικό Θέατρο μέχρι τα Χριστούγεννα (χωρίς να υπολογίσουμε τις δυο παιδικές, το Παραμύθι χωρίς Όνομα και τον Μεγάλο περίπατο του Πέτρου, που έχουν ήδη ξεκινήσει).

Η σεζόν έχει ήδη μια ξεκάθαρη θεματική: το τι είναι η πατρίδα μας αποτελεί μότο, όπως και ο επαναπροσδιορισμός της εθνικής ταυτότητας. Δυο κλασικά έργα, ο Βασιλικός του Αντώνιου Μάτεσι και ο Κόκκινος Βράχος του Γρηγορίου Ξενόπουλου, έχουν ήδη ξεκινήσει. Ο μεν Bασιλικός, που έχει σκηνοθετήσει ο Σπύρος Ευαγγελάτος, είναι έργο εμπνευσμένο από τα μεγάλα επαναστατικά κινήματα της περιόδου κι εκτυλίσσεται στην ενετοκρατούμενη Ζάκυνθο. Η πάλη των τάξεων ζωντανεύει μέσα από την ιστορία της οικογένειας Ρονκάλα: ο αυταρχικός πατέρας (ιδανικός ο Νικήτας Τσακίρογλου) κλείνει σε μοναστήρι την κόρη του, όταν μαθαίνει τον έρωτά της μ’ έναν κοινωνικά κατώτερό της νέο. Ο Κόκκινος Βράχος, σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη, λαμβάνει χώρα και αυτός στη Ζάκυνθο, αλλά πραγματεύεται περισσότερο την πτώση από την αθωότητα.

Επίσης, μόλις ξεκίνησε στον πολύ ενδιαφέροντα χώρο τέχνης Βρυσάκι, στην Πλάκα, μια μεικτή παράσταση με δυο μονόπρακτα με κοινό θέμα, τον Ξένο. Η Λένα Κιτσοπούλου έγραψε το Άουστρας ή η αγριάδα, με θέμα μια παρέα νεαρών που καλούν στο σπίτι έναν τουρίστα και όλα όσα προκύπτουν απ’ την τριβή δυο διαφορετικών εθνοτήτων σε μια εποχή που η μετανάστευση είναι φοβερά επίκαιρη. Το άλλο μονόπρακτο, του Γιάννη Τσίρου, έχει τον τίτλο Αόρατη Όλγα: μια νεαρή μετανάστρια πέφτει θύμα trafficking και δεν μπορεί να ξεφύγει με τίποτα απ’ το σκοτεινό κύκλωμα των δυναστών της. Στις 16 Νοεμβρίου ξεκινά μια μάλλον ασυνήθιστη επιλογή.

Ο Περικλής του Σαίξπηρ είναι από τα λιγότερο παιγμένα έργα του μεγάλου βάρδου. Σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά και με 12 σημαντικούς ηθοποιούς (ανάμεσά τους η Λυδία Φωτοπούλου και ο Χρήστος Λούλης), ο Περικλής είναι ένα σημαντικό στοίχημα του Εθνικού - να δούμε αν θα τους βγει.

Μέσα στον Δεκέμβριο δυο είναι οι καινούργιες σημαντικές παραστάσεις: Η πρώτη ξεκινά στις 14/12 και είναι η νεορεαλιστική Αυλή των θαυμάτων του Ιάκωβου Καμπανέλλη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα. Τα όσα συμβαίνουν σε μια αυλή του Βύρωνα, στη δεκαετία του ’50, δίνουν στον Καμπανέλλη την ευκαιρία να δημιουργήσει ένα καταπληκτικό ψυχογράφημα της εποχής, ένα σπουδαίο έργο της ελληνικής θεατρικής παραγωγής. Λίγες μέρες πριν από τα Χριστούγεννα, στις 21/12 συγκεκριμένα, ξεκινά ένα ακόμα σπουδαίο, ρεαλιστικό μεταπολεμικό έργο, η Νίκη της Λούλας Αναγνωστάκη. Μια οικογένεια Ελλήνων μεταναστών στη Γερμανία, στα τέλη της δεκαετίας του ’70, παλεύει να συνηθίσει τα νέα ήθη κι έθιμα.

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ