ΚΙΝΗΣΗ

Γιατί η Anastasia Ax κάνει περφόρμανς με μελάνι;

Γιατί η Anastasia Ax κάνει περφόρμανς με μελάνι; Facebook Twitter
0
Γιατί η Anastasia Ax κάνει περφόρμανς με μελάνι; Facebook Twitter
Η δουλειά μου συνδυάζει διαφορετικά μέσα, όπως η ζωγραφική, η περφόρμανς και η γλυπτική...

Είσαι εικαστικός ή περφόρμερ;
Σίγουρα βλέπω τον εαυτό μου ως εικαστικό. Η δουλειά μου συνδυάζει διαφορετικά μέσα, όπως η ζωγραφική, η περφόρμανς και η γλυπτική. Με ενδιαφέρει να δημιουργώ εγκαταστάσεις που θα αλλάζουν με τον χρόνο και θα αμφισβητούν την ιδέα του τι μπορεί να θεωρηθεί τέχνη.

Αυτό που μου αρέσει στη Στοκχόλμη και στην Αθήνα είναι ότι είναι εντελώς αντίθετες μεταξύ τους. Γι' αυτό κινούμαι από τη μία στην άλλη κι ελπίζω έτσι να εκτιμήσω ό,τι είναι καλύτερο σε καθεμιά.

Γιατί επέλεξες να χρησιμοποιείς μελάνι στις περφόρμανς σου;
Για μένα, το μελάνι έχει διπλή σημασία: από τη μία συμβολίζει τη δημιουργικότητα και από την άλλη το δηλητήριο, τη χολή. Μου αρέσει αυτό, εκφράζει την πολυπλοκότητα της ύπαρξης.

Θυμάσαι την πρώτη σου περφόρμανς;
Η πρώτη φορά που δούλεψα με μουσική και μελάνι ήταν στην Ακαδημία Τέχνης στη Στοκχόλμη, δημιουργώντας έναν προηχογραφημένο ήχο. Δεν παρουσίασα την περφόρμανς μπροστά σε κοινό. Κύριο μέλημά μου ήταν τα ίχνη που θα δημιουργούνταν μετά από αυτή. Ήταν ένας φόρος τιμής στη δημιουργικότητα.

Τι θα περιλαμβάνει η ομιλία σου στο State of Concept;
Ένα από τα θέματα θα αφορά τη δυνατότητα μετατροπής των καταστροφικών δυνάμεων σε κάτι δημιουργικό. Επίσης, θα προσπαθήσω να εξηγήσω τη δημιουργική διαδικασία μέσα από συγκεκριμένες αναφορές σε προηγούμενα πρότζεκτ μου, που για μένα είναι καθοριστικά. Για παράδειγμα, την εγκατάστασή μου «Exile», που φιλοξενήθηκε το περασμένο καλοκαίρι στην Kunsthalle Athena και αποτέλεσε έναν λόγο για να έρθω και να δουλέψω για πρώτη φορά εδώ.

Γιατί η Anastasia Ax κάνει περφόρμανς με μελάνι; Facebook Twitter
Με ενδιαφέρει να δημιουργώ εγκαταστάσεις που θα αλλάζουν με τον χρόνο και θα αμφισβητούν την ιδέα του τι μπορεί να θεωρηθεί τέχνη...

Ζεις μεταξύ Αθήνας και Στοκχόλμης. Ποια από τις δύο χώρες προτιμάς;
Έχω ζήσει σε πολλά και διαφορετικά μέρη στον κόσμο και κατάλαβα ότι πουθενά δεν είναι ιδανικά. Αυτό που μου αρέσει στη Στοκχόλμη και στην Αθήνα είναι ότι είναι εντελώς αντίθετες μεταξύ τους. Γι' αυτό κινούμαι από τη μία στην άλλη κι ελπίζω έτσι να εκτιμήσω ό,τι είναι καλύτερο σε καθεμιά.

Επηρέασε η κρίση τη δουλειά σου;
Η κρίση υπήρξε πάντα ένα σημαντικό θέμα των έργων μου. Οι εγκαταστάσεις μου έχουν την τάση να διαλύονται για να προκύπτει κάτι νέο. Νομίζω ότι αυτό αντικατοπτρίζει την κατάσταση στην Ελλάδα αυτή την περίοδο. Πιστεύω ότι οι περίοδοι κρίσης μπορούν να είναι πηγή έμπνευσης, καθώς υπάρχει απογοήτευση, που, αν χρησιμοποιηθεί με τον σωστό τρόπο, μπορεί να μετατραπεί σε χρήσιμο εργαλείο.

Γιατί η Anastasia Ax κάνει περφόρμανς με μελάνι; Facebook Twitter
Γιατί η Anastasia Ax κάνει περφόρμανς με μελάνι; Facebook Twitter
Για μένα, το μελάνι έχει διπλή σημασία: από τη μία συμβολίζει τη δημιουργικότητα και από την άλλη το δηλητήριο, τη χολή...

Είναι πιο εύκολα τα πράγματα για τους καλλιτέχνες στη Στοκχόλμη;
Ναι, έχουμε τη στήριξη της πολιτείας.

Αγαπημένος/η περφόρμερ;
Αυτήν τη στιγμή, η γάτα μου.

Μελλοντικά σχέδια;
Προετοιμάζομαι για τις επερχόμενες εκθέσεις μου στη Γερμανία και τις ΗΠΑ.

Γιατί η Anastasia Ax κάνει περφόρμανς με μελάνι; Facebook Twitter
Η κρίση υπήρξε πάντα ένα σημαντικό θέμα των έργων μου...
Γιατί η Anastasia Ax κάνει περφόρμανς με μελάνι; Facebook Twitter
Φωτογραφία από την έκθεση της Anastasia Ax στην Kunsthalle Athena.
Γιατί η Anastasia Ax κάνει περφόρμανς με μελάνι; Facebook Twitter
Φωτογραφία από την έκθεση της Anastasia Ax στην Kunsthalle Athena.

Anastasia Ax: Artist talk, 28/3, 17:00, State of Concept, Τούσα Μπότσαρη 19, Κουκάκι, 213 0318576

www.anastasiaax.se

0

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ