Η θετική όψη των παπαράτσι

 Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
0

Από τον Andrew L. Mendelson

Πρόεδρο του τμήματος δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου Temple

Οι celebrities προσλαμβάνουν υπαλλήλους – ατζέντηδες, δημοσιοσχεσίτες, σωματοφύλακες, στυλίστες – για να προβάλουν και να προστατεύσουν μια συνεκτική εικόνα προς το κοινό. Τα μέσα επιτρέπουν στους διάσημους να παρουσιάζουν μια προσεκτικά καθορισμένη εκδοχή του εαυτού τους, ενώ ταυτόχρονα αποκρύπτουν τις λιγότερο επιθυμητές ή αντιφατικές συμπεριφορές τους.


Οι παπαράτσι είναι διαφορετικοί από τους φωτογράφους που εργάζονται στα περιοδικά, στα κόκκινα χαλιά και στα πάρτι – οι φωτογράφοι επιτρέπουν στους διάσημους τον έλεγχο στον τρόπο που παρουσιάζονται. Η αναζήτηση των παπαράτσι για ωμές, ειλικρινείς φωτογραφίες, είναι, σύμφωνα με την Carol Squires «έξω από τα όρια της ευγενικής φωτογράφισης». Στις φωτογραφίες των παπαράτσι υπάρχει μια αντι-αισθητική που απορρίπτει την «επίσημη», λαμπερή όψη των πλούσιων και διάσημων. Οι καλύτερες φωτογραφίες παπαράτσι τονίζουν φευγαλέες, κλεμμένες στιγμές, ιδανικά χωρίς το αντικείμενο να γνωρίζει ότι φωτογραφίζεται.

Ενώ είναι βεβαίως αλήθεια ότι οι παπαράτσι κάνουν ό,τι κάνουν με στόχο το κέρδος, αυτό δεν μειώνει τον σημαντικό ρόλο που παίζουν οι φωτογραφίες τους. Εκτός από την εισβολή στην ιδιωτική ζωή, οι παραράτσι είναι μια πρόκληση για τον έλεγχο της εικόνας μιας διασημότητας, και άρα για τον πλούτο, το κύρος και τη δύναμή της. Αν μη τι άλλο, οι φωτογραφίες τους ενοχλούν την ελίτ, επιτρέποντας στο κοινό να ανακαλύψει τα ανθρώπινα της ελαττώματα. Όταν βλέπουμε έναν διάσημο στην αγκαλιά κάποιου που δεν είναι ο σύζυγος ή η σύζυγος, ή όταν βλέπουμε ένα «καλό» έφηβο σταρ μεθυσμένο ή φτιαγμένο, η μηχανή του Χόλιγουντ αμφισβητείται. Αυτές οι εικόνες μας προκαλούν να αμφισβητήσουμε τα κίνητρα όσων ασκούν πολιτιστική επιρροή.


Αν και περιστασιακά δυσάρεστο, αυτό το είδος ελέγχου είναι ένα ουσιαστικό μέρος της ηθικής μας ανάπτυξης ως κοινωνία.

 Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
O ηθοποιός John Wayne φτάνει στο αεροδρόμιο Ciampino της Ρώμης το 1960
 Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Η γερμανίδα στριπτιζέζ Dodo d'Hambourg από το παριζιάνικο Crazy Horse Saloon φτάνει στην Ιταλία
 Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Η ηθοποιός Audrey Hepburn φτάνει στο αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης το 1958
 Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Η ιταλίδα ηθοποιός Σοφία Λόρεν στην πρεμιέρα της ταινίας «Μια φορά και έναν καιρό στην άγρια δύση», 1967
 Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Ο αμερικανός σκηνοθέτης, ηθοποιός και παραγωγός Όρσον Γουελς στη Ρώμη, το 1969
 Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Ο ιταλός ηθοποιός Vittorio Gassman και η τότε σύντροφός του, η ηθοποιός Annette Stroyberg στη Ρώμη το 1961
 Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Η ιταλίδα ηθοποιός Κλαούντια Καρντινάλε στο Sorrento της Ιταλίας το 1967
 Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Ο γάλλος ηθοποιός Αλαίν Ντελόν στα γυρίσματα της ταινίας «Η συμμορία των Σικελών», το 1969
 Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Η ιταλίδα ηθοποιός Άννα Μανιάνι στη Ρώμη, δεκαετία του ’60.
 Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Η πρώην πρωθυπουργός Μάργκαρετ Θάτσερ με τον Σάντρο Περτίνι, πρόεδρο της Ιταλικής Δημοκρατίας, στη Ρώμη το 1979
 Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Η πρώην πρώτη Κυρία των ΗΠΑ Τζάκι Κένεντι αγκαλιάζει έναν νεαρό φαν στο Κάπρι της Ιταλίας το 1973
 Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Η γαλλίδα ηθοποιός και τραγουδίστρια Juliette Gréco στη Ρώμη, δεκαετία του ’60.
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ