Η γεννημένη στην Αδελαΐδα της Αυστραλίας Lucy Guerin είναι σήμερα από τις σημαντικότερες παρουσίες του σύγχρονου χορού στην πατρίδα της. Έχοντας ζήσει για πολλά χρόνια στη Νέα Υόρκη, αναπόφευκτα δέχτηκε επιρροές από τον αμερικανικό μεταμοντέρνο χορό των '60s, ώστε οι αναζητήσεις της να τοποθετούνται στον χώρο του αφηρημένου μινιμαλισμού. Πολυβραβευμένη και πολυταξιδεμένη, με έργα που την έκαναν γνωστή σε Αμερική και Ευρώπη, με εμφανίσεις που συμπεριλαμβάνουν θεσμούς όπως το Baryshnikov Arts Center, διατηρεί τη δική της ομάδα με βάση τη Μελβούρνη, η οποία μόλις πέρυσι έκλεισε τα δέκα χρόνια δραστηριότητας. Μια ομάδα αφιερωμένη στη σχέση καθημερινότητας και χορού αλλά και στον επαναπροσδιορισμό φορμαλιστικών θεμάτων. Ανακατεύοντας συχνά όλων των ειδών τα μέσα, όπως ο ήχος, το βίντεο, ο γραπτός λόγος, τα εντάσσει στις δομές του προσωπικού της κώδικα. Δεν είναι λίγες οι φορές που, ενώ επεξεργαζόταν επιμέρους κομμάτια αποκομμένα από το κυρίως σώμα του έργου, εκπλησσόταν με το αποτέλεσμα όταν τελικά αποφάσιζε να τα συνδέσει μεταξύ τους. Μια ερευνητική διάθεση που στοχεύει σε οπτικές, συναισθηματικές αλλά και σωματικές αποκαλύψεις.
Το έργο Untrained, με το οποίο μας συστήνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και το οποίο έχει παρουσιαστεί σε διάφορα μέρη του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης και της περίφημης Brooklyn Academy of Music, βασίζεται σε μια απλή όσο και ευφυή ιδέα. Δύο έμπειροι άντρες χορευτές εκτελούν μια χορογραφία, ενώ δύο μη εκπαιδευμένοι και μη χορευτές, οι οποίοι, παρ' όλα αυτά έχουν περάσει από ολιγοήμερη διδασκαλία του κομματιού, προσπαθούν να τους ακολουθήσουν και να τους μιμηθούν. Ο αυθορμητισμός και η αδεξιότητα των «ερασιτεχνών» ερμηνευτών φέρνει στην επιφάνεια την προσωπικότητα, την αμεσότητα και το χιούμορ τους. Όπως λέει και η ίδια: «Είναι ενδιαφέρον να βλέπεις τις σωματικές και συναισθηματικές συνέπειες που επιφέρει η εκπαίδευση του χορού στο σώμα αλλά και το αντίστροφό του, τι χάνουν όσοι διαθέτουν εκτενή χορευτική παιδεία. Μου αρέσει πολύ να παρακολουθώ το Untrained. Κάνουν άλματα στον αέρα χωρίς να προλάβουν να σκεφτούν πώς θα προσγειωθούν στο έδαφος. Και πάντοτε η προσπάθεια καταλήγει σε κάτι εντελώς απρόσμενο που δεν επαναλαμβάνεται. Ένας επαγγελματίας χορευτής δεν θα μπορούσε ποτέ να το κάνει αυτό».
σχόλια