H ΑΕΤΕR Αrchitects είναι σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα Γραφεία Αρχιτεκτονικών Μελετών στην Ελλάδα. Αποτελεί επέκταση του προσωπικού γραφείου του Αρχιτέκτονα Χάρρυ Κ. Μπουγαδέλλη, το οποίο ιδρύθηκε στην Αθήνα το 1984.
Κατά την πολυετή απασχόλησή του, το γραφείο έχει αναλάβει μελέτες αρχιτεκτονικού και πολεοδομικού σχεδιασμού, μεγάλης κλίμακας μελέτες διαμόρφωσης εσωτερικού χώρου καθώς και μελέτες αρχιτεκτονικής τοπίου.
Η εντυπωσιακή αυτή κατοικία βρίσκεται στην Φιλοθέη και προκαλεί ενδιαφέρον τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.
Η ανάπτυξη της κατοικίας χαρακτηρίζεται από μοντέρνες αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες, μορφές και υλικά που στο σύνολό τους την διαφοροποιούν με ογκοπλαστική απλότητα και με «έντιμη» χρήση των υλικών που συνθέτουν το κέλυφος.
Το δομημένο περιβάλλον της Φιλοθέης δεν παρουσιάζει ομοιογένεια και συνεπώς αυτό που επιδιώχθηκε είναι η ριζική διαφοροποίηση της κατοικίας ως προς τις υπόλοιπες, αλλά ταυτόχρονα ο εναρμονισμός της ως προς την κλίμακα.
Η μορφή του κτιρίου φυσικά, έως έναν βαθμό, έχει υπαγορευτεί από το σχήμα του οικοπέδου, από την επιθυμία για πλήρη εκμετάλλευση των όρων δόμησης, αλλά και από τον προσανατολισμό, αλλά παραμένει απλή, δίνοντας την εικόνα ενός «κουτιού». Οι παραπομπές του «κουτιού» στα παιδικά σπίτια από χαρτόκουτα, αλλά και στις πρωτογενείς, αρχιτεκτονικές οικιστικές μονάδες που κανείς ακόμα συναντά σε διάφορους πολιτισμούς, είναι ηθελημένες και αποτέλεσαν έμπνευση και εργαλείο για τον αρχιτέκτονα Χάρρυ Μπουγαδέλλη.
Με την ίδια απλότητα και ακολουθώντας το ίδιο νήμα σκέψης, το εσωτερικό προκύπτει με μεγάλους ενιαίους χώρους, που όμως διασφαλίζουν την αυτονομία των κινήσεων και την οργάνωση των χώρων, σύμφωνα με την λειτουργία τους.
Ένα μεγάλο άνοιγμα στον παραλληλεπίπεδο όγκο της κατοικίας, ανοίγει τους κύριους χώρους της προς μία πισίνα, η οποία εφαπτόμενη του κτιρίου, μοιάζει με τμήμα αυτού παρά του περιβάλλοντος χώρου.
Θα μπορούσε κανείς να πει ότι η διάρθρωση των χώρων γύρω από την πισίνα αυτή υπήρξε αποτέλεσμα του βασικού σχεδιασμού του κτιρίου, ο οποίος είναι σύμφωνος με τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού.
Τα δωμάτια, οι χώροι και τα επίπεδα του κτιρίου χωρίζονται με αρχιτεκτονικές διατάξεις που διασφαλίζουν την ιδιωτικότητα, αλλά ενθαρρύνουν την κίνηση. Χαρακτηριστικό είναι ότι στους υπέργειους ορόφους του κτιρίου υπάρχουν μόνο τρεις πόρτες.
Το εσωτερικό του κτιρίου παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Οι κοινόχρηστοι χώροι έχουν αντιμετωπιστεί σαν επέκταση του εξωτερικού χώρου, με επενδύσεις των εξωτερικών τοίχων να γυρίζουν και στο εσωτερικό του κτιρίου στο ισόγειο και το πατάρι. Οι μεγάλες συρόμενες τζαμαρίες σε άμεση επαφή με το νερό της πισίνας, τα μαρμάρινα δάπεδα του εξωτερικού περιβάλλοντα χώρου που συνεχίζονται γυαλισμένα και στο εσωτερικό του κτιρίου εξασφαλίζουν έτσι και οπτική συνέχεια του μέσα με το έξω. Τα όρια μεταξύ τους, όταν τα κουφώματα είναι ανοικτά, είναι ασαφή, δίδοντάς σου την εντύπωση ότι βρίσκεσαι, όχι στο εσωτερικό της κατοικίας, αλλά σε ένα μεγάλο ημιυπαίθριο χώρο. Τα έπιπλα είναι τα απολύτως απαραίτητα, όλα λευκά και λιτά ενώ ακόμη και η κουζίνα συντείνει σ' αυτή την εντύπωση.
Άλλα έργα της ΑΕΤΕR Αrchitets
σχόλια