ΝΟΝΙΚΑ ΓΑΛΗΝΕΑ - Ο ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥΧΟΣ

ΝΟΝΙΚΑ ΓΑΛΗΝΕΑ - Ο ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥΧΟΣ Facebook Twitter
0

Την πρώτη ελληνική παρουσίαση της «Εκατομμυριούχου» του Τζωρτζ Μπέρναρντ Σω, με τη μορφή μιούζικαλ υπογράφει η Νόνικα Γαληνέα.

Η μεγάλη κυρία του θεάτρου μας επιστρέφει στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής και πρωταγωνιστεί - στο πλευρό του Γιάννη Μπέζου - στην ομώνυμη, φιλόδοξη παραγωγή σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη, μουσική Σταμάτη Κραουνάκη, στίχους Λίνας Νικολακοπούλου και σκηνικά-κοστούμια Γιάννη Μετζικώφ

Η Νόνικα Γαληνέα επιστρέφει στο «θεατρικό» σανίδι του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών ως «Η Εκατομμυριούχος» του Τζορτζ Μπέρναρντ Σο. Πρωταγωνιστεί στην πρώτη πανελλήνια παρουσίαση του ομώνυμου έργου του Νομπελίστα Ιρλανδού δραματουργού, μιας κοινωνικής κωμωδίας-εξτραβαγκάντσας που η ίδια η δημοφιλής ηθοποιός και μεταφράστρια διασκεύασε σε μορφή μιούζικαλ, σε συνεργασία με τον δημοσιογράφο Κοσμά Βίδο.

Τη φιλόδοξη παραγωγή που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο της δημοφιλούς Σειράς Γέφυρες σε έξι παραστάσεις (Τρίτη 6, Τετάρτη 7, Πέμπτη 8, Σάββατο 10, Κυριακή 11 και Δευτέρα 12 Οκτωβρίου) στις 8.30 το βράδυ, στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος, συνυπογράφει μια ομάδα διακεκριμένων καλλιτεχνών: ο σκηνοθέτης Σωτήρης Χατζάκης που ανέλαβε και τη δραματουργική επεξεργασία του έργου, ο Σταμάτης Κραουνάκης στη μουσική, η Λίνα Νικολακοπούλου στους στίχους και την επιμέλεια των κειμένων και ο Γιάννης Μετζικώφ στα σκηνικά και τα κοστούμια. Καλλιτεχνική σύμβουλος της παραγωγής είναι η Άννα Νταλάρα.

Τη Σειρά Γέφυρες διευθύνει ο Δημήτρης Μαραγκόπουλος.

Οι εκδηλώσεις Μουσικά Θεάματα της Σειράς Γέφυρες στις οποίες εντάσσεται η  'Εκατομμυριούχος', πραγματοποιούνται με τη χορηγία της Τράπεζας Πειραιώς.

Ο Γιάννης Μπέζος συμπρωταγωνιστεί με τη Νόνικα Γαληνέα (Επιφάνια) στο ρόλο του γιατρού ενώ την ξεχωριστή διανομή των ηθοποιών συναποτελούν οι: Αλέξανδρος Μυλωνάς (Σύζυγος-Σαμψών),  Μελίνα Τανάγρη (Μόνα Λίζα/Γυναίκα του Εμπόρου), Μπάμπης Γιωτόπουλος (Μετρ-Έμπορος), Αρτο Απαρτιάν (Δικηγόρος) και Χρήστος Ευθυμίου (Βαλεντίνο).

Οι ενορχηστρώσεις είναι του Γιώργου Ζαχαρίου, τις εικόνες και τα βίντεο φροντίζει ο Γρηγόρης Καραντινάκης, τους φωτισμούς ο Αντώνης Παναγιωτόπουλος και τον ήχο ο Κώστας Σωτηρίου. Τη μουσική προετοιμασία έχει κάνει ο Άρης Βλάχος που έχει και τη μουσική διεύθυνση, ενώ βοηθός σκηνοθέτη είναι η Λίνα Ζαρκαδούλα.

Η Νόνικα Γαληνέα βάζει την υπογραφή της στην πρώτη ελληνική παρουσίαση της ανατρεπτικής κωμωδίας του Τζωρτζ Μπέρναρντ Σω - που ο ευφυής και ρηξικέλευθος δραματουργός έγραψε το 1935 σε ηλικία 79 ετών - παρουσιάζοντάς την στη σύγχρονη εκδοχή ενός μουσικού θεάματος. Στην πέμπτη συνεργασία της με το Μέγαρο, μετά τη «Σονάτα του Σεληνόφωτος» και τη «Φαίδρα» του Γ. Ρίτσου σε σκηνοθεσία Μ. Βολανάκη και Β. Νικολαίδη αντίστοιχα (2001), το ορατόριο «Η Ιωάννα στην πυρά» σε σκηνοθεσία Θ. Μοσχόπουλου (2004) και τη «Σελεστίνα» του ντε Ρόχα (2007), ερμηνεύει το ρόλο της Επιφάνια, της πλουσιότερης γυναίκας στον κόσμο που αναζητά την αγάπη και την ευτυχία στο σύζυγο που θα καταφέρει να καλύψει τις προϋποθέσεις που όρισε ο πατέρας της, προκειμένου να λάβει την εξωφρενική της προίκα.

Η «Εκατομυριούχος» με το χαρακτηριστικό όνομα Επιφάνια Σατράπη ντι Πάρεργα το γένος Μιλιόνι(ύφος στο οποίο κινούνται και τα υπόλοιπα ονόματα του έργου), αφότου κληρονόμησε τον πατέρα της, εγκαταλείπει απογοητευμένη τον μποξέρ σύζυγό της και τον εραστή της κι ερωτεύεται έναν ιδεαλιστή γιατρό, προστάτη των φτωχών, με τον οποίο αποφασίζουν να μπουν σε αμοιβαία δοκιμασία για να ανακαλύψουν εάν κάνουν ο ένας με τον άλλον. Ο γιατρός στη δοκιμασία που είχε ζητήσει ο πατέρας της (να βρει έναν άντρα με ταλέντο στην απόκτηση χρημάτων) και η εκατομμυριούχος στη δοκιμασία που είχε ζητήσει η μητέρα του (να βρει μια γυναίκα που να μπορεί να ζήσει για ένα εξάμηνο με ελάχιστα χρήματα). Το θεατρικό έργο ανέβηκε για πρώτη φορά στο Λονδίνο και τη Ν. Υόρκη το 1952 με πρωταγωνίστρια την Κάθριν Χέμπορν. Το 1961 μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με τη Σοφία Λώρεν και τον Πίτερ Σέλερς και το 1972 στην τηλεόραση του BBC, στη σειρά «Το έργο του μήνα» με την Μάγκι Σμιθ και τον Τομ Μπέικερ, σε σκηνοθεσία Ουίλιαμ Σλάτερ.

Η παράσταση του Μεγάρου φιλοδοξεί, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, Σωτήρη Χατζάκη, «να φέρει το έργο σε σημερινούς προβληματισμούς, σε αντιστοιχίες και συγκρίσεις που αναδεικνύουν τον Τζωρτζ Μπερναρντ Σω σύγχρονο και αναγνωρίσιμο στο σημερινό κοινό. Με την προσεκτική μετατόπιση του θεατρικού προς μια μουσική κωμωδία, με σεβασμό στους χαρακτήρες, τις συγκρούσεις και τους αρμούς του κειμένου και όπλο το χιούμορ και τη διεισδυτική ματιά της «Εκατομμυριούχου». Με διαλεκτικό πνεύμα αλλά και με κωμικούς μετεωρισμούς των ηρώων πάνω στα ολισθηρά δεδομένα της ζωής τους».

Η μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη περιέχει ακούσματα κλασσικά και μοντέρνα, μουσικές υψηλής τέχνης και ποπ επιτυχίες, στοιχεία vaudeville και καμπαρέ, επιδιώκοντας ένα μουσικό κράμα που θα ενεργοποιήσει την διάθεση του θεατή να μπει στην ιδιαίτερη ατμόσφαιρα της μεσοπολεμικής Ευρώπης και στον σημερινό εκκωφαντικό σφυγμό της σύγχρονης πόλης.

Νόνικα Γαληνέα γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε θέατρο στο Webber Douglas School of Dramatic Art στο Λονδίνο και στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν. Η πορεία της στη σκηνή ξεκίνησε με τους αριστοφανικούς "Όρνιθες", σε σκηνοθεσία Κουν, μουσική Μ. Χατζιδάκι και κοστούμια Γ. Τσαρούχη.

Στη μακρόχρονη θεατρική θητεία της στην Ελλάδα έχει συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα της υποκριτικής και της σκηνοθεσίας: Παξινού, Μινωτή, Χορν, Συνοδινού, Μυράτ, Ζουμπουλάκη, Κατράκη, Διαμαντόπουλο, Κούρκουλο, Παπαμιχαήλ, Βουγιουκλάκη, Βαλάκου, Ρηγόπουλο, Καλογεροπούλου, Μιχαλακόπουλο, Ηλιόπουλο, Φωτόπουλο, Παναγιωτοπούλου, Τασοπούλου, Βολανάκη, Βουτσινά, Κακογιάννη κ.ά. Με το Εθνικό Θέατρο (Παραμύθι χωρίς όνομα, Ηλέκτρα) και το ΚΘΒΕ (Αυτοκράτωρ Μιχαήλ), το Αμφιθέατρο (Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα), το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας (Οιδίπους Τύραννος). Από το 1969 έως και το 1992 συνεργάστηκε με τον Αλέκο Αλεξανδράκη, παρουσιάζοντας σπουδαία δείγματα θεάτρου που αγαπήθηκαν από το αθηναϊκό κοινό (Κάθε χρόνο τέτοια μέρα, Μερικοί το προτιμούν καυτό, Πέπσυ, Μάρτυς κατηγορίας, Σουίτα για δύο, Γλάρος, Παράξενο ιντερμέτζο και πολλά άλλα). Το 1986 ίδρυσε το θέατρο Ιλίσια και την Πειραματική Σκηνή Στούντιο Ιλίσια που ανέλαβε η ομάδα «Διπλούς Ερως» (Μιχαήλ Μαρμαρινός και Αμαλία Μουτούση).

Το 2003 ανέβασε στo Covent Garden του Λονδίνου τα μονόπρακτα «Η πιο δυνατή» του Στρίντμπεργκ και το «Κάτι που δεν ειπώθηκε» του Ουίλιαμς με την κόρη της Αμαλία Μουτούση, σε σκηνοθετική καθοδήγηση Γιάννη Κόκκου.

Το 2006 βραβεύτηκε με το Έπαθλο Κυβέλη για τη σημαντική προσφορά της στο ελληνικό θέατρο. Την ίδια χρονιά εξέδωσε την αυτοβιογραφία της («Η ζωή μου») η οποία επανεκδόθηκε με τον τίτλο «Επέστρεφε/Η ζωή μου».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ