Ο άγνωστος Γιώργος Θεοδωράκης

Ο άγνωστος Γιώργος Θεοδωράκης Facebook Twitter
0
Ο άγνωστος Γιώργος Θεοδωράκης Facebook Twitter
Ο ίδιος αναφέρει σαν βασική του επιρροή τους Pink Floyd. Σίγουρα τον επηρέασαν αλλά νομίζω πως σίγουρα έχει επηρεαστεί και από Jean Michel Jarre, το γερμανικό progressive rock αλλά και από τον Μίκη Θεοδωράκη σε ορισμένα σημεία. Αυτό που προσωπικά με ενθουσιάζει είναι πως συχνά οι μελωδίες του μου φέρνουν στο νου εικόνες από την ελληνική ύπαιθρο, την θάλασσα και γενικά νομίζω ότι εμπεριέχουν βαθιά μέσα τους ένα ας πούμε «ελληνικό στοιχείο» που διαφοροποιεί την μουσική του σε σχέση με την υπόλοιπη ηλεκτρονική μουσική εκείνης της περιόδου.

Ο Ηλίας Πίτσιος έχει σπουδάσει αρχιτεκτονική στο Πολυτεχνείο και δουλεύει ως μηχανικός. Η μουσική υπήρξε πάντα ένα παράλληλο πάθος του. Όταν ήταν μόλις 10 ετών αγόρασε τα πρώτα του βινύλια μαζί με τον πατέρα του, στο παλιό Metropolis στην Πανεπιστημίου. Έκτοτε δεν έχει σταματήσει να ακούει και να αγοράζει μουσική. Τώρα, κυκλοφορεί έναν δίσκο με μουσική του Γιώργου Θεοδωράκη, τον οποίο θεωρεί τον πιο ενδιαφέρων και ολοκληρωμένο συνθέτη ηλεκτρονικής μουσικής που πέρασε ποτέ από την Ελλάδα.

Ρωτάω τον Ηλία πώς ανακάλυψε την μουσική του Γιώργου. «Άκουσα πρώτη φορά το άλμπουμ «Μάργκω» μια μέρα που τον είχε φέρει ο Tako στο σπίτι μου», λέει. «Ο Tako ήξερε για τον Γιώργο Θεοδωράκη και γενικότερα για όλους αυτούς τους ιδιαίτερους ελληνικούς δίσκους από έναν άλλον φίλο του, τον Πέτρο, που δεν ζούσε πια. Η πρώτη συλλογή που κυκλοφορήσαμε στηρίχτηκε κυρίως σε "ανακαλύψεις" του Πέτρου. Γι' αυτό και η συλλογή είναι αφιερωμένη σε αυτόν. Από κει και πέρα, έψαξα μετά και μόνος μου και βρήκα τα άλλα δύο άλμπουμ του Γιώργου, το Σήμα και το Νικοτίνη 5, 6 & 9. Γενικά όμως, ο Θεοδωράκης ήταν σχετικά γνωστός σε κύκλους από ιδιοκτήτες δισκάδικων και γενικότερα σε άτομα με περισσότερο ροκ background».

Ο άγνωστος Γιώργος Θεοδωράκης Facebook Twitter

Ο Ηλίας μιλάει για τον Γιώργο με μεγάλο θαυμασμό. «Προσωπικά τον θεωρώ ίσως τον πιο ενδιαφέρων και ολοκληρωμένο συνθέτη ηλεκτρονικής μουσικής που πέρασε από την Ελλάδα μόνο και μόνο από τα άλμπουμ που έχει κυκλοφορήσει. Έπειτα, όταν ανακάλυψα στο κανάλι του στο youtube τον όγκο του ακυκλοφόρητου υλικού που διέθετε, ένιωσα πως κάτι πρέπει να γίνει γι' αυτό. Είμαστε γείτονες και έτσι, τον βρήκα μια μέρα από κοντά και τον έπεισα πως αυτό το υλικό δεν πρέπει να παραμείνει άλλο ανεκμετάλλευτο».

Ο άγνωστος Γιώργος Θεοδωράκης Facebook Twitter

Αναρωτιέμαι πώς έπεισε έναν άνθρωπο που κρατούσε τόσο καιρό το υλικό του ακυκλοφόρητο, να το πάρει απόφαση και να επιτρέψει την κυκλοφορία του. «Αρχικά ήταν σχετικά δύσπιστος ή μάλλον δεν καταλάβαινε γιατί με ενδιαφέρει τόσο πολύ αυτό το ακυκλοφόρητο υλικό ενώ παράλληλα νόμιζε πως δεν είχε πια και τα αυθεντικά DAT tapes με τις αυθεντικές ηχογραφήσεις. Ώσπου μια μέρα, πήγα επίσκεψη στο σπίτι του και τον έβαλα να ψάξει καλύτερα . Τότε όντως ανακάλυψε πέντε σκονισμένα κουτιά γεμάτα με DAT κασέτες»!

Ολόκληρη η συνέντευξη στο του ΓΚΡΕΚΑ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ