Οχήματα επιβίωσης

Οχήματα επιβίωσης Facebook Twitter
0
Οχήματα επιβίωσης Facebook Twitter
Το τρίκυκλό του φαίνεται το πιο DIY από όλα, αλλά και το πιο προσεγμένο, φτιαγμένο με φροντίδα «φόρμουλας ένα». Μήνες έψαχνε να βρει τα υλικά, όλα από μάντρες και παλιατζίδικα, το συναρμολόγησε μόνος του, ειδικός μάστορας στο βίδωμα, το ξεβίδωμα, στο σφυρί και στο «ξεκοίλιασμα» παλιών οχημάτων για να πάρει χρήσιμα υλικά. Το όνειρό του είναι να πάρει επίσημη «κανονική» άδεια για να μην χρειάζεται να το κυκλοφορεί στους παραδρόμους, με το άγχος να μην τον ελέγξει η αστυνομία.

Μέχρι να εμφανιστούν τα καροτσάκια του σουπερμάρκετ στους δρόμους της Αθήνας, το όχημα του σκράπερ ήταν αποκλειστικά το τρίκυκλο.

Η εικόνα του Ρομά σκράπερ με τα τρίκυκλα ήταν πολύ συνηθισμένη στην πόλη: αυτοσχέδια οχήματα φορτωμένα με παλιοσίδερα, πολλές φορές και με γυναίκα, παιδιά, κατοικίδια, ολόκληρη την οικογένεια να τους συνοδεύει στον αγώνα για το μεροκάματο.

Κάποτε ήταν πιο εύκολο να μιλήσεις μαζί τους, από τότε όμως που ο μαχαλάς του Ελαιώνα διαλύθηκε από την καλοκαιρινή πυρκαγιά και τη διαμάχη ανάμεσα στις δύο βασικές φατρίες, οι Ρομά σκράπερ έγιναν επιφυλακτικοί, οι μισοί επέστρεψαν στην Αλβανία και οι υπόλοιποι σκορπίστηκαν σε διάφορα σημεία στο κέντρο της Αθήνας.

Οχήματα επιβίωσης Facebook Twitter

Πίσω από την Πειραιώς, στον Κεραμεικό και στο Γκάζι, αρκεί μία βόλτα για να τους πετύχεις σε μικροσκοπικές μονοκατοικίες που συχνά φιλοξενούν περισσότερα από 5 άτομα [στο ίδιο δωμάτιο], στους παράλληλους δρόμους κατά μήκος των γραμμών του τρένου από την πλατεία Βικτωρίας μέχρι τα Κάτω Πατήσια, σε υπόγεια και παλιά κτίσματα. Εκτός από τις μόνιμα κρεμασμένες μπουγάδες με τα ρούχα, αυτό που προδίδει την παρουσία τους είναι τα αυτοσχέδια τρίκυκλα, που είναι δικιά τους πατέντα. Όχι ελληνική, αλλά αποδεικνύεται διαχρονική και πολύτιμη, αφού για αυτούς είναι όλη τους η ζωή.

Οχήματα επιβίωσης Facebook Twitter

Σε κάθε σημείο του κόσμου, από το Gujarat της Ινδίας, μέχρι τις αυτοσχέδιες κατασκευές στο Βελιγράδι -με κομμάτια από παλιές φρέζες, παροπλισμένα Lada, Scoda, και εξαρτήματα από παλιά τρακτέρ- τα τρίκυκλα είναι παρόμοια, με ελάχιστες διαφορές και μπόλικες δόσεις φαντασίας. Κανείς δεν είναι σίγουρος ποιος τα έφτιαξε πρώτος, τα ινδικά chakdas πάντως που είναι ακριβώς πανομοιότυπα με τα ελληνικά, εμφανίστηκαν τη δεκαετία του 60, με μηχανές από παρατημένες Royal Enfield Bullet και την προσθήκη μιας καρότσας με ρόδες. Στην Ελλάδα, έχουν κομμάτια από παλιές μηχανές [το πρώτο μέρος, με την μπροστινή ρόδα] και καρότσες που συνήθως κατασκευάζουν μόνοι τους. Το τρίκυκλο για αυτούς είναι πολύ περισσότερα από ένα απλό όχημα, είναι απαραίτητα για την επιβίωσή τους: με αυτά μετακινούνται, σ' αυτά φορτώνουν το σκραπ [κυρίως μέταλλο], με αυτά το κουβαλούν μέχρι τις μάντρες, αυτά τους δίνουν τα δέκα ευρώ μεροκάματο για να ζήσει η οικογένειά τους.

Διάβασε την συνέχεια του ρεπορτάζ στο site του ΓΚΡΕΚΑ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ