Πράσινα λεωφορεία
Μια πληροφορία που δεν γνωρίζουν πολλοί είναι πως ο στόλος της ΕΘΕΛ, τα αστικά λεωφορεία δηλαδή της πρωτεύουσας, ανέρχεται στα 2.090. Τουλάχιστον τόσα ήταν το προηγούμενο καλοκαίρι. Από αυτά τα 414 (περίπου το 20%) λειτουργούν με φυσικό αέριο, πράγμα που σημαίνει πως οι ρύποι που αφήνουν είναι μηδενικοί. Δεν ακολουθούν μια συγκεκριμένη γραμμή, αντίθετα, μπορείς να τα συναντήσεις σε διαφορετικά δρομολόγια. Οι κινητήρες που χρησιμοποιούν, ο Euro-IV (τα midi) και ο Euro V (τα αρθρωτά), είναι τέτοιας κατασκευής που δεν επιτρέπουν οποιαδήποτε εκπομπή ρύπων. Μάλιστα, έχει προβλεφθεί πως από εδώ και πέρα όλες οι παραγγελίες (είναι έτοιμα άλλα 200) θα αφορούν μόνο λεωφορεία που κινούνται με φυσικό αέριο. Άρα, τώρα, εκτός από μετρό, τραμ, τρένο, τρόλεϊ, και τα αστικά λεωφορεία, που από μπλε έγιναν πράσινα, είναι αρκετά φιλικά προς το εχθρικό, κατά τ' άλλα, αθηναϊκό φυσικό περιβάλλον.
Ηλεκτρικά ποδήλατα
Να κάνω
πετάλι ή να μην κάνω; Ιδού η πρώτη απορία
που προκύπτει με τα ηλεκτρικά ποδήλατα
που ήδη έχουν έρθει στη χώρα μας. Για να
μη δημιουργηθεί, όμως, σύγχυση, να
εξηγήσουμε πως ο ηλεκτρισμός δεν
αντικαθιστά το πετάλι αλλά το υποβοηθά.
Αυτό σημαίνει πως στον ίδιο χρόνο
μπορούμε να καλύψουμε διπλάσιες
αποστάσεις, καθώς η ταχύτητά του αγγίζει
τα 25 χλμ. την ώρα. Επίσης, ο φόβος και ο
τρόμος κάθε ποδηλάτη, οι ανηφόρες,
γίνονται παιχνίδι. Η μπαταρία, που η
αυτονομία της μπορεί να φτάσει τα 50
χλμ., βρίσκεται σε εμφανές σημείο, ώστε
να είναι εύκολο να αποσυνδεθεί από το
ποδήλατο για να φορτιστεί (4-6 ώρες
περίπου). Ήδη κυκλοφορούν στην αγορά
πέντε μοντέλα και η τιμή τους ξεκινάει
από τα €790 και φτάνει τα €1.390. Δεν είναι
τόσο βαριά, έχουν πολλές ανέσεις, όπως
σχάρες για μεταφορές, και το μοτέρ τους
είναι αθόρυβο. Είναι ήδη αρκετά διαδεδομένα
στην Ευρώπη, αφού είναι ένα γρήγορο,
ασφαλές και πάνω απ' όλα οικολογικό
μέσο που έχει το μέγεθος ενός ποδηλάτου,
δεν χρειάζεται δίπλωμα και αποτελεί
και ένα από τους καλύτερους τρόπους
εκγύμνασης. Για περισσότερες πληροφορίες
επισκεφθείτε το www.electrobike.gr.
Ενοικιαζόμενα ποδήλατα
Φανταστείτε
την εξής εικόνα: βρίσκεστε στην πλατεία
Κλαυθμώνος και θέλετε να πεταχτείτε
γρήγορα μέχρι το Μοναστηράκι. Η Σταδίου
και οι γύρω δρόμοι είναι πηγμένοι. Ταξί
δεν υπάρχει ούτε για δείγμα, το να
αλλάζετε τρένα και μετρό σάς φαίνεται
ταλαιπωρία και επίσης, για διάφορους
λόγους, τα πόδια σας δεν σας βαστάνε.
Δεν θα ήταν υπέροχο να υπάρχει ένας
σταθμός με ενοικιαζόμενα ποδήλατα ώστε
να κάνετε τη δουλειά σας στο «πιτς
φιτίλι»; Προτού σας ζαλίσω με το τι
γίνεται στις μεγάλες πόλεις του
εξωτερικού, θ' αναφέρω απλά το παράδειγμα
της Καρδίτσας. Με την προϋπόθεση πως θα
παρκάρεις το αμάξι σου σε δημοτικό
πάρκινγκ, ο δήμος σού δανείζει ένα
ποδήλατο για να κάνεις τις δουλειές σου
στο κέντρο της πόλης και μετά να το
επιστρέψεις. Αποτέλεσμα: πάνω από το
50% των μετακινήσεων στο κέντρο της
Καρδίτσας γίνεται με ποδήλατο και η
πόλη διαθέτει το μεγαλύτερο ποδηλατόδρομο
της χώρας. Στο εξωτερικό τώρα, με
πρωτοπόρες τις πόλεις του Βερολίνου
και του Άμστερνταμ (βέβαια εκεί οι
ποδηλατόδρομοι είναι μεγαλύτεροι και
από τις λεωφόρους μας), ξεκίνησε η
επιχείρηση «Δημοτικά ενοικιαζόμενα
ποδήλατα». Ρίχνεις το κέρμα στη σχισμή,
απελευθερώνεται το ποδήλατο, κάνεις τη
δουλειά σου και, στο σταθμό ποδηλάτων
που σε εξυπηρετεί, το ξανακλειδώνεις.
Όμορφα και απλά. Το πείραμα πέτυχε και
πολύ γρήγορα πολλές πρωτεύουσες (Ρώμη,
Παρίσι, Λονδίνο κ.ά.) μπήκαν στο χορό.
Άντε, και στα δικά μας!
σχόλια