//////new Banksy!
//////5/27/86: the young artists are all doing abstract paintings now because they're making fun of THAT now. they're making fun of every period. (http://twitter.com/warhol_diaries)
"Θέλω μια δική μου τηλεοπτική εκπομπή . Δεν έχει σημασία σε ποιό κανάλι.Θέλω να κυριαρχήσω στο χώρο. Θέλω να γεμίσω το χώρο σου. Το να γεμίζεις χώρο και χρόνο δεν είναι εύκολο.
Μερικούς ανθρώπους θα πρέπει να τους πιάνει τρέλα όταν συνειδητοποιούν σε πόσο πολύ χώρο έχουν κατορθώσει να κυριαρχήσουν. Αν είσαστε το αστέρι του μεγαλύτερου τηλεοπτικού προγράμματος και βλέπατε τον εαυτό σας στη τηλεόραση μέσα στο σαλόνι του καθένα να πιάνει ένα μέρος του χώρου του, μπορείτε να φανταστείτε πως θα αισθανόσαστε;
Να γιατί με ξετρελαίνει η τηλεόραση. Να γιατί αισθάνομαι ότι η τηλεόραση είναι ένα μέσο μέσα από το οποίο θα ήθελα περισσότερο από κάθε άλλο να λάμψω. Ζηλεύω πραγματικά καθένα που έχει δική του εκπομπή στη τηλεόραση."
ΑΝΤΥ ΓΟΥΟΡΧΟΛ: Η φιλοσοφία του Άντυ Γουόρχολ, εκδόσεις Τσαγκαρουσιάνος
//////////μια εποχή στην (τηλεοπτική) Κόλαση
Υπήρξε μια εποχή στα τηλεοπτικά πράγματα, not so far away στα 90s, που το μοτεράκι των τηλεθεάσεων ήταν ο μοναδικός αυτοσκοπός των τηλεοπτικών μαραζιάρηδων. Όχι πως δεν είναι ακόμα. Τώρα απλώς έχουν πέσει οι ακραίοι τηλεοπτικοί τόνοι των προσωπικών στρατηγικών μιας ολόκληρης γενιάς που μπήκε με την γέννηση της ιδιωτικής τηλεόρασης στο μιντιακό κουρμπέτι. Αφου εγκαθίδρυσαν και κατοχύρωσαν το τηλεοπτικό τους brand, εκμεταλλευόμενοι την αποδυνάμωση των παραδοσιακών εκδοτών στα 00s, εισήλθαν επιχειρηματικά και στα εκδοτικά πράγματα. Και τώρα την κάνουν ελαφρά και άτσαλα και στο δίκτυο (αλλά αυτό είναι μιαν άλλη ιστορία:).
Το δίδυμο Μαλέλης- Ευαγγελάτος υπήρξε μια χαρακτηριστική περίπτωση αυτού που θα λέγαμε ως τηλεοπτικά δημοσιογραφικά σύμβολα εκείνης της περιόδου. Πασοκογενής ΕΡΤική καραβάνα ο Μαλέλης, νεαρό φιλόδοξο πουλέν σαν τόσα άλλα που εξέθρεψε η υπερεκτιμημένη και ενθουσιώδης γενιά της "ελεύθερης" ραδιοφωνίας ο Ευαγγελάτος, συναντήθηκαν στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ τότε που ο Αλαφούζος είχε κάνει τη πρώτη του αποτυχημένη απόπειρα να σπάσει το δίπολο Μέγκα-ΑΝΤ1 και τον είχε εγκαταλείψει στη τύχη του (και στους υποψήφιους αγοραστές). Πολύ σύντομα μετά την αποχώρηση της Στάη απ την παρουσίαση του δελτίου και μετά από ένα σουρεάλ καλοκαίρι που είχε επιστρατευθεί μέχρι και ο Κακαουνάκης να λέει τις ειδήσεις, σχηματίζουν ένα εντελώς ακραία παραθυρικό δελτίο ειδήσεων με ριαλιτογενή στοιχεία, έντονο λαϊκισμό και αρκετό infotainment στη δεύτερη και τρίτη περιοδό του (όπου και είχαν καθιερωθεί πια μιντιακά).
Σ΄εκείνη τη φάση τους βρίσκει το περιστατικό της οδού Νιόβης. Κομβικό και για τους 2. Μετά απ' αυτό ο Ευαγγελάτος ισχυροποιείται μιντιακά, με τη γνωστή πορεία (Αlpha, Tempo, Alter, Alpha, ANT1) εκμεταλλευόμενος τις απόπειρες διαφόρων επιχειρηματιών (Τσοτσορός, Ανδρουλιδάκης, Κοντομηνάς, Κουρής) που στα 00s επιχείρησαν να μπούν με τη σειρά τους και αυτοί στη τηλεοπτική "αγορά". Ο Μαλέλης μετά από μικρή παραμονή στον Alpha του Τσοτσορού πηγαίνει στο STAR και στήνει το γνωστό trash μοντέλο ειδήσεων που ξέρουμε. Δείτε αυτό το εξαιρετικό ντοκυμαντέρ. Θα καταλάβετε πολλά για το τηλεοπτικό εποικοδόμημα της τελευταίας εικοσαετίας και τον αήθη τρόπο με τον οποίο στήθηκε. Μηδενός καναλιού εξαιρουμένου.
/////////(βάλε λίγη Φλώρενς να ξεβρωμίσουμε;-)
////////// “A border is mainly and first of all a word that can be used in all directions
painful and essential, beautiful or disastrous, sane or hysterical.
borders are our definitions, helpful in retrospect–in hunting: memory, frustration, trespassing, seduction, violence, beauty, politics and religion…
in a way– borders are the “skin” of places and also a rough skin to most ideas.”
Sigalit Landau
someday
maybe
(photo by gglolita)
I won't mind
σχόλια