Μια ολόκληρη παράσταση όπερας μπαίνει μεταφορικά σε μια βαλίτσα και ταξιδεύει στις γειτονιές της Αθήνας, όπου παρουσιάζεται δωρεάν στους κατοίκους. Η Λυδία Αγγελοπούλου, που, μαζί με τον Σταμάτη Μπερή, συντονίζει τη δράση, θυμάται την πρώτη παράσταση, που ήταν η Τραβιάτα του Βέρντι στη γειτονιά του Γκύζη. Μετά ακολούθησαν τα Πετράλωνα. «Είχαμε τόσο κόσμο, που πραγματικά δεν ξέραμε πού να τους βάλουμε. Από εκεί κι έπειτα, όπου και να εμφανιστήκαμε προκλήθηκε πανδαιμόνιο».
Η επιτυχία έφερε και το δεύτερο έργο, το Λα Μποέμ του Τζιάκομο Πουτσίνι. Η ιστορία των τεσσάρων φίλων που ζουν σε μια σοφίτα στο Παρίσι στα τέλη του 19ου αιώνα συγκίνησε το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, που χρηματοδότησε τη συγκεκριμένη παράσταση, η οποία θα ταξιδέψει και εκτός Αθηνών. Φθινοπωρινή πρεμιέρα στο Περιστέρι και το Θέατρο Πολιτών (10/11/12), θα συνεχίσει σε Θεσσαλονίκη, Βόλο, Καμίνια, πλατεία Συντάγματος, με πολλές ακόμα στάσεις σε Κέρκυρα, Πύργο, Ηράκλειο και άλλες περιοχές. Η κ. Αγγελοπούλου υπερθεματίζει ως προς το ότι «δεν γίνεται καμία έκπτωση στην ποιότητα. Μόνο στην ποσότητα. Τους μονωδούς της Λυρικής Σκηνής συνοδεύει μόνο ένα πιάνο, αλλά, κατά τα άλλα, τα φώτα, το video wall με τους υπότιτλους, τα κουστούμια, είναι όπως αν παρακολουθούσατε την παράσταση σε ένα κανονικό θέατρο. Μόνο που, αντί να πάει ο κόσμος στην όπερα, πάει η όπερα στον κόσμο».
Η σοπράνο Ελένη Κελεσίδη έχει μεγάλη, διεθνή καριέρα, με εμφανίσεις σε μεγάλες σκηνές. Συμμετέχοντας, όμως, στην «Όπερα της Βαλίτσας», βρέθηκε σε εξωτερικούς χώρους, όπου, όπως μας λέει, η ερμηνεία έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες. «Είσαι πολύ κοντά με τους ανθρώπους. Πολλές φορές η απόστασή μας είναι μικρότερη των δύο μέτρων. Δεν μας βλέπουν με κιάλια από κάποιο θεωρείο. Τους κάνει τρομερή εντύπωση που βλέπουν από κοντά την έκφρασή μας, αλλά και την κούραση και τον ιδρώτα μας. Είναι μια τρυφερή επικοινωνία, γιατί το κοινό είναι σαν να είναι μέρος του έργου». Για την κ. Κελεσίδη δεν υπάρχει διαφορά όσον αφορά την ερμηνεία της, παρόλο που το σκηνικό είναι εντελώς διαφορετικό. «Το επίπεδο δεν το ρίχνω καθόλου. Δεν επιτρέπεται στη δουλειά μας να συμβαίνει κάτι τέτοιο.
Πολύς κόσμος έχει την ευκαιρία να γνωρίσει την όπερα μέσα από αυτές τις παραστάσεις. Οφείλεις να του δείξεις τι χάνει που δεν την παρακολουθεί».
σχόλια