Τι κοινό έχει ένα κούρεμα με μια μίνι φούστα κι ένα αντισυλληπτικό χάπι;

Facebook Twitter
0

O Vidal Sassoon επι τω έργω με την Mary Quant

Όταν ακούς Mary Quant σκέφτεσαι 2 πράγματα. Τις μίνι φούστες της και το γεωμετρικό, κοντό κούρεμά της. Το τελευταίο το οφείλει στον φίλο της Vidal Sassoοn που της χάρισε ένα νέο εαυτό, μια μέρα των 60s στο hair salon του, στο Λονδίνο. Η Quant περνούσε τυχαία έξω από το κομμωτήριο του Vidal Sassoοn, στη Bond Street, όταν έμεινε έκθαμβη από τη φωτογραφία στη βιτρίνα που απεικόνιζε ένα κούρεμα εντελώς διαφορετικό απ’ότι είχε δει μέχρι τότε. Είχε αιχμηρές γραμμές, γεωμετρία, λες κι είχε κοπεί με λέιζερ. Το βλέμμα της ταξίδεψε στον πάνω όροφο του salon όπου ο Sassoon κούρευε σαν να έδινε παράσταση. «Αυτή είναι η πρώτη ανάμνηση που έχω από τον άντρα που άλλαξε όχι μόνο τον τρόπο που έβλεπα τον εαυτό μου αλλά σχημάτισε ένα μοναδικό, ξεχωριστό image για μένα. Μου το είχε επισημάνει αργότερα κι ο μεγάλος φωτογράφος των sixties, Τerence Donovan: “o Vidal εφηύρε την εικόνα που έπρεπε να έχεις”», γράφει σήμερα, 2 μέρες μετά τον θάνατό του, η Mary Quant στη Daily Mail, για έναν από τους πιο ασυνήθιστους ανθρώπους που γνώρισε στη ζωή της. Για την ιστορία πάντως, εκείνη τη μέρα η Quant δεν κουρεύτηκε. Δεν είχε τα χρήματα. Θα έκανε, όμως, οικονομία. Η φιλενάδα της, ηθοποιός, Jill Bennett ούρλιαζε στην ιδέα ότι θα θυσίαζε την μακριά, πυκνή κόμη της αλλά όπως αποδείχτηκε δεν μπόρεσε να την μεταπείσει. 

Μέχρι τον Vidal Sassoon, οι γυναίκες πήγαιναν στο κομμωτήριο για ένα κούρεμα. Έτσι απλά. Στα 50s και μέχρι τα swinging 60s, τα χτενίσματα ήταν αυτό που λέμε υπερπαραγωγή. Ογκώδη μαλλιά με άπειρη λακ. Το χέρι ούτε που μπορούσε να περάσει ανάμεσά τους. Απόλυτα φυσιολογικό για μια γυναίκα που είχε μπόλικη ώρα να σκοτώσει στο κομμωτήριο, κάτι το οποίο δεν διέθετε, όμως η -τότε- νέα φουρνιά εργαζόμενων γυναικών. Ο Sassoon, τα έβλεπε και τα ένιωθε όλα αυτά και άλλαξε τον τρόπο με τον οποίον σκέφτονταν οι γυναίκες για τα μαλλιά τους. Είχε όραμα για το κόψιμο και το στυλ. Επηρεασμένος από την μεγάλη του αγάπη, την αρχιτεκτονική, πριν κουρέψει διάβαζε τις γωνίες του προσώπου. Έπαιρνε πρωταρχικά υπ’όψιν του τη δομή των οστών. Εστίαζε στο λαιμό, και για την ακρίβεια στην πίσω πλευρά του, εμπνευσμένος από την ιαπωνική ερωτική παράδοση.
Για τον κομμωτή που ταυτίστηκε με το swinging ρεύμα των 60s, ένα bob
κούρεμα, ένα γεωμετρικό κοντό haircut ήταν πάνω απ’όλα state of mind.Ήταν το πιο απελευθερωτικό πράγμα που θα μπορούσες να κάνεις. Κι είχες μπροστά σου ουκ ολίγα πεδία για να παίξεις και να απολαύσεις την ελευθερία σου. Μαζί με το αντισυλληπτικό χάπι και τη μίνι φούστα, χρειαζόσουν sexy μαλλιά. Kαι σίγουρα δεν ήταν sexy να κοιμάσαι με ρόλεϊ στο συζυγικό κρεβάτι ή να μην μπορεί το αγόρι σου να χαϊδέψει τα μαλλιά σου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ