#betterforit

#betterforit Facebook Twitter
0

Αυτό το μήνα η Nike παρουσίασε το #betterforit, μια πρωτοβουλία που πρόκειται να διαρκέσει όλο το 2015 και αποτελεί μια μακροπρόθεσμη δέσμευση για κάθε γυναίκα προκειμένου να βρει κίνητρο για να ανταποκριθεί σε νέες προκλήσεις και να κατακτήσει καινούργιους προσωπικούς στόχους. Αυτό το σύνθημα για ενότητα αποτελεί το πιο πρόσφατο κίνημα μέσω του οποίου η Nike αναδεικνύει τις γυναίκες αθλήτριες εδώ και δεκαετίες.

NIKE WOMEN: ΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 1970

Το Κογκρέσο των Ηνωμένων Πολιτειών ψήφισε το Title IX στο πλαίσιο των τροποποιήσεων της νομοθεσίας για την εκπαίδευση το 1972. Πρόκειται για ένα νόμο-ορόσημο που επέβαλε οριστικά την ισότητα των φύλων όσον αφορά στις αθλητικές δραστηριότητες στα σχολεία και στα κολέγια. Μέσα σε λιγότερο από μία εβδομάδα, ξεκίνησαν οι προκριματικοί αγώνες στίβου των Η.Π.Α. για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Eugene του Oregon και μια μικρή ομάδα πρώην δρομέων από το Πανεπιστήμιο του Oregon ξεκίνησε να σχεδιάζει μπλουζάκια και να χαρίζει παπούτσια, τα οποία είχαν ένα ασυνήθιστο νέο σήμα που έμοιαζε με γραπτό τσεκάρισμα. Η μικρή εταιρεία τους λεγόταν Blue Ribbon Sports. Τα παπούτσια ονομαζόντουσαν Nike και είχαν πάρει το όνομά τους από την Ελληνίδα Θεά της Νίκης.

Η Nike δημιούργησε μια σειρά διαφημίσεων που παρουσίαζαν γυναίκες στο οπισθόφυλλο του περιοδικού Runner’s World. Το 1978 δημιουργήθηκε για πρώτη φορά η κατηγορία Nike Women και λίγο αργότερα η Nike αποκάλυψε την πρώτη της διαφήμιση με το Lady Waffle Trainer, το οποίο ήταν μέρος μιας σειράς που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για γυναίκες. 

Το 1979, μια ομάδα αθλητριών συνεργάστηκε για να δημιουργήσει την Επιτροπή International Runners Committee (IRC) και να παλέψει ώστε να λαμβάνονται υπόψη και οι αγώνες δρόμου μεγάλων αποστάσεων. Η Nike συνεργάστηκε με ενθουσιασμό με την IRC, παρέχοντας πρόθυμα χρηματοδότηση και προβολή για να προωθήσει και να αναδείξει το γυναικείο τρέξιμο.

Η ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 1980: ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΜΕ ΤΗΝ JOAN BENOIT SAMUELSON

Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1980, η πιο μεγάλη απόσταση στην οποία μπορούσε να τρέξει μια γυναίκα στους Ολυμπιακούς Αγώνες ήταν τα 1.500 μέτρα, κι αυτό γιατί ανέκαθεν θεωρούσαν ότι οι γυναίκες δεν ήταν σωματικά ικανές να αντέξουν σε μεγαλύτερες διαδρομές.

Το 1981, η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή ψήφισε υπέρ του να συμπεριληφθεί ο αγώνας δρόμου 3000 μέτρων και ο μαραθώνιος για γυναίκες στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1984, αγνοώντας τον κανονισμό που επέβαλλε αναμονή τεσσάρων ετών για την εφαρμογή νέων αθλημάτων. Η Nike γιόρτασε το γεγονός με δύο διαφημίσεις. Η μία ανέφερε πανηγυρικά ότι «Οι Ολυμπιακοί Αγώνες δεν θα είναι ποτέ ξανά ίδιοι», ενώ η δεύτερη δημοσιεύθηκε στο οπισθόφυλλο του προγράμματος για τους προκριματικούς του Ολυμπιακού Μαραθωνίου γυναικών στην Olympia της Washington. Η διαφήμιση ήταν σύντομη αλλά αρκετά συναισθηματικά φορτισμένη: «Επιτέλους»!

Το καλοκαίρι του 1984, η Joan Benoit Samuelson έγραψε ιστορία όταν κέρδισε στον πρώτο μαραθώνιο γυναικών στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Los Angeles. Η νίκη της δημιούργησε ένα νέο κίνημα γύρω από το τρέξιμο, το οποίο η Nike τίμησε με έντυπες διαφημίσεις μετά από την κοσμοϊστορική νίκη της. 

NIKE AEROBICS: ΤΕΛΗ ΤΟΥ 1980 - ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 1990

Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, πάρα πολλές γυναίκες συνδέονταν όλο και πιο πολύ με τον αθλητισμό, υιοθετώντας έναν τρόπο ζωής που προήγαγε την καλή φυσική κατάσταση. Η Nike άρχισε να απευθύνεται στην απλή, καθημερινή αθλήτρια δημιουργώντας μια μεγαλύτερη γκάμα γυναικείων παπουτσιών και ρούχων.

Το 1990 η Nike ξεκίνησε μια έντυπη διαφημιστική εκστρατεία με την ονομασία «List». Οι διαφημίσεις παρουσίαζαν μια λίστα με τις πολυάριθμες πιέσεις που δέχεται μια σύγχρονη γυναίκα και έκαναν μια δήλωση.

Λίγο αργότερα, το 1991, η Nike παρουσίασε ένα οκτασέλιδο διαφημιστικό ένθετο σε περιοδικά, το οποίο ξεκινούσε με τις λέξεις «You Were Born a Daughter» και παρουσίαζε την ανάπτυξη και την εξέλιξη της ζωή μιας γυναίκας. 

MΕΣΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 1990: Η SHERYL SWOOPES ΚΑΙ Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΡΙΩΝ ΠΟΥ ΕΜΕΙΝΑΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

Η Sheryl Swoopes, πρωταθλήτρια σε κολεγιακούς και σε Ολυμπιακούς Αγώνες, προσέθεσε μία ακόμα λαμπρή σελίδα στην ιστορική της καριέρα στο επαγγελματικό μπάσκετ γυναικών, όταν οδήγησε την ομάδα των Houston Comets στο πρώτο WNBA Championship που διοργανώθηκε ποτέ. Από τότε έλαβε τρεις φορές τον τιμητικό τίτλο της MVP στη διάρκεια της 12ετούς καριέρας της.

Τον Οκτώβριο του 1995, η Swoopes χάρισε το όνομα της σε παπούτσι, γεγονός που την έκανε να είναι η δεύτερη αθλήτρια στον κόσμο –μετά τον Michael Jordan- που είχε αυτή την τιμή.

Το φθινόπωρο του 1995, η Nike παρουσίασε ένα τηλεοπτικό διαφημιστικό σποτ 30 δευτερολέπτων με τίτλο «If You Let Me Play». Η ταινία ακολουθούσε μια νέα προσέγγιση για να εμπνεύσει τις αθλήτριες, τονίζοντας πώς τα σπορ ωφελούν τη ζωή των κοριτσιών. Επελέγη ως μία από τις καλύτερες διαφημίσεις του 1995 από τους αναγνώστες της εφημερίδας USA Today.

Είκοσι χρόνια αργότερα, το «If You Let Me Play» διατηρεί ακόμα τη σχέση του με τη φιλοσοφία της Nike και παραμένει κορυφαίο σημείο αναφοράς.

1999: Η ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΤΩΝ Η.Π.Α.

Με 90.000 άτομα στις κερκίδες -το μεγαλύτερο κοινό που παρακολούθησε ποτέ από κοντά μια γυναικεία αθλητική διοργάνωση- η ομάδα ποδοσφαίρου των Η.Π.Α. κατάκτησε το Παγκόσμιο Κύπελλο και απέσπασε την προσοχή ολόκληρου του κόσμου, με μια σειρά από εντυπωσιακά πέναλτι στον αγώνα εναντίον της Κίνας. Η Nike τίμησε τις αθλήτριες σε όλα τα στάδια της καριέρας τους και χρησιμοποίησε το γεγονός για να εμπνεύσει τη νέα γενιά αθλητριών.



Στην καμπάνια «Girl In America» της Nike, η Mia Hamm ενέπνευσε με την ατάκα: «Ένα κορίτσι γεννιέται στην Αμερική. Κάποιος θα της δώσει μια κούκλα. Κάποιος θα της δώσει μια μπάλα. Και κάποιος θα της δώσει μια ευκαιρία».

Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ

Δημιουργώντας ισχυρά γυναικεία πρότυπα, η Nike παρουσίασε τη σειρά έντυπων διαφημίσεων «My Body Parts», οι οποίες μιλούσαν με αυτοπεποίθηση για το μέγεθος και τη δύναμη των γλουτών και των μηρών μιας αθλήτριας.

Το 2004, περίπου την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, η Nike παρουσίασε το «Mi heroe es una chava» (Ένα κορίτσι είναι ο ήρωας μου), για να τιμήσει τη σπρίντερ των 400 μέτρων Ana Guevera. Ήταν η πρώτη Μεξικάνα αθλήτρια στίβου που κέρδισε χρυσό μετάλλιο σε μια μεγάλη διεθνή διοργάνωση το 2003, κερδίζοντας στη συνέχεια και το αργυρό μετάλλιο στην Αθήνα.

Το 2006, η Nike αποκάλυψε την πρώτη της διαφημιστική εκστρατεία με τη Maria Sharapova. Με τίτλο «I Feel Pretty», το διαφημιστικό σποτ μετέδιδε το μήνυμα ότι κάτω από την όμορφη και θηλυκή εξωτερική εμφάνιση της Maria κρύβεται η έντονη ανταγωνιστική διάθεση μιας κορυφαίας αθλήτριας.

Στις 4 Απριλίου του 2007, στη διάρκεια του Women’s March Madness, η γυναικεία ομάδα μπάσκετ του Rutgers έμελε να γίνει επίκεντρο πολλών προσβλητικών σχολίων. Αυτό το γεγονός έδωσε το έναυσμα για συζητήσεις που οδήγησαν στη διαφημιστική εκστρατεία «Athlete». Στο βίντεο αυτής της εκστρατείας, εμφανιζόταν μια μεγάλη παρέα αθλητριών και προπονητριών, μεταξύ των οποίων ήταν η Mia Hamm, η Picabo Street, η Serena Williams και η Gabrielle Reece, που έλεγαν τη γνώμη τους και αμφισβητούσαν τα στερεότυπα των φύλων. Η Nike δημοσίευσε επίσης μια ολοσέλιδη διαφήμιση στην εφημερίδα The New York Times, η οποία τόνιζε χαρακτηριστικά: «Άγνοια, σε ευχαριστώ. Σε ευχαριστώ που ξεκίνησες τη συζήτηση. Σε ευχαριστώ που, χωρίς να το θέλεις, προώθησες τον γυναικείο αθλητισμό».

Η Nike επιτάχυνε την έναρξη ενός διαλόγου για τις γυναίκες το 2008 με το «Here I Am». Επρόκειτο για μια διαφημιστική εκστρατεία, η οποία έδειχνε πώς τα κορίτσια που αθλούνται είναι δυνατότερα στο σώμα και στο μυαλό, προβάλλοντας τη διανοητική δύναμη νεαρών αθλητριών με διεθνές κύρος, όπως η Sofia Boutella και η Maria Sharapova.

Η ΔΥΝΑΣΤΕΙΑ ΤΗΣ SERENA WILLIAMS ΣΤΟ ΤΕΝΙΣ

Παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε μια σειρά τραυματισμών και δυσκολιών που θα μπορούσαν να δώσουν τέλος στην καριέρα της, η Williams συγκέντρωσε περισσότερους τίτλους στο Grand Slam από οποιαδήποτε άλλη ενεργή παίκτρια στο άθλημα: 34 τίτλους και συνεχίζει.

Η Williams, η οποία είναι γνωστή για το στυλ της, τον τρόπο με τον οποίο εκφράζεται στο γήπεδο αλλά και για τις ισχυρές ηθικές της αξίες κατά την προπόνηση, είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαφημιστική εκστρατεία «Athlete» το 2007, αλλά και στη διαφημιστική καμπάνια «Delicious Training» το 2011. Η Serena ήταν επίσης μία από τις πρώτες αθλήτριες που παρουσιάζονταν στην εφαρμογή Nike+ Training Club όταν αυτή επαναλανσαρίστηκε το 2013. 

NIKE WOMEN ΣΗΜΕΡΑ

Τον Δεκέμβριο του 2010, η Nike παρουσίασε ένα νέο σύνθημα για ενότητα στις γυναίκες με τίτλο «Make Yourself». Η διαφημιστική εκστρατεία ενθάρρυνε τις γυναίκες να σκεφτούν τι θέλουν να γίνουν και πώς μπορεί ο αθλητισμός να τις βοηθήσει να βρουν την αυτοπεποίθηση που χρειάζονται για να βγάλουν τον καλύτερο εαυτό τους.

Στις 23 Ιουνίου του 2012, η Nike αποκάλυψε το φιλμ «Voices» για να τιμήσει τις γυναίκες αθλήτριες στην 40η επέτειο της ψήφισης του Title IX. Στην ταινία εμφανίζονται η Joan Benoit Samuelson, η Lisa Leslie, η Marlen Esparza και η Diana Taurasi.

Η Li Na έγινε η πρώτη Ασιάτισσα που κέρδισε τον τίτλο στο Grand Slam στο τένις και η πρώτη Κινέζα παίκτρια που συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία που είχε δει ποτέ κανείς. Για να την υποστηρίξει ακόμα περισσότερο, η Nike παρουσίασε την καμπάνια «Dare to aim higher than the sky», τιμώντας την επιτυχία της και δίνοντας έμπνευση στη νέα γενιά αθλητριών από την Κίνα. Όταν η Li Na ανακοίνωσε ότι αποσύρεται, η Nike τίμησε την παρουσία της στο χώρο του τένις με το «Be the Bird that Sticks Out», όπου απεικονίζονταν ένας φοίνικας που ανοίγει τα φτερά του.

Σήμερα, η Nike συνεχίζει να καταρρίπτει νέα όρια και να εξελίσσεται μαζί με τις αθλήτριες. Η πρωτοβουλία #betterforit αξιοποιεί την ιστορία της Nike, η οποία υποστηρίζει και υπερασπίζεται τις αθλήτριες σε κάθε επίπεδο, από τις νικήτριες στο Grand Slam και τις παγκόσμιες πρωταθλήτριες έως εκείνες που προσπαθούν να επιτύχουν ένα νέο ατομικό ρεκόρ ή αναζητούν κίνητρα για λίγη παραπάνω σωματική άσκηση. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι και η Nike πήρε το όνομά της από μια γυναίκα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

50 χρόνια Timberland: Το διαχρονικό brand επανασυστήνεται στο ελληνικό κοινό με ένα street party

Επιχειρείν/Market / 50 χρόνια Timberland: Το διαχρονικό brand επανασυστήνεται στο ελληνικό κοινό με ένα street party

Με κεντρικό μήνυμα το “Express your true colours” και με τη βιτρίνα να μεταμορφώνεται σε καμβά δημιουργικότητας, ο street artist Soteur αναλαμβάνει να αναδείξει την αισθητική της πολύχρωμης επετειακής συλλογής
THE LIFO TEAM
H JYSK μας βάζει σε ατμόσφαιρα Χριστουγέννων με τη νέα συλλογή Nordic Mood

Επιχειρείν/Market / H JYSK μας βάζει σε ατμόσφαιρα Χριστουγέννων με τη νέα συλλογή Nordic Mood

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο χώρο εκδηλώσεων Solid Events, στο Νέο Ψυχικό, που με την επίπλωση και τη διακόσμηση αποκλειστικά των προϊόντων της JYSK μεταμορφώθηκε για λίγο σε ένα σκανδιναβικό Χριστουγεννιάτικο ρεβεγιόν 
THE LIFO TEAM
Το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Los Angeles θεσμοτεθεί την Παγκόσμια Πρωτοβουλία Ελληνικού Κινηματογράφου

Επιχειρείν / Το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Los Angeles θεσμοτεθεί την Παγκόσμια Πρωτοβουλία Ελληνικού Κινηματογράφου

Οι ιδρυτές του GGFI, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του LAGFF Lia Bozonelis και Έρση Δάνου και ο Διευθυντής του LAGFF Άρης Κατωπόδης, θα έχουν την υποστήριξη ενός Συμβουλίου Trustees και μιας ομάδας αξιωματούχων, αποτελούμενης από τους πιο έμπιστους χορηγούς και κορυφαίους επαγγελματίες του Hollywood,
THE LIFO TEAM