Έρευνα Tetra Pak: Η πανδημία ενισχύει το δίλημμα των καταναλωτών ανάμεσα στην ασφάλεια τροφίμων και την προστασία του περιβάλλοντος

Έρευνα Tetra Pak: Η πανδημία ενισχύει το δίλημμα των καταναλωτών ανάμεσα στην ασφάλεια τροφίμων και την προστασία του περιβάλλοντος Facebook Twitter
0

Η  παγκόσμια έρευνα της TetraPak, σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Ipsos[1], αποκαλύπτει ότι η ασφάλεια των τροφίμων αποτελεί καίριο ζήτημα για την κοινωνία. Οι ερωτηθέντες της έρευνας θεωρούν τον COVID-19 ως «αληθινή απειλή», ενώ, η ανησυχία τους για το περιβάλλον παραμένει εξαιρετικά ισχυρή[2], γεγονός που φέρνει τους καταναλωτές μπροστά στο δίλλημα μεταξύ της προστασίας της προσωπικής υγείας, μέσω της ασφάλειας των τροφίμων, και της βιωσιμότητας του πλανήτη.

Στην 13η έκδοση της έρευνας Tetra Pak Index, παρατηρείται μια αύξηση της τάξης του 10% στην ανησυχία των καταναλωτών παγκοσμίως σχετικά με την ασφάλεια των τροφίμων, με το ποσοστό αυτό να ανέρχεται στο 40% έναντι του 30% που είχε σημειωθεί το 2019. Επιπλέον, πάνω από το 50% των καταναλωτών πιστεύουν ότι η ασφάλεια των τροφίμων είναι ευθύνη των παραγωγών και το Νο 1 ζήτημα, το οποίο οι εταιρείες θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τώρα αλλά και στο μέλλον. Σύμφωνα με την έρευνα, η υγεία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το ζήτημα της ασφάλειας των τροφίμων: τα 2/3 των συμμετεχόντων επισημαίνουν ότι το να είσαι υγιής σημαίνει να έχεις πρόσβαση σε ασφαλή τρόφιμα ενώ το 60% υποστηρίζει ότι ανησυχεί αν τα τρόφιμα που αγοράζουν είναι υγιεινά και ασφαλή για κατανάλωση. 

Στην ερώτηση τι θεωρούν σημαντικότερο σε μια συσκευασία, οι συμμετέχοντες απάντησαν ότι θα πρέπει να είναι η ασφάλεια των τροφίμων. Εξέφρασαν, επίσης, τον προβληματισμό τους σε σχέση με το αν οι περιβαλλοντικές καινοτομίες στις συσκευασίες επηρεάζουν την ασφάλεια των τροφίμων. Η  πλειοψηφία των ερωτηθέντων σημείωσε ότι «η χρήση βιώσιμων συσκευασιών» είναι ένα από τα θέματα που πρέπει να απασχολήσουν σοβαρά τις εταιρείες τροφίμων και ποτών σήμερα, όσο στο μέλλον. 

Ο Adolfo Orive, Πρόεδρος και CEO της Tetra Pak δήλωσε: «Η πανδημία του COVID-19, επηρέασε το status quo, επιτάχυνε τις τάσεις και δημιούργησε ένα νέο τοπίο ως προς τις καταναλωτικές ανάγκες και ευκαιρίες, τις οποίες οι εταιρείες καλούνται να επεξεργαστούν και να ενσωματώσουν στην στρατηγική τους. Συγκεκριμένα, ο κλάδος μας θα πρέπει να αντιμετωπίσει το ολοένα αυξανόμενο δίλλημα σχετικά με την ασφάλεια των τροφίμων και το περιβάλλον, επιτυγχάνοντας διπλό στόχο: να ικανοποιήσει τις ανάγκες των καταναλωτών για τα τρόφιμα, προστατεύοντας παράλληλα το οικοσύστημα του πλανήτη. Στο πλαίσιο αυτό, η συσκευασία τροφίμων μπορεί να αποτελέσει κύριο μοχλό στην επίτευξη της αρμονίας μεταξύ των δύο ζητημάτων. Δουλεύοντας στενά με τους συνεργάτες μας, βρισκόμαστε ήδη στη διαδικασία δημιουργίας μιας απόλυτα βιώσιμης συσκευασίας τροφίμων: μιας χάρτινης συσκευασίας που 

θα είναι φτιαγμένη αποκλειστικά από ανακυκλώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά τα οποία θα προέρχονται από ελεγχόμενες πηγές. Η συσκευασία αυτή, θα είναι πλήρως ανακυκλώσιμη, ουδέτερη σε άνθρακα, και φυσικά θα πληροί απολύτως όλες τις προδιαγραφές για την ασφάλεια των τροφίμων. Αυτό πιστεύουμε πως είναι ένα κρίσιμο βήμα στην οικοδόμηση ενός βιώσιμου μέλλοντος για τις επόμενες γενιές, ιδιαίτερα μετά τον COVID-19».

 

Η έρευνα Tetra Pak Index 2020, τονίζει, ακόμη, πως η σπατάλη τροφίμων αρχίζει να βρίσκεται ψηλά στο δημόσιο διάλογο, με περισσότερο από τα ¾ των συμμετεχόντων στην έρευνα να δηλώνουν πως είναι ένα θέμα που τους ανησυχεί ιδιαίτερα. Η επίδραση του COVID-19 στις εφοδιαστικές αλυσίδες επέτεινε την ανάδειξη της σπατάλης τροφίμων ως μείζον θέμα, το οποίο χρήζει άμεσης επίλυσης. Πιθανότατα το κρίσιμο αυτό ζήτημα να ενταθεί τα επόμενα χρονιά, καθώς ο πλανήτης θα προσπαθεί να καλύψει τις διατροφικές ανάγκες του ολοένα αυξανόμενου πληθυσμού. Οι καταναλωτές θέτουν τη μείωση της σπατάλης τροφίμων ως το Νο 1 περιβαλλοντικό ζήτημα, που τους επηρεάζει, ενώ το ίδιο ζήτημα βρίσκεται και ανάμεσα στις 3 κορυφαίες προτεραιότητες για τους παραγωγούς. Η μη ξεκάθαρη σήμανση στις ετικέτες των προϊόντων, αποτελεί εμπόδιο, το οποίο όμως μπορεί να λειτουργήσει και ως ευκαιρία για τις εταιρείες τροφίμων προκειμένου να έχουν μια καλύτερη και πιο αναλυτική επικοινωνία με τους καταναλωτές όσον αφορά στα τρόφιμα. 

Ο Dan Esty, Καθηγητής στο Yale University σχολίασε: «Η έρευνα TetraPakIndex 2020 αναδεικνύει τις νέες τάσεις των καταναλωτών και τις κοινωνικές ανησυχίες, που παρατηρούμε και εμείς αντίστοιχα στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής έρευνας. Αναμένοντας μια παγκόσμια αύξηση του πληθυσμού που θα οδηγήσει στην ανάγκη για 70% περισσότερα τρόφιμα έως το 2050, σε μια εποχή που η βιοποικιλότητα, η κλιματική αλλαγή και η ασφάλεια των τροφίμων γίνονται ακόμη πιο πιεστικές, η ανάγκη για αλλαγή είναι πλέον επιτακτική. Καινοτόμες πρωτοβουλίες, όπως αυτές που λαμβάνει η Tetra Pak για να επαναπροσδιορίσει το μέλλον στις συσκευασίες τροφίμων, είναι απολύτως απαραίτητες αυτή την στιγμή».

[1] Η Ipsos είναι εταιρεία ερευνών που δραστηριοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο, παρέχοντας αξιόπιστες πληροφορίες και βαθιά γνώση σε ζητήματα που αφορούν την κοινωνία, την αγορά και τους ανθρώπους.

Market news
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Market news / «Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Μαζί με τη ΜΚΟ «Μπορούμε», η Coca-Cola συνεχίζει για 2η χρονιά το έργο της για τη διάσωση και προσφορά εκατομμυρίων μερίδων τροφίμων και συστήνει ξανά τη δράση «Ένα Κυριακάτικο Γεύμα για Όλους».
THE LIFO TEAM
ΔΕΗ blue: 90 φορτιστές για την κάλυψη των εταιρικών αναγκών στις εγκαταστάσεις της L'Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Market news / ΔΕΗ blue: 90 φορτιστές για τις εταιρικές ανάγκες στις εγκαταστάσεις της L'Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Η ΔΕΗ blue επενδύει στην ενίσχυση των λύσεων φόρτισης προς εταιρικούς πελάτες (B2B), καθιερώνοντας την ηλεκτροκίνηση ως την πλέον βιώσιμη επιλογή μετακίνησης.
THE LIFO TEAM