50 χρόνια έκλεισε το πιο επιτυχημένο muscle car στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας και το ενδιαφέρον συνεχίζει πάντα να είναι στραμμένο επάνω του με κάθε νέα μικρή ή μεγάλη αφορμή. Η Mustang της Ford που πήρε το όνομά της από το ομώνυμο είδος αλόγου που ζει στη Βόρεια Αμερική (από εκεί και το άλογο που καλπάζει στο λογότυπό της) έχει χτίσει έναν αξεπέραστο θρύλο που έχει κατακτήσει ακόμα και το Hollywood κάνοντας εμφάνιση σε πολλές αμερικάνικες ταινίες.
Αν αναλογιστεί κανείς ότι στα μέσα του '60 που η Ford Mustang έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της, η εκκολαπτόμενη τότε γενιά των baby boomers, βρήκε στο μοντέλο αυτό το αυτοκίνητο που επιτέλους δε θύμιζε το απαρχαιωμένο στυλ των γονιών τους, καταλαβαίνουμε την επανάσταση που έφερε! Αλλά η Ford Mustang ήταν ακριβώς αυτό. Tο όραμα του Lee Larocca, του τότε Γενικού Διευθυντή της Ford που ονειρευόταν να δει τους δρόμους γεμάτους σπορ αυτοκίνητα, αφήνοντας πίσω το συντηρητισμό της προηγούμενης γενιάς.
Με 6 γενιές του μοντέλου έως τώρα και πολλές διαφορετικές εκδόσεις, η Ford Mustang έγινε και εξακολουθεί να είναι ένα από τα μακροβιότερα ονόματα στη βιομηχανία αυτοκινήτων με αδιάκοπη παραγωγή από το το 1964 έως και σήμερα. Οι πρώτες γενιές ήταν διαθέσιμες μόνο στην Βόρεια Αμερική, εκτός κάποιων ειδικών παραγγελιών, ωστόσο η τελευταία ήρθε και στην Ευρώπη φέρνοντας μαζί το συναρπαστικό image και τον θρύλο μισού αιώνα.
Πριν από λίγες ημέρες κυκλοφόρησε η πολυαναμενόμενη νέα εκδοχή της Ford Mustang και στην Ελλάδα, αποκλειστικά διαθέσιμη σε Ford Stores, με επιλογή ανάμεσα στη χαρακτηριστική γραμμή ενός Fastback ή του αεροδυναμικού προφίλ του Convertible αμαξώματος. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο εκπληκτικούς κινητήρες, τον EcoBoost 2,3L με τα 314PS ή τον V8 5.0L και 434PS, που εξασφαλίζουν κορυφαία απόδοση καυσίμου και μεγάλη ισχύ.
Οι κινητήρες υψηλών επιδόσεων της νέας Ford Mustang είναι σίγουρα ένα από τα highlights, όχι μόνο για την υψηλή απόδοση που εξασφαλίζουν αλλά και για την οικονομία στα καύσιμα και την φιλική προς το περιβάλλον οδήγηση. Ενδεικτικά, με τον κινητήρα 2.3L EcoBoost καταναλώνει 8,0 λτ/100 χλμ με εκπομπές CO2 179 γμ/χλμ. Επίσης οι κινητήρες της νέας Ford Mustang υποστηρίζονται από ένα στάνταρ Performance Pack στην Ευρώπη που προσφέρει αναβαθμισμένα φρένα και ψύξη για οδήγηση υψηλών ταχυτήτων, όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του.
Αυτό όμως που κυριολεκτικά τραβάει το βλέμμα είναι η εκπληκτική σχεδίαση. Αν και μυώδες διατηρεί ιδιαίτερες γραμμές και λεπτομέρειες που βελτιώνουν την αεροδυναμική του. Με την πρώτη ματιά παρατηρείς το χαμηλό ύψος της οροφής και το πλάτος του αμαξώματος, το έντονα κεκλιμένο προς τα εμπρός παμπρίζ, τα τρισδιάστατα πίσω φώτα και φυσικά το χαρακτηριστικό "σαγόνι του καρχαρία" στη μετωπική επιφάνεια του. Το ίδιο εντυπωσιακό είναι και εσωτερικά με τα σπορ δερμάτινα καθίσματα να είναι το όνειρο κάθε φανατικού οδηγού, αλλά και όλες τις εφαρμογές να σε προϊδεάζουν για μία πολύ όμορφη οδηγική εμπειρία
Όπως ήταν αναμενόμενο οι πρώτες αντιδράσεις είναι κάτι πολύ παραπάνω από θετικές με τους λάτρεις της active οδήγησης να μιλούν για εκπληκτική σπορτίφ εμφάνιση, κορυφαία οδηγική συμπεριφορά, ασύγκριτο ήχο κινητήρων και φυσικά για αδρεναλίνη που φτάνει στα ύψη όταν την οδηγείς. Το σίγουρο είναι ότι η νέα Ford Mustang ως ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο δε θα μπορούσε παρά να προσφέρει έντονη συγκίνηση στο τιμόνι. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό για τη νέα Ford Mustang που εκτός από επιβλητική εμφάνιση εσωτερικά και εξωτερικά, φρόντισε πάλι να φέρει και τα πιο εξελιγμένα τεχνολογικά συστήματα.
Τι καινοτομίες φέρνει η νέα Ford Mustang:
- 4 Διαφορετικά προγράμματα οδήγησης
Στον στάνταρ εξοπλισμό κάθε Ford Mustang θα υπάρχει ένας μοχλός αεροπορικού τύπου με τον οποίο ο οδηγός θα μπορεί να επιλέγει πρόγραμμα οδήγησης. Με βάση το επιλεγμένο πρόγραμμα, θα ισχύουν διαφορετικές ρυθμίσεις για την υποβοήθηση του τιμονιού, την απόκριση του κινητήρα, την ρύθμιση του ESP. Στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο, θα υπάρχει διαφοροποίηση και στο πρόγραμμα ελέγχου των αλλαγών ταχυτήτων.
- Ενεργό ντουλαπάκι συνοδηγού
Ένας καινοτόμος μηχανισμός με αερόσακο, τοποθετημένος πίσω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού, ενεργοποιείται σε περίπτωση σύγκρουσης προστατεύοντας τα κάτω άκρα του.
- Λειτουργία “Burn out” (Electronic Line Lock)
Ενεργοποιώντας την λειτουργία Burn out μέσα από το μενού της κεντρικής οθόνης, οι εμπρός τροχοί παραμένουν φρεναρισμένοι, ενώ ο οδηγός μπορεί να πατά ταυτόχρονα το πεντάλ του γκαζιού. Με τον τρόπο αυτό, το αυτοκίνητο παραμένει σταματημένο για λίγα δευτερόλεπτα, ενώ σπινάρουν οι πίσω τροχοί πραγματοποιώντας μία φαντασμαγορική εκκίνηση! (Διαθέσιμη στην έκδοση GT).
Μάθετε περισσότερα για τη νέα Ford Mustang εδώ.