Αλεξικέραυνο

Αλεξικέραυνο Facebook Twitter
6

Από το the elf at bay

Οι εικόνες που προβλήθηκαν στο χαζόκουτο και οι εξιστορήσεις με συνθηματολογία παλαιοκομμουνιστικής αίγλης, δεν με εξέπληξαν. Αντιθέτως το σκηνικό παραμένει το ίδιο για να μην χαλάσει η μαγιά. Η δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου, ταΐζει το ετοιμοπόλεμο πόπολο, το λούμπεν προλεταριάτο, τους θιασώτες του υπαρκτού σοσιαλισμού, τον μπερδεμένο σαχλοσυριζαίο, τον χωριάτη καλαζνικολάγνο, τις σκιές που προβάλλουν δειλά απ'τα σοκάκια των Εξαρχείων, κρατώντας την μολότοφ σαν φαλλό που ανυπομονεί για το φλογάτο παγωτό στο αστικό μισητό μοτίβο. Όλοι οι προνομιούχοι της αξιοπρόσεκτης κι άσφαλτης ιδεολογίας, θυμίζουν τους εμιγκρέδες που έγλειφαν τον Λουδοβίκο 18ο ερχόμενοι απ'την εξορία, την ισχυρογνωμοσύνη του Καρόλου 10ου, ανακυκλώνοντας για χιλιοστή φορά τα φρικτά στερεότυπα.

Η χυδαιότητα δεν έχει όρια. Τίποτα πλέον δεν αρνείται την υπερβολή για να μην θεωρηθεί φασιστικό, ρατσιστικό, κομπλεξικό, ασόβαρο, ταξικό, παράταιρο. Το ελληναριό δεν το βουλώνει για να συλλογιστεί με σοβαρότητα τι μέλλει γενέσθαι. Αντιθέτως, ανεμίζει λάβαρα, γκαρίζει για το αστυνομευόμενο κράτος, σχολιάζει στα κοινωνικά δίκτυα, αγχώνεται να συμπορευτεί με την 6/12/2008 για το βεβιασμένο θέσφατο της διελκυστίνδας του δίκιου, που σε λίγο θα κοπεί στη μέση και όλοι θα πέσουμε με τον κώλο στο χώμα. Τέτοιες πρακτικές είναι αποκλειστικότητα του ΚΚΕ που θεωρεί τους νεκρούς ιδιοκτησία του, αποτυπώνοντας το σφυροδρέπανο στην επιτύμβια στήλη με φρικαλέους επικήδειους. Τρίζουν τα κόκαλα του προτεστάνη Guisot όταν διατράνωνε τα ιδεώδη της Δημοκρατίας στους πεισμωμένους αριστοκράτες με την περούκα.

Ο βόθρος δεν έχει πάτο τελικά αφού σε λίγο καιρό το Σύνταγμα θα κατακλύζεται καθημερινά απ'το κάθε κατακάθι που θεωρεί εαυτόν αναξιοπαθούντα. Οι βάνδαλοι, οι ακροαριστεροί, οι σταλινιστές και οι αναρχοφασίστες δεν δίνουν δεκάρα για τα θύματα της Μαρφίν, τον Θάνο Αξαρλιάν, τον Μανώλη Καντάρη. Στην διαδήλωση είδα μικρά παιδιά να φωνάζουν, κρατώντας σημαίες. Δυστυχώς το ποσοστό των ηλιθίων γονιών αυξάνεται, θεωρώντας αγωνιστικό λάφυρο τα θρασέα βλαστάρια τους. Οι ανήλικοι δεν έχουν πολιτικά δικαιώματα, πόσω μάλλον δικαίωμα για απεργία κι αυταπάτες. Φυσικά η γνώση στρέφει το βλέμμα στην τρομοκρατία, στον τραμπουκισμό και στο χάος. Δεν εντυπωσιάζομαι λοιπόν απ'τους αποφοίτους των σχολείων. Η αποδόμηση της λογικής δεν ασχολείται με το Ωραίο αλλά χαζολογά με τους μπάτσους.

Διανύουμε το 1974 διότι το μαύρο χρώμα της κιμωλίας θεωρείται πρέπον για τον βραδύνου ριζοσπάστη πολεμιστή. Οι Βαλκάνιοι θυματολεβέντες, ασχολούνται ως διανοητές με την εξειδίκευση της μνησικακίας. Τα πόστα πολλά: τράπεζες, ιστορικά κτίρια, κατοικίες, άνθρωποι. Τα τέσσερα θύματα της Μαρφίν λιντσαρίστηκαν απ'τον όχλο με αποκορύφωμα τις γελοιότητες που ελέχθησαν στο κοινοβούλιο απ'τα ανίκανα κόμματα. Δεν άνοιξε μύτη απ'τους επαγγελματίες ανθρωπιστές της φαιοκόκκινης αναπηρίας. Δεν είδα κανέναν τους ν'ασχολείται με αυτόχειρες, με τον διπλανό του που έλαβε έξωση, με την λαθρομετανάστευση και τα κοινωνικά κακά που φέρει, προ Μνημονίου. Οι κανόνες και τα όρια, οι νόμοι και το κοινωνικό συμβόλαιο απαξιώνονται λόγω υποκειμενιστικού ψευδοϊδεαλισμού. Ο Σαρτρ καμάρωνε για την απουσία Υπέρ-Εγώ. Ζόφος.

Η δημιουργία δεν αφορά κανέναν. Η Ιστορία διδάσκει κι αποκαλύπτει αιτίες, αφορμές, ανέκδοτα έγγραφα, ρήσεις και με εργαλείο την μεθοδολογία της, ανοίγει τα μάτια αλλά κυρίως τ'αυτιά, με σκοπό την γνώση και την κρίση. Ο Καστοριάδης έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου ότι τα γλωσσήματα αποτελούν την γελοιοποίηση της θεωρίας. Ευτυχώς οι μαρξιστές παραμένουν κλασικό παράδειγμα προς αποφυγή. Δεν υπάρχει μεταβατική νηφαλιότητα αλλά φθόνος, παράνοια και μίσος. Μίσος για τον εαυτό που μισεί. Μίσος για το ακριβό αυτοκίνητο του γείτονα. Μίσος για την Δημοκρατία. Μίσος για τα πάντα. Μίσος για όλα. Η χαρά πλέον απαγορεύεται. Απ'τους συμπάσχοντες του Μνημονίου. Απ'τους κατεστραμμένους Αγαναβλαμμένους. Απ'τους επιτετραμμένους σωτήρες του αδικοχαμένου Αλέξη από έναν μαλάκα Μανιάτη.

Αρχείο
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

5 σχόλια
χμ...Μου φαίνεται σίγουρο, ότι αυτό που διαφεύγει του αρθρογράφου, είναι ότι αλλού κοιτάζουν όλοι αυτοί που τσουβάλιασε και απλούστατα αλλού κοιτάζει ο ίδιος. Και αυτό δεν είναι οπωσδήποτε υπερ του ενός ή του άλλου... Διότι αν το Ωραίο στο οποίο κοιτάζει ο ίδιος καταφέρνεται μέσα από μια επαναστατικότητα διάφορης αυτής που ασκούν οι μιμητές των εμιγκρέδων που έγλειφαν τον Λουδοβίκο τον 18ο, (!), τότε αποφεύγεται και η ιστορική παραδοχή-μέσα από οποιαδήποτε επιστημολογική μεθοδολογία και να διαλέξει κανείς- ότι η Γαλλική επανάσταση συντελέστηκε από μυριάδες εξεγερμένους. Αν η ανθρώπινη ευαισθησία μας σήμερα που έχουμε θεσμικά Δημοκρατία δεν μας επιτρέπει μπάχαλα και να κραδαίνουμε λοστάρια, είναι επειδή είμαστε πεπεισμένοι ότι η Δημοκρατία αυτή είναι συνεπής στο νόημα της εγκαθίδρυσής της. Γι αυτό και η αριστερά σήμερα ενώ είναι κοινοβουλευτική, δεν μπορεί να γίνει εξουσία, γιατί υπάρχει ο κίνδυνος-όπως λέει- να την αποκαταστήσει(την Δημοκρατία). Στην Ελλάδα είμαστε σε ένα μόνιμο φλερτ με εμφυλιακές τάσεις. Θα έλεγε κανείς ότι στην Ελλάδα σκεφτόμαστε εμφυλιακά. Να θυμίσω όμως, ότι αυτή η Δημοκρατία στηλώθηκε ακριβώς επάνω στην καταστολή και τα γλειψίματα, όσο και να καμώνεται από τους ασκητές της ότι μόνο σε Ωραία υπάκουσε η ανάγκη της. Η δημοκρατία αυτή δεν γεννήθηκε από μια σπίθα ευγενών ιδεών, αλλά υιοθετήθηκαν αυτές για να καμώνονται οι ταγοί της ότι όλα επανήλθαν στην θέση τους. Και εκεί είναι το πρόβλημα: Όπως ο Εμφύλιος μπορεί να γινόταν ''μοιραία'' και χωρίς να μεσολαβήσει η κατοχή, έτσι και ο κάθε Καραμανλής θα μπορούσε να λυτρώνει την χώρα από πάντα, με το ίδιο παρακράτος να αλωνίζει, χωρίς να υπάρξει ποτέ ενδιάμεσα η Χούντα. Τί θα πει αποκατάσταση στην Ελλάδα όταν αυτήν προφέρεται από δεξιό ή από φτιασιδωμένα αριστερό πολιτικό; Δεν είναι σκοπός να πλακωθούμε μεταξύ μας, αλλά εδώ διαιωνίζεται η ίδια ψευδαίσθηση δημοκρατίας από το 1936. Όλα παίρνουν στην ιστορία την θέση που τους αρμόζει γύρω από το αίτημα της Δημοκρατίας, και αυτή είναι η κρυφή της δύναμη, όσο αυτή παραμένει το αίτημα. Και αν οι μαρξιστές όπως λέει ο αρθρογράφος στερούνται του Ωραίου, είναι αρκετό για να κάνουν τα πάντα για να μοιραστούν μια ιδέα της. Αν θεωρήσουμε ότι το πρόβλημά τους είναι στον προσδιορισμό του Ωραίου, τότε το πρόβλημα του αρθρογράφου είναι ότι δεν βλέπει ως στοιχείο του Ωραίου την μοιρασιά του. Συμφωνώ ότι όλα τα κοινωνικά φαινόμενα και οι ιδεολογίες έχουν απώτερο και μόνιμα-έστω και ακούσια- σκοπό την όποια αισθητική αναβάθμιση του υποκειμένου, αλλά αν συμφωνήσουμε ότι το υποκείμενο είναι η κοινωνία, τότε το ''βία στη βία της εξουσίας'' όσο και να ακούγεται θολά και να αφήνει μερικές γραντζουνιές, ε, κάποια στιγμή δυστυχώς ίσως και να πραγματωθεί ακριβώς όπως υπόσχεται: βία vs βία. Για να αρνηθούμε την ανάγκη της βίας ως λύση, θα πρέπει πρώτα να αρνηθούμε ότι ασκείται σήμερα από την εξουσία, κοιτάζοντας βέβαια πάντα εμείς ...το Ωραίο. Και όλα αυτά όχι επειδή είμαι υπερ της βίας,το αντίθετο, αλλά επειδή και αυτή απ όσο φαίνεται έχει το φυσικό δικαίωμά της στην ιστορία όταν η κοινωνία ενώ δεν έχει, διεκδικεί δικαιώματα αντί να πιστεύει ότι έχει. Είναι σαν τον διαρρήκτη όταν η χώρα έχει 26% ανεργία. Θα συμφωνήσω με τον αρθρογράφο ως προς την ανάγκη της σκέψης, μόνο που η σκέψη, όπως και το Ωραίο(δεν το ορίζεις εσύ για μας αυτό αρθρογράφε), όπως και η δημοκρατία, είναι τόσο σχετικές έννοιες απ ότι φαίνεται, που μπορεί σε κλίμακα πόπολου να ανδρώνει δύναμη τέτοια, που θα του δίνει το δικαίωμα να την χρησιμοποιήσει είτε πολιτικά είτε φυσικά. Η ανάγκη για σκέψη υπακούει σε έναν ορθολογισμό, μόνο που η βία καμιά φορά αιτιολογείται και ως ορθή. Αλλιώς οι Αργεντίνοι θα περιμέναν τις εκλογές, αντί να διώχνουν τους ''δημοκράτες'' ηγέτες τους με ελικόπτερα!
Καλά τώρα ζητάτε νηφαλιότητα με ένα κείμενο που μόνο νηφάλιο δεν το λες; Αδιόρθωτο αυτό το "ρωμαίικο"! υγ: μην κακολογείτε τους σταλινιστές, στα γεγονότα του Δεκέμβρη έτρεξαν να συνταχθούν με τα λεγόμενα "αστικά κόμματα", μέχρι και συγχαρητήρια από τον Καρατζαφύρερ δέχθηκαν.
Σημασία δεν έχει από ποιόν τυχαίνει να δέχεσαι συγχαρητήρια, σημασία έχει από ποιόν τα επιζητείς. Και δε νομίζω ότι η ιστορία του ΚΚΕ και των ανθρώπων του -ανθρώπων που ιστορικά δεν έχουν απλώς επιδοθεί σε κριτική αλλά έχουν επιδείξει και έμπρακτους αγώνες- ταυτίζεται ή συμπορεύεται με εκείνη του ΛΑΟΣ. Φαντάζομαι ότι αυτή η ιδεολογική θολούρα να σας κάνει να αισθάνεστε καλύτερα για τον εαυτό σας, οπότε, ας είστε ειλικρινής, εσείς ποιανού τα συγχαρητήρια αναμένετε αγαπητή Aahaladita;
Κυριολεκτικά άθλιο κείμενο, που όζει ελιτίστικη μισανθρωπιά. Πολύ χειρότερο από τον "αριστερίστικο ζόφο" τον οποίο καταγγέλλει. θα ταίριαζε πολύ περισσότερο στον Κάδο Ανακύκλωσης του συγγραφέα παρά στις "Επιλογές" της LiFO.