Αρχείο

Facebook Twitter
0
1Αυτές οι απορίες των αναγνωστών στα περιοδικά και τα free press είναι αληθινές; Δηλαδή, υπάρχουν άνθρωποι που αλήθεια ζητάνε τη γνώμη σας για το πρόβλημά τους; Ή μήπως τις βγάζετε εσείς από την κοιλιά σας για να γεμίσετε τη στήλη; Και για γίνω και πιο συγκεκριμένη, η δική σου στήλη είναι αληθινή;  Πολίνα

Δεν γράφω όλες τις στήλες σε όλα τα περιοδικά και τα free press. (Όχι ακόμα). Ως προς αυτήν εδώ, όμως, πιστεύω να σου λύθηκε διά παντός η απορία. Ναι, έχω δημοσιεύσει ερωτήσεις από την κοιλιά μου, αλλά το έχω επισημάνει στους αναγνώστες ότι είναι «σικέ». Για τα υπόλοιπα, μην ανησυχείς, το κοινό της LifΟ έχει πολλά κιλά τρέλα!

2Tην πλατεία Καρύτση, που πάμε και πίνουμε τα ντάκιρί μας στοιβαγμένοι σαν τις σαρδέλες βρέξει χιονίσει, Καρύτση τη λένε σίγουρα; Γιατί εκεί στο πλάι της εκκλησίας έχει επιγραφή (σκέτη, παλιομοδίτικη) που λέει ευθαρσώς: Πλατεία Καρύκη. Το ρημάδι το ντάκιρι πού το πίνουμε τελικά; Μελίνα

Η πρώτη μου δουλειά ήταν στην πλατεία Κλαυθμώνος, ένα στενό τη χώριζε από την Καρύτση. (Το 1979, όταν το ντάκιρι το ήξερε μόνο ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ!) Είχα λυσσάξει, λοιπόν, να μάθω γιατί οι ντόπιοι τη λέγανε τη γειτονιά «Καρύτση» και η ταμπέλα έγραφε «Πλατεία Καρύκη». Μια μέρα, τρελή πια, με το μάτι να γυαλίζει σαν της Αστέρως, μπούκαρα στο κτίριο του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός»: ένα συντηρητικό, αλλά πολύ σοβαρό ίδρυμα Μουσικής και Λόγου, διάσημο στην εποχή του, το οποίο, εκτός των άλλων, βρίσκεται (πού νομίζεις;) στην Πλατεία Καρύκη (ή Καρύτση). Ήμουν δεκαεφτά. Νομίζω φορούσα περίπου μόνο το σουτιέν μου. (Έτσι κυκλοφορούσα στα δεκαεφτά, εντάξει; Έχεις κανένα πρόβλημα;)

Λόγω της τολμηρής εμφανίσεώς μου δεν με δέχτηκαν στον «Παρνασσό» να μου λύσουν την απορία, αλλά μου μίλησε ευχαρίστως ο θυρωρός («κοίτα με στα μάτια, θυρωρέ - στα μάτια είπα!»). Η πλατεία, λοιπόν, έχει μία εκκλησιά στο κέντρο της, τον Αϊ-Γιώργη. Χτίστηκε αρχικώς επί Τουρκοκρατίας, από την οικογένεια Καρύκη, Καρίτση ή Καρίκη. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι το σωστό είναι «Καρύκη» κι ότι έγινε παραφθορά του ονόματος στην καθομιλουμένη της εποχής. Εγώ υποστηρίζω ότι δεν θα μάθουμε ποτέ την απάντηση στο καυτό και βασανιστικό αυτό ερώτημα: θα παραμείνει αναπάντητο, όπως επίσης και το γιατί ακριβώς πάμε και μπεκροπίνουμε σ' αυτό το πολύ άσχημο, γεμάτο μπετόν μέρος, ο ένας πάνω στον άλλον, μέσα στον δρόμο, σαν διωγμένα σκυλιά. Και μας αρέσει κιόλας.

3Μπορείς να μου πεις γιατί τη νύχτα με τρώνε τα κουνούπια στο σπίτι (Παγκράτι) πιο πολύ απ' όσο το καλοκαίρι; Καταξύνομαι. Σούστα

Τι να σου πω; Εμείς, εδώ στο Ψυχικό, βάζουμε το προσωπικό να τα διώχνει, την ώρα που κοιμόμαστε. Μπορεί να τα στέλνουν στο Παγκράτι. Θα το τσεκάρω με τον μπάτλερ μου.

(Καλού-κακού, βάλε και μια ταμπλέτα στη γαμοπρίζα!)

YΓ. Προς το υπέροχο κορίτσι που την προηγούμενη εβδομάδα ρώτησε την ετυμολογία της οδού Κειριαδών στα Πετράλωνα: ζητήσαμε τη βοήθεια του κοινού και ιδού η πιο σέξι απάντηση - με μια απάντηση δική μου στην απάντησή της αναγνώστριας, που απαντούσε σε σένα, κορίτσι της Κειριαδών:

Απάντηση αναγνώστριας:
Κειριάδες εκ του κείρω σημαίνει δύο καταπληκτικά πράγματα. Είτε πεθαμένες είτε κουρεμένες.
Ρήμα κείρω=κουρεύω, κόβω μαλλιά (ρίζα επίσης και των λέξεων καρπός, κέρμα, κορμός), να μη σας πω και τα υπόλοιπα με τα σανσκριτικά και βαρεθούμε νυχτιάτικα.
Ρήμα κείρομαι=εγκαταλείπω τα εγκόσμια. Αυτήν τη δεύτερη εκδοχή μην τη πείτε στην κοπέλα και σκιαχτεί που μένει στην οδό με τις πεθαμένες.
Με έχει, όμως, εξιτάρει το θέμα. Ακόμα και ο Σταυράκος (μέγα αρχαιοελληνικό λεξικό) τον αναφέρει ως Δήμο της Αττικής και τίποτα παραπάνω. Ποιος διάολος μπορεί να ξέρει ποιες ήταν αυτές οι Κειριάδες; Πεθαμένες κοπέλες ή κουρεμένες, και γιατί; Το κούρεμα ήταν σίγουρα ταπεινωτικό. Τι κάνανε, μωρέ Ρίκα, οι Κειριάδες και τις κουρέψανε ή τις πεθάνανε; Apologiaprosuavita

Απάντηση Ρίκας στην «apologia»
Ευχαριστώ που τσόνταρες. Απίθανο ψαγμένο ψάξιμο, φανταστική εξήγηση. Επειδή, όμως, τελειώνεις κι εσύ με μια ερώτηση (ήταν πεθαμένοι οι κουρεμένοι οι «Κειριάδαι» ή οι «Κειριάδες;)», σου απαντώ: δεν αποκλείεται να ήταν και τα δύο, και ντροπιασμένοι και πεθαμένοι, αφού, σύμφωνα με τις δικές μου πηγές, παραδίπλα (ίσως και στον ίδιο δήμο), βρισκόταν το περίφημο «Βάραθρον». Ήταν ένας γκρεμός από τον οποίο φαίνεται ότι σούταραν, με συνοπτικές διαδικασίες, τους εγκληματίες. Δεν έχω καμιά στήριξη στα λεγόμενά μου, μην τρελάνω και κόσμο. Απλώς συνδέω εκδοχές. Θα μου πεις, κουμπάρα Απολογία, σιγά, από μας περίμεναν οι ιστορικοί να τους φωτίσουμε, χι-χι-χι, λέμε τώρα... Αλλά, γιατί να μη λέμε; Έχουμε τίποτ' άλλο να ασχοληθούμε, άφραγκες μείναμε, μισο-άνεργες, γράφουμε και καμιά ψηλοκρεμαστή να περνάει η ώρα.

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ