Η καθηγήτρια της Φιλοσοφικής Αθηνών, Πολύμνια Αθανασιάδη ξεκινάει την εισαγωγή του έργου της "Στο Σύνορο του Ευφράτη'' με την ακόλουθη παράθεση. "Στην ακριτική περιοχή που Ρωμαίοι και Βυζαντινοί ονόμαζαν ''σύνορο του Ευφράτη'', οι τρόποι και η ένταση της πνευματικής ζωής δεν χάνονταν κάθε φορά που η πολιτική και θρησκευτική εξουσία άλλαζε χέρια. Αντίστροφα ο νέος σπόρος γονιμοποιούσε την παράδοση εξασφαλίζοντας κάτω από τη φαινομενική ροή της αλλαγής την ποιοτική συνέχεια ενός πολυσήμαντου αλλά ενιαίου πολιτισμού''.
Κατά κάποιον τρόπο η βιογραφία του Ισλάμ αποτελεί μέρος της αέναης ιστορίας της Εγγύς Ανατολής και όλες αυτές οι ετερότητες που συναποτελούν την Ανατολή, το αμάλγαμα των διαφορετικών αισθητικών προτιμήσεων και οι εικόνες που αντικρίζουμε ως συνέπεια πολύχρονων ζυμώσεων, δηλώνονται περίτρανα στην Ανατολή του James.
O James Stanfield υπήρξε ένας από τους πιο σημαντικούς φωτογράφους παγκοσμίως. Εργάστηκε ασίγαστα για περισσότερο από τρεις δεκαετίες πίσω από τον φωτογραφικό φακό και διασχίζοντας ασυνήθιστα μέρη. Βρέθηκε σε ορυχεία, ερήμους, οροσειρές όπως τα Ιμαλάια, καταυλισμούς νομάδων των Λατινικών Άνδεων και πολύχρωμες ανατολίτικες αγορές. Ταξίδεψε σε ολόκληρο τον κόσμο όχι μόνο για να απαθανατίσει τον ανθρωπολογικό πλουραλισμό αλλά και για να καταγράψει γεγονότα αμύθητης χλιδής όπως η Στέψη του Σάχη του Ιράν το 1967, οι θησαυροί του Βατικανού και ο μεγαλόπρεπος Πύργος του Γουίντσορ.
Ο Stanfield δεν αγνόησε την Ανατολή και την μακραίωνη παράδοση που φέρει. Ίσα ίσα που πιστεύω ότι αποτύπωσε πολλές γλυκιές στιγμές της ζωής στην Ανατολή και μεγαλεπίβολα τοπία.
Η Ένωση Φωτογράφων του Λευκού Οίκου τον ανακήρυξε Φωτογράφο της Χρονιάς το 1970, το 1977, το 1982 και το 1984. Ο Stanfield εργάστηκε για μια πενταετία στο έντυπο Milwaukee Journal προτού συνεργαστεί με το National Geographic ως μόνιμο μέλος της φωτογραφικής ομάδας και καλύψει 60 άρθρα του περιοδικού.
σχόλια