Ο μύθος λέει πως όλα ξεκίνησαν στα μέσα της δεκαετίας του '90, όταν ο Μatthew Williamson άρχισε να πουλάει κεντητά παρεό στα κορίτσια της αγγλικής «Vogue». Λίγα χρόνια μετά, το 1997, και αφού είχε πια τελειώσει τη θρυλική σχολή του St. Martins, έκανε την πρώτη του επίσημη επίδειξη μόδας στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου. Η επίδειξη ήταν ενδεικτική του τι θα ακολουθούσε τα επόμενα χρόνια, σχεδιαστικά τουλάχιστον: τροπικά μεταξένια φορέματα και λαμπερά χρώματα φορεμένα από την Kate Moss και την Helena Christensen (οι οποίες είχαν ήδη προλάβει να λατρέψουν τα ρούχα του μέχρι τότε άγνωστου σχεδιαστή, που συμφώνησε να τις πληρώσει με ρούχα!). Δώδεκα χρόνια μετά, και κρατώντας παράλληλα και τη δική του συλλογή, μετρά τρία χρόνια ως σχεδιαστής στον οίκο Pucci, από τον οποίο αποχώρησε πέρσι, και μια μεγάλη έκθεση για το Μουσείο Design του Λονδίνου, που τον τίμησε για να γιορτάσει τα δέκα του χρόνια στη μόδα. Η συνεργασία του με την Η&Μ ίσως να ήταν και θέμα χρόνου: ο Williamson έχει κάνει ουκ ολίγες συνεργασίες μέχρι τώρα, ενώ το Η&Μ έχει εδώ και χρόνια συνεργαστεί αρκετά με σχεδιαστές (από τον Karl Lagerfeld και τον Cavalli μέχρι τους Comme des Garçons). Στις 14 Μαΐου, λοιπόν, θα δούμε τη δεύτερη σειρά της συλλογής που έχει σχεδιάσει ο Williamson για την Η&Μ. H εποχή είναι εξάλλου ιδανική: το στυλ του Williamson ( έντονα χρώματα, πεταλούδες, παγόνια) είναι κατ' εξοχήν καλοκαιρινό.
«Πάρε ένα κορίτσι του Λονδίνου και στείλ' το σε ένα ταξίδι, στο Μπαλί, στην Γκόα, στην Ίμπιζα, και έχεις το θελκτικό, σαγηνευτικό όραμα μιας καλοντυμένης τσιγγάνας» είπε κάποτε για το χαρακτηριστικό στυλ των ρούχων σας η δημοσιογράφος μόδας και κοσμική περσόνα PlumSykes. Σας ευχαριστεί αυτή η ταμπέλα boho-deluxeπου ακολουθεί τα ρούχα σας όλα αυτά τα χρόνια;
Απόλυτα, και νομίζω ότι η Plum δεν θα μπορούσε να έχει περιγράψει το κορίτσι του Matthew Williamson καλύτερα. Η ιδέα είναι ότι ενσωματώνει διεθνείς επιρροές στη γκαρνταρόμπα της καθώς ταξιδεύει. Δεν ντύνεται από την κορφή ως τα νύχια με παραδοσιακές στολές μιας χώρας, αλλά εισάγει κάποια στοιχεία στο προσωπικό της στυλ.
Συνεργάζεστε με το αγγλικό πολυκατάστημα Debenhamsαπό το 2004 αλλά έχετε συνεργαστεί και με τη Smythson(το 2004) και τη Samsonite(το 2006). Γιατί αποφασίσατε να κάνετε άλλη μια συνεργασία με την H&M; Τι σας έκανε να πείτε «ναι» στη συγκεκριμένη συνεργασία;
Πιστεύω ότι οι συνεργασίες, αν υπάρχει η σωστή χημεία μεταξύ δυο οίκων, μπορεί να είναι ευεργετική και για τους δυο. Αποφάσισα να συνεργαστώ με την Η&Μ φέτος το καλοκαίρι, γιατί θαυμάζω την παράδοση που έχουν ως brand στο να φτιάχνουν μοντέρνα και πρωτοποριακά ρούχα για τους πελάτες τους κάθε σεζόν και μου αρέσουν οι συνεργασίες που έχουν κάνει με σχεδιαστές στο παρελθόν. Ελπίζω ότι θα φέρω το look του Matthew Williamson σε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, που δεν είχαν την ευκαιρία να το δουν μέχρι τώρα.
Κοιτάζοντας την συλλογή που δημιουργήσατε για την Η&Mείναι αδύνατον να μην προσέξει κανείς πως τα πιο αντιπροσωπευτικά σας κομμάτια είναι όλα εκεί: από τη χρωματική παλέτα (φούξια, τιρκουάζ) μέχρι τα φτερά παγωνιού. Αυτό ήταν μια συνειδητή απόφαση;
Πάντα αντλούσα έμπνευση από τη φύση και με τα χρόνια βρίσκω ότι τα φτερά του παγωνιού με ελκύουν ως μοτίβο ξανά και ξανά - λόγω των χρωμάτων τους αλλά και του σχήματός τους. Στα 11 χρόνια που είμαι σχεδιαστής έχουν εμφανιστεί στη δουλειά μου σε πολλές παραλλαγές, οπότε θεώρησα ότι ήταν σωστό να τα βάλω κι εδώ στη συλλογή μου για το Η&Μ, που ουσιαστικά είναι μια capsule collection των κολεξιόν μου μέσα στα χρόνια.
Ψωνίζατε ποτέ από τα Η&Μ πριν ξεκινήσει η συνεργασία σας; Τι αγοράζατε;
Ψωνίζω συχνά από τα Η&Μ, και πιο συγκεκριμένα αγοράζω από τη σειρά τους με το οργανικό βαμβάκι, που προσφέρει φανταστική ποιότητα σε καλή τιμή.
Υπάρχει κάποιο σύνολο από τη συλλογή σου για το Η&Μ που να συνοψίζει το πνεύμα της ;
Θα έλεγα ότι το bias-cut φόρεμα με τις τυπωμένες πεταλούδες, συνδυασμένο με το ζακετάκι με τα φτερά παγωνιού, είναι αντιπροσωπευτικό της δουλειάς μου. Αυτό το φόρεμα το εμπνεύστηκα από ένα φόρεμα που φόρεσε η Kate Moss στην πρώτη μου επίδειξη στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου, οπότε είναι ένα εμβληματικό Matthew Williamson φόρεμα. Έχω βέβαια ανανεώσει την αυθεντική βερσιόν, συνδυάζοντας γεωμετρικά μοτίβα με μοτίβα πεταλούδας και προσθέτοντας χοντρές τιράντες για ένα πιο μοντέρνο τελείωμα.
Θεωρείτεότι η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τον τρόπο που βλέπουν οι γυναίκες το στυλ ή τον τρόπο που ντύνονται;
Η παρούσα οικονομική κρίση έχει επηρεάσει πολλούς κλάδους και όλο αυτό έχει επιπτώσεις και στο χώρο της μόδας. Οι γυναίκες ψάχνουν ίσως για κομμάτια που θα είναι επενδύσεις και θα λειτουργούν καλά στη γκαρνταρόμπα τους. Πάντως, επειδή τα ρούχα των προσιτών αλυσίδων ένδυσης έχουν πλέον όση ζήτηση έχουν και τα ρούχα των σχεδιαστών, μπορούν ακόμα να ανανεώσουν το look τους κάθε σεζόν.
Βρήκατε δύσκολη τη διαδικασία του να σχεδιάζετε για περιορισμένοbudget; Ποιες είναι οι πρακτικές δυσκολίες για κάποιον που έχει συνηθίσει να σχεδιάζει υψηλή ραπτική όταν καλείται να σχεδιάσει καθημερινά ρούχα;
Όταν ξεκινήσαμε τη συνεργασία με την H&M ήξερα πως μπορεί να έχαμε κάποιους περιορισμούς στη διαδικασία του σχεδιασμού. Παρ' όλα αυτά, τα δημιουργικά τμήματα και των δυο εταιρειών ήταν αποφασισμένα να παράγουν την καλύτερη δυνατή συλλογή, όσον αφορά την ποιότητα και το σχεδιασμό, και πιστεύω πως κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να τα καταφέρουμε.
σχόλια