I never loved Eva Brown

Facebook Twitter
0

I never loved Eva Brown

 Weltgeschichte ist Weltgericht

 

Ξέραμε, πώς δεν το ξέραμε, ξέραμε ότι κάποτε θα την κάνει την στραβή ο Οδυσσέας Γεωργίου. Κάθε μανιακός των εμμονών την κάνει κάποτε τη στραβή. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην την κάνει. Κάθε πείσμων των προσηλώσεων, κάποτε εκτροχιάζεται. Όσο κι αν επιμένεις στη νηφάλιο μέθη, κάποτε θα σουρώσεις για τα καλά. Και ολέθρια.

 

Ξέραμε ότι ο Οδυσσέας Γεωργίου ενίοτε αγορεύει. Όποιο κι αν είναι το ακροατήριο, η γλώσσα αφηνιάζει. Από την  ποίηση του χαϊκού εκτοξεύεται στην ιστορία του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο ρέων λόγος του Οδυσσέα Γεωργίου δεν σκαμπάζει από ευταξία όταν ο οίστρος δεσπόζει.

 

Ξέραμε ότι ο Οδυσσέας Γεωργίου έχει μυαλό κοκτέιλ. Ενίοτε κοκτέιλ μολότοφ. Ξέραμε ότι ήταν ικανός να ανακατέψει τα πάντα με τα πάντα και να προσθέσει στο ανακάτεμα τα πάντα, ανενδοίαστα, ανερυθρίαστα. Ξέραμε ότι ήταν, κατά μίαν έννοια, ένα προμεταμοντέρνο βδέλυγμα, και του το λέγαμε όσο κι αν τον αγαπούσαμε. Ξέραμε ότι το μυαλό του ήταν ένα night-club αλλόκοτων απότομων απρόβλεπτων συνειρμών. Ξέραμε!

 

Ξέραμε ότι το προμεταμοντέρνο βδέλυγμα θα την έκανε την στραβή. Και την έκανε: ο Οδυσσέας Γεωργίου, μεθυσμένος σαν δέκα Νορβηγοί Ναύτες, απόκοτος αλλά απερίσκεπτα μεθυσμένος, πιο μεθυσμένος από κάθε άλλη φορά, τύφλα στο μεθύσι σα να λέμε, μπέρδεψε το άσμα των Boomtown RatsI never loved Eva Brown  με το ποίημα του Νίκου Καρούζου «Η πρώιμη κόλαση της Εύας Μπράουν»! Στην εκπομπή του με τίτλο «Κάντε Πέρα την Εσπέρα», που μεταδιδόταν κάθε Τρίτη βράδυ, εννέα με δέκα, στο Δεύτερο Πρόγραμμα, έπαιξε το άσμα των  Boomtown  Rats, λέγοντας ότι είναι άσμα των Stranglers, και εν συνεχεία, βροντοφωνάζοντας ότι πρόκειται για μετάφραση των στίχων του άσματος από τον Τάσο Φαληρέα, που ως γνωστόν, είπε, είναι ο εκδότης του περιοδικού Ιδεοδρόμιο (ήδη τρία λάθη σε μια φράση!), άρχισε να διαβάζει από το δακτυλόγραφο που του είχε εμπιστευτεί ο Μάνος Γιαννόπουλος, στον οποίο το είχε εμπιστευτεί ο Νίκος Καρούζος για να συμπεριληφθεί στην ποιητική συλλογή Αναμνηστική Λήθη, το ποίημα «Η πρώιμη Κόλαση της Εύας Μπράουν»:

 

Ένα φεγγάρι βρώμικο στα κράσπεδα της νύχτας/ τυράγνια της ουράνιας πορτοκαλιάς των άστρων/ ένα φεγγάρι ψόφιο σαν φεγγάρι/ σαν ένα φάσκελο της άγονης αιωνιότητας./ Ένα φεγγάρι που κοκάλωσε στην άχρονη/ της ακέραστης εκείνης Εύας την ασπρίλα/ σαν κάποιο ζοφερό κατάλοιπο του δεύτερου Ζαρατούστρα / κι ας ανέρχεται στα γαλάζια τρέμουλα της πρασινάδας/ ο Απροσμέτρητος./ Τώρα και χρόνια κόβει μόνη της κι αλλάζει/ με μια θλίψη ανάερη στ’ ακριβότερα βάζα/ τεράστια λουλούδια κι άλλα θρηνώδη λουλούδια εξουσιάζοντας/ μ’ ανακόλουθη τρυφερότητα/ η απόκρυφη Γερμανιδούλα η Εύα/ φιαλίδια λησμονιάς και περίφοβα ξυραφάκια/ δίχως να νιώθει την ακόρεστην ωμότητα/ που κατατρώγει και τον άγιο γύπα/ τ’ αστραφτερά βασανιστήρια της αηδόνας/ την κομψότητα του κενού μες στην αγάπη./ Τώρα και χρόνια καίει σωρούς τα γλυκόλογα με καθαρή βενζίνη/ τυλίγοντας απαλά τον έρωτα στον ξέφρενο θόρυβο/ που κάνουν έξω στα μακρουλά κοκαλιάρικα γεγονότα/ κάτι αιφνίδιες μοτοσυκλέτες και βλέποντας/ τα υπέρτερα πουλιά σαν αντίδοτα/ παντού μες στ’ ολοζώντανο και θυμωμένο δάσος/ ωσάν αχόρταγες καρφίτσες της Ειμαρμένης –/ η Εύα η λευκότατη δεσποινίδα./ Τώρα και χρόνια υποφέρει ματωμένα περιδέραια/ τ’ άκαρπα διαμάντια και τα κίτρινα δώρα του Χιροχίτο/ μονήρης και αξιολύπητη… Μα η φύση ολόγυρα/ δεν το βάζει κάτω – τι παράξενο,/ δε λέει να ρημάξει την ηδυπάθεια/ κι ανάμεσα στ’ άναρθρα σκουλήκια:/ τις αξόδευτες δώθε-κείθε λάμψεις της άλαλης υγρασίας/  – τι αρχαγγελικά συμβάντα τι ποθήματα…/ Κι αυτός ο ουρανός ο νεανίσκος/ αποβλέποντας ολοένα στην απλότητα…/ Όχι περίστροφο! Δεν ταιριάζει στο κατάλευκο δέρμα/ συλλογιέται την Άνοιξη, τα γαλάζια ρίγη, κ’ είναι Άνοιξη,/ δεν ταιριάζει στοχάζετ’ ανάστροφα/ μες στο λιγόωρο νυφικό της η φουκαριάρα,/ διώχνει μακρύτερα τη μαυρίλα το καλόβολο δηλητήριο/ τη σπρώχνει λιγάκι παραπέρα / κι ο κάθε δύστυχος θα πέσει μαλακότερα στην άβυσσο/ θαρρεί πως πέφτει με τα πόδια διπλωμένα.// Μελανιάζει τώρα η πρωία στο χοιροστάσιο.

 

Την έκανε τη στραβή ο Οδυσσέας Γεωργίου. Τι του λες τώρα!

 

 

Συνεχίζεται. Αύριο: Στο απόσπασμα το απόσπασμα

 

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ