ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Η σημασία της Helena Almeida στο Παρόν.

Η σημασία της Helena Almeida στο Παρόν. Facebook Twitter
0

Ένας κόσμος γεμάτος γρίφους ο δικός της. Γεννημμένη στην Πορτογαλία  το 1934 παραμένει ακόμη επίκαιρη, ακόμη και στον διαδικτυακό σύγχρονο κόσμο με έργα της που μοιάζουν και προφανώς είναι ακόμη δροσερά. Κόρη του διάσημου γλύπτη Leopoldo de Almeida, πολυσχιδής εικαστικός, που δεν εντάσσεται σε μία και μόνο κατηγορία.


Δεν είναι φωτογράφος, ωστόσο πολλά έργα της είναι ασπρόμαυρες φωτογραφίες. Δεν κάνει αυτοπροσωπογραφίες ωστόσο σχεδόν σε όλα τα έργα της παρακολουθούμε την ίδια στην διάρκεια των 40 χρόνων της πορείας της στα εικαστικά. Χρησιμοποιεί μια συγκεκριμένη απόχρωση του μπλέ, σε διάφορους τόνους, το
Yves Klein Blue που ναι, είναι το χρώμα το πιο φιλικό στον κυβερνοχώρο, και ναι αυτό που βλέπεις συχνά αν είσαι χρήστης κοινωνικών διαδικτύων όπως για παράδειγμα το Facebook.


Η  "Μελέτη  της Εσωτερικής Βελτίωσης "(1977), είναι μία  σειρά από φωτογραφίες στις οποίες  η Almeida φαίνεται σα  να τρώει μπλε χρώμα.
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το χρώμα που καταναλώνει είναι αυτό του Yves Klein. Είχε εξάλλου και στο παρελθόν διαμαρτυρηθεί  για τη χρήση
των γυναικών από τον  Klein  ως αντικείμενα σε έργα τέχνηςΕπίσης η έννοια της ανθρωποφαγίας (πολιτιστικού  κανιβαλισμού), η ιδέα της κατανάλωσης άλλων πολιτισμών ήταν και είναι μία  δημοφιλής ιδεολογία την οποία σχολιάζει με γλαφυρά καυστικό τρόπο.


Η κατανάλωση του μπλε του Klein, θεωρήθηκε μια απελευθερωτική πράξη διαμαρτυρίας  για τις γυναίκες και τους καλλιτέχνες παντού.


Παραδόξως παραμένει και το χρώμα που καταναλώνουμε ερήμην μας έως και τώρα πιο πολύ και εμείς.

Η σημασία της Helena Almeida στο Παρόν. Facebook Twitter

Η σημασία της Helena Almeida στο Παρόν. Facebook Twitter

Η σημασία της Helena Almeida στο Παρόν. Facebook Twitter

Η σημασία της Helena Almeida στο Παρόν. Facebook Twitter

Η σημασία της Helena Almeida στο Παρόν. Facebook Twitter

Η σημασία της Helena Almeida στο Παρόν. Facebook Twitter

Η σημασία της Helena Almeida στο Παρόν. Facebook Twitter

Η σημασία της Helena Almeida στο Παρόν. Facebook Twitter

Η σημασία της Helena Almeida στο Παρόν. Facebook Twitter
Yves Klein

Η σημασία της Helena Almeida στο Παρόν. Facebook Twitter
Yves Klein

Η σημασία της Helena Almeida στο Παρόν. Facebook Twitter
Helena Almeida




Αρχείο
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ