Ένας κόσμος γεμάτος γρίφους ο δικός της. Γεννημμένη στην Πορτογαλία το 1934 παραμένει ακόμη επίκαιρη, ακόμη και στον διαδικτυακό σύγχρονο κόσμο με έργα της που μοιάζουν και προφανώς είναι ακόμη δροσερά. Κόρη του διάσημου γλύπτη Leopoldo de Almeida, πολυσχιδής εικαστικός, που δεν εντάσσεται σε μία και μόνο κατηγορία.
Δεν είναι φωτογράφος, ωστόσο πολλά έργα της είναι ασπρόμαυρες φωτογραφίες. Δεν κάνει αυτοπροσωπογραφίες ωστόσο σχεδόν σε όλα τα έργα της παρακολουθούμε την ίδια στην διάρκεια των 40 χρόνων της πορείας της στα εικαστικά. Χρησιμοποιεί μια συγκεκριμένη απόχρωση του μπλέ, σε διάφορους τόνους, το Yves Klein Blue που ναι, είναι το χρώμα το πιο φιλικό στον κυβερνοχώρο, και ναι αυτό που βλέπεις συχνά αν είσαι χρήστης κοινωνικών διαδικτύων όπως για παράδειγμα το Facebook.
Η "Μελέτη της Εσωτερικής Βελτίωσης "(1977), είναι μία σειρά από φωτογραφίες στις οποίες η Almeida φαίνεται σα να τρώει μπλε χρώμα.
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το χρώμα που καταναλώνει είναι αυτό του Yves Klein. Είχε εξάλλου και στο παρελθόν διαμαρτυρηθεί για τη χρήση των γυναικών από τον Klein ως αντικείμενα σε έργα τέχνης. Επίσης η έννοια της ανθρωποφαγίας (πολιτιστικού κανιβαλισμού), η ιδέα της κατανάλωσης άλλων πολιτισμών ήταν και είναι μία δημοφιλής ιδεολογία την οποία σχολιάζει με γλαφυρά καυστικό τρόπο.
Η κατανάλωση του μπλε του Klein, θεωρήθηκε μια απελευθερωτική πράξη διαμαρτυρίας για τις γυναίκες και τους καλλιτέχνες παντού.
Παραδόξως παραμένει και το χρώμα που καταναλώνουμε ερήμην μας έως και τώρα πιο πολύ και εμείς.
σχόλια