ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Παρασκευή και Σάββατο στο Borderline Festival της Στέγης

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Παρασκευή και Σάββατο στο Borderline Festival της Στέγης Facebook Twitter
2

Η πειραματική μουσική στενά συνδεδεμένη με το «δύσκολο» κοινό, τις σελίδες του «Wire» και τον ακαδημαϊκό κόσμο ασφυκτιά μέσα στα στενά πλαίσια που άλλοι έχουν τοποθετήσει πριν από εμάς για εμάς. Δύσκολα δίνεται η δυνατότητα σε ένα κοινό με διαφορετικές μουσικές αναφορές και γούστα να έρθει σε επαφή μαζί της. Φεστιβάλ όπως το Borderline Festival της Στέγης ανοίγουν τα σύνορα ενός μικρόκοσμου στους πολλούς.

Ένα πραγματικά ετερόκλητο κοινό γέμισε το Μικρό Θέατρο της Στέγης το περασμένο Σαββατοκύριακο. Από εικοσάχρονους μέχρι γυναίκες που είχαν περάσει τα εξήντα. Από πενηντάρηδες λάτρεις του Γιάννη Ξενάκη μέχρι δεκαοκτάχρονα κοριτσάκια της πλατείας Καρύτση. Και φυσικά η απαραίτητη παρουσία του πατέρα με την επτάχρονη κόρη. Θα σταθώ για λίγο στο τελευταίο. Ακούγεται λίγο εκκεντρικό να πάρεις το επτάχρονο παιδί μαζί σου σε ένα φεστιβάλ πειραματικής μουσικής. Όμως δεν είναι. Τα γραφικά συνδυασμένα με τους περίεργους ήχους είναι ένας πόλος έλξης για το κάθε παιδί. Είναι καλύτερα από το καλύτερο καρτούν. Εμφανίσεις όπως αυτές των ΣΩΜΑ, Martin Messier και Nicolas Bernier αλλά και της Γιαπωνέζας Ikue Moriτο Σάββατο καθήλωσαν τους πάντες. Με τις εμφανίσεις τους δημιούργησαν αυτόνομα σύμπαντα τα οποία σε παρέσυραν μαζί τους.

 

Τα παιδιά σκληροί κριτές που δείχνουν την βαρεμάρα τους με την πρώτη ευκαιρία δεν μπορείς να τα ξεγελάσεις. Έτσι όταν η Ikue Mori έκλεινε το Σαββατόβραδο με το παρατεταμένο χειροκρότημα του κοινού να την συνοδεύει ακόμα και λίγα δευτερόλεπτα μετά την έξοδο της από την σκηνή, η επτάχρονη που ήταν δίπλα μας έβγαλε την ετυμηγορία λέγοντας φωναχτά στον πατέρα της: «Ήταν η καλύτερη. Δεν βαρέθηκα στιγμή». Μπορείς να διαφωνήσεις με την αλήθεια ενός παιδιού;

 

Οι αγαπημένες μου εμφανίσεις από την Παρασκευή και το Σάββατο:

 

 

 

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Παρασκευή και Σάββατο στο Borderline Festival της Στέγης Facebook Twitter
H Γιαπωνέζα Ikue Mori καθήλωσε το κοινό της Στέγης το Σάββατο. Ο απίστευτος συγχρονισμός της με την Zeena Perkins, τα πολύχρωμα γραφικά και ο μυθικός κόσμος που έφτιαξαν τοποθετούσαν το θεατή σε ένα σύμπαν που δεν ήθελε να βγει. Απρόβλεπτη στιγμή: Ένα κουδουνάκι και ένα γυαλιστερό κομμάτι χαρτί στα χέρια της Zeena Perkins παρήγαγαν ήχους και έγιναν μέρος του μουσικού έργου

 

 

 

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Παρασκευή και Σάββατο στο Borderline Festival της Στέγης Facebook Twitter
Ο Ryoichi Kurokawa παρουσίασε το έργο Syn. Τα γραφικά έμοιαζαν να «λιώνουν» στους ρυθμούς της μουσικής. Αν μπορούσες να συγκεντρωθείς θα έβλεπες τον ήχο να μπαίνει μέσα στην εικόνα και το αντίστροφο. Μια σχεδόν μεταβατική εμπειρία. Απρόβλεπτη στιγμή: Χαιρέτισε το κοινό με μια υπόκλιση. Έφυγε μετά το τέλος του live περίπου τρέχοντας με το δυνατό χειροκρότημα του κόσμου να το συνοδεύει. Σαν ντροπαλός Σαμουράι που έκανε το καθήκον του.

 

 

 


ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Παρασκευή και Σάββατο στο Borderline Festival της Στέγης Facebook Twitter
Εικόνα απο το βράδυ της Παρασκεύης και την εμφάνιση του Ryoichi Kurokawa

 

 

 

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Παρασκευή και Σάββατο στο Borderline Festival της Στέγης Facebook Twitter
Nicolas Bernier και Martin Messier. Στην σκηνή της Στέγης το Σάββατο έπαιξαν τις μηχανές intonarumori. Τα όργανα αυτά κατασκευάστηκαν ειδικά για την συγκεκριμένη παράσταση και αποτελούνται από γρανάζια και κάθε είδους μηχανικά και ηλεκτρονικά εξαρτήματα. Μέσα σε ένα ηχητικό πανδαιμόνιο αισθανόσουν λίγο σφιγμένος που δεν μπορούσες να χτυπήσεις τα πόδια σου στο πάτωμα της Στέγης από την ένταση όπως θα έκανες οπουδήποτε αλλού. Ίσως η πιο «ροκ» παρουσία της βραδιάς.

 

 

 

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Παρασκευή και Σάββατο στο Borderline Festival της Στέγης Facebook Twitter
ΣΩΜΑ και Best Before άνοιξαν το Σαββατόβραδο. Ο Αντώνης Ανισέγκος και ο Θύμιος Ατζάκας των ΣΩΜΑ έδωσαν το απαραίτητο «σπρώξιμο» στην αρχή της βραδιάς. Τα ιδιοφυή γραφικά τους έμοιαζαν με μικρά έργα τέχνης. Ένα μικρό σκίρτημα εθνικής υπερηφάνειας για το ντουέτο που σχηματίστηκε στο Βερολίνο το 2005 μάλλον το αισθάνθηκαν αρκετοί.

 

 

 

 

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Παρασκευή και Σάββατο στο Borderline Festival της Στέγης Facebook Twitter
Απο την εμφάνιση των ΣΩΜΑ και Bestbefore

 

 

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Παρασκευή και Σάββατο στο Borderline Festival της Στέγης Facebook Twitter
Nicolas Bernier και Martin Messier

 

 

 

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Παρασκευή και Σάββατο στο Borderline Festival της Στέγης Facebook Twitter
Απο την εμφάνιση των Ikue Mori και Zeena Perkins

 

 

 

Αρχείο
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
όντως, το Wired λίγες σελίδες αφιερώνει για την πειραματική μουσική (και ποτέ καμμία για την Zeena Perkins) - αντιθέτως το βρετανικό περιοδικό Wire έχει ασχοληθεί αρκετές φορές με την Zeena Parkins...