León - Ήρθε ο καιρός για αλλαγή

León - Ήρθε ο καιρός για αλλαγή Facebook Twitter
0

  

ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΟ ΜΙΧΑΗΛ

 

 

Γεννήθηκα στο Λονδίνο αλλά δεν έζησα εκεί, παρά μόνο για λίγους μήνες.

 

 

 

 

 

Τα παιδικά μου χρόνια ήταν καλά, έζησα σε ένα σπίτι που μου τα παρείχε όλα. Είχα τη τύχη να είμαι κοντά στη φύση και τα καλοκαίρια μέσα στη θάλασσα. Άρχισα να ασχολιέμαι με τη μουσική πολύ μικρός, από την ηλικία των 6 ετών. Έκανα μαθήματα κιθάρας, θεωρίας και αρμονίας μετά το σχολείο. Δεν μου άρεσαν καθόλου τα θεωρητικά και δυστυχώς δεν μου αρέσουν μέχρι και σήμερα. Κρίμα, γιατί ορισμένες φορές είναι πολύ χρήσιμα αλλά ο τρόπος που διδάσκονται, συνήθως δεν είναι ευχάριστος.

Το πρώτο έναυσμα που με έκανε να νιώσω έλξη για τη μουσική μπορεί να ακουστεί λίγο σαν διαφήμιση σαμπουάν αλλά είναι πραγματικότητα. Θυμάμαι σε πολύ μικρή ηλικία τη μητέρα μου να με λούζει και να ακούω το "What a Wonderful World" του Louis Armstrong. Οι ωραίες μελωδίες πάντα με εξημέρωναν και μου δημιουργούσαν μια αίσθηση ασφάλειας και αγάπης.

 

 

 

 

Βέβαια ακόμα δεν είχα σκεφτεί τι θα γίνω μεγαλώνοντας. Νομίζω πως στα χρόνια του σχολείου άρχισα να σκέφτομαι για πρώτη φορά τι θα ήθελα να ακολουθήσω. Ήμουν κακός μαθητής και είχα προβλήματα διαγωγής.  Αυτό νομίζω ότι ήταν μια μορφή αντίδρασης απέναντι σε πολλά. Στο σύστημα διδασκαλίας, στο σχολείο που πήγα, σε ένα προκαθορισμένο μέλλον που προσπαθούσαν να επιβάλουν στους συμμαθητές μου, στις διακρίσεις, την αδικία και την υποκρισία. Τότε λοιπόν άρχισα να γράφω ποιήματα και στίχους και να δημιουργώ μελωδίες. Αυτό γινόταν από την ανάγκη μου να επικοινωνήσω και να διατηρήσω τη φαντασία μου. Σχεδόν όλες τις ώρες στη τάξη ασχολούμουν με αυτό εκτός από τα μαθήματα που με ενδιέφεραν.

Οι διαδρομές που ακολουθούμε στη ζωή μας καθορίζονται από πολλούς παράγοντες. Οι συγκυρίες, η οικογένεια, οι φίλοι, ένα ή πολλά τραύματα, μια αποκάλυψη, μια γνωριμία, το παρουσιαστικό μας, μια σχέση, όλα αυτά μπορούν να παίξουν μεγάλο ρόλο. Πιστεύω όμως ότι υπάρχει ένας πρωτογενής πυρήνας στον άνθρωπο. Πχ άλλος άνθρωπος έχει την ικανότητα να παρατηρεί τις αποστάσεις των αντικειμένων, άλλος παρατηρεί τις συμπεριφορές των ανθρώπων και αναζητά τις αιτίες, άλλος μισεί να σκέφτεται και του αρέσει να κινεί το σώμα του διαρκώς. Δεν ξέρω την απάντηση σε αυτό αλλά αυτή η πολυμορφία κάνει όλους τους ανθρώπους χρήσιμους και όμορφους.

 

 

 

Δεν ήμουν ποτέ εξωτερικός παρατηρητής της μουσικής. Ήμουν εξωτερικός παρατηρητής της βιομηχανίας που τη συνοδεύει. Έβλεπα τα πράγματα πιο ρομαντικά πριν έρθω σε επαφή με αυτόν το κόσμο.

 Εμένα με ώθησε να εμπλακώ πιο ενεργά  στο σύμπαν της μουσικής η πίστη που έχω σε αυτό, η εσωτερική μου ανάγκη για αυτό, το γεγονός ότι ο χρόνος δεν είναι απεριόριστος και αξίζει κανείς να κάνει αυτό που αγαπάει και αυτό μέσω του οποίου αισθάνεται ότι μπορεί να προσφέρει.

Νομίζω πως οι ζωές όλων των ανθρώπων είναι γεμάτες συγκυρίες που καθορίζουν  μετέπειτα πορείες (με πιο σημαντική τη γέννηση). Μερικές τυχερές στιγμές για μένα είναι οτι είχα έναν καταπληκτικό πατέρα, το οτι ήμουν κοντά στη Μαρία Φαραντούρη και άκουσα απο μικρός καλή μουσική και το ότι γνώρισα τους καλύτερους μου φίλους, κάναμε τους Mimosa's Dream και πέρασα όλα τα εφηβικά μου χρόνια παίζοντας μουσική.

 

 

 

Δημιουργία είναι η επαφή με τα μέχρι τότε ανεξερεύνητα σημεία του εγκεφάλου. Κάθε στιγμή δημιουργίας είναι μια υπέρβαση και μια μεταμόρφωση. Στη μουσική όπως σε όλες τις τέχνες, χρησιμοποιείς κάποια τεχνικά εργαλεία. Μέσα από την παραγωγή δημιουργείς τον κόσμο που στο τέλος θα μπει ο ακροατής. Το πόσο δυνατά θα ακουστεί μια μελωδία σε σχέση με μια άλλη, τι χρώμα θα έχει ή από ποια κατεύθυνση θα ακούγεται δεν απέχει πολύ από τη δουλειά ενός μαέστρου σε μια ορχήστρα.

 

 

Ναι, είμαστε μουσικά νεκρόφιλοι στην Ελλάδα.  Όχι όμως πως ότι είναι στη μόδα είναι καλό απαραίτητα, αλλά στην Ελλάδα θεωρώ πως είμαστε συντηρητικοί. Συμβαίνουν πράγματα κάθε μέρα σε όλο το κόσμο και δεν τα παρακολουθούμε. Πολλές φορές ακόμα, αντιδρούμε απέναντι σε αυτά με μια αδικαιολόγητη αλαζονεία.

Υπάρχουν πολλά ταμπού αλλά δεν θέλω να σκέφτομαι αυτά γιατί υπάρχει η περίπτωση να το χρησιμοποιώ σαν δικαιολογία για να μην κάνω το καλύτερο δυνατόν. Έχουν δημιουργηθεί μεγάλα έργα τέχνης κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες, μέσα σε υπόγεια χωρίς φώς, κάτω από μια χούντα ή από ανθρώπους χωρίς όραση ή ακοή.  Όταν οι άνθρωποι είναι αρνητικοί απέναντι στο διαφορετικό και στο ξένο, στερούν από τον εαυτό τους την δυνατότητα της εξέλιξης.

 

 


 

Το ταλέντο κατά τη γνώμη μου είναι η αφοσίωση και η πίστη σε κάτι, το πείσμα και η δουλειά, μια εσωτερική ενέργεια που είναι ανοιχτή και καλωσορίζει όσα έρχονται, μια φυσική άνεση και η ευαισθησία.

Θέλω η μουσική μου να είναι γνωστή αλλά η προσωπική μου δημοσιότητα δεν μου λέει πάντα κάτι, ίσα, ίσα που κάποιες φορές δεν το θέλω καθόλου.Το θέμα είναι ότι η πόπ και ρόκ μουσική είναι άμεσα συνδεδεμένη με το πρόσωπο αυτών που τη δημιουργούν.

 Η πόπ εμπεριέχει τη μυθοπλασία. Δηλαδή μπορεί ακόμα και αυτή η συνέντευξη να εξυπηρετεί αυτήν.

 

 

 

Δεν έχω μετανιώσει για πράγματα στα οποία ίσως έχω απορροφηθεί υπερβολικά. Πιστεύω πως από την στιγμή που κάτι σε απορροφά, κάτι μέσα σου υπάρχει που δίνει τη συγκατάθεση. Ακόμη και αν αυτό έχει αρνητικά αποτελέσματα, σίγουρα κάπου θα οδηγήσει. Σε μια μορφή γνώσης.

Από μιαν αποτυχία κερδίζεις το πείσμα που δεν είναι αμελητέα δύναμη και αν ψάξεις και τις αιτίες που σε αφορούν, μπορείς να μην επαναλάβεις τα λάθη σου. Από μια επιτυχία κερδίζεις άνεση και χρόνο.

Τώρα με τη κρίση σκέφτομαι πως ήρθε ο καιρός για αλλαγή, ίσως με το χειρότερο τρόπο, αλλά ήρθε. Αυτό που σκέφτομαι μόνο είναι γιατί να τη πληρώνουν πάντα οι πιο αδύναμοι.

 

 

photo by Πάνος Μιχαήλ

 

 

Σε τι πιστεύω; Πιστεύω σίγουρα στον εαυτό μου.

 

 

http://www.myspace.com/leontv

http://twitter.com/leonmuzik

http://www.facebook.com/LeonBand

 

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ