Mάθε υπουργείο γράμματα!

Mάθε υπουργείο γράμματα! Facebook Twitter
6

Της Νάντιας Σβάρνα από την parallaxi

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που μαθαίνει ένα παιδί στο σχολείο; Η ορθογραφία. Για ποιο πράγμα φωνάζουν πάντα οι εκπαιδευτικοί, λέγοντας ότι κρύβει μέσα του όλη την ομορφιά και την ιστορία της Ελλάδος; Για τη γλώσσα.

Τι συμβαίνει λοιπόν όταν ένα επίσημο κείμενο κρατικού φορέα είναι γεμάτο λάθη; Λάθη που κυριολεκτικά βγάζουν μάτι. Πιο συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας έχει βγάλει μια προκήρυξη για τους εκπαιδευτές των ΙΕΚ η οποία συνοδεύεται από έναν οδηγό με συμβουλές για το πώς πρέπει να συμπληρωθεί η αίτηση από τους υποψήφιους εκπαιδευτές (για όποιον ενδιαφέρεται: http://cert.gsae.edu.gr/diek/images/docs/odigies_1.pdf)

Η αλήθεια είναι ότι ένα κείμενο σε κερδίζει ή σε χάνει από την πρώτη στιγμή που θα το κοιτάξεις, πριν καν το διαβάσεις. Στο συγκεκριμένο κείμενο δεν υπάρχει καμία στοίχιση, χρησιμοποιείται άλλη γραμματοσειρά σε κάθε πρόταση, πολύ λίγες προτάσεις ξεκινούν με κεφαλαίο, στις μισές λέξεις λείπει ο τόνος, ενώ απουσιάζουν και πολλά σημεία στίξης. Πρώτη εντύπωση: Άλλο ένα προχειρογραμμένο κείμενο.

Υπάρχουν και χειρότερα. Το κείμενο έχει δεκάδες ορθογραφικά λάθη, λάθη που ούτε μαθητής δημοτικού δε θα έκανε (να γράψεται, πηγαίνεται, θα εμφανιστή κτλ). Σύνταξη ανύπαρκτη. Για να βγάλει κανείς νόημα από κάθε πρόταση πρέπει να τη διαβάσει δυο και τρεις φορές. Δεύτερη εντύπωση: Ντροπή.

Είναι δυνατόν ένας επίσημος κρατικός φορέας όπως το Υπουργείο Παιδείας να επιτρέπει να κυκλοφορήσει ένα τόσο προχειρογραμμένο και γεμάτο λάθη κείμενο; Όταν το ίδιο το Υπουργείο αδιαφορεί τόσο και υποβιβάζει την αξία της γλώσσας, τι μήνυμα θα πάρουν όλοι όσοι διαβάζουν το κείμενο; Μα δε βρέθηκε ένας υπάλληλος σε ολόκληρο Υπουργείο να αναγνωρίσει τα λάθη και να τα διορθώσει για να αποφευχθεί και το ρεζιλίκι;

Όλοι οι άνθρωποι κάνουν λάθη και στον προφορικό και στο γραπτό λόγο. Είναι κάτι απολύτως κατανοητό και αποδεκτό. Όταν, όμως, κάποιος τριπλοτσεκάρει ένα απλό email που στέλνει σε ένα φίλο του, δεν είναι αυτονόητο ότι ένας κρατικός φορέας θα φρόντιζε ακόμη περισσότερο ένα κείμενο που απευθύνεται σε χιλιάδες άτομα, και μάλιστα εκπαιδευτικούς; Προφανώς το κείμενο αυτό είναι ενδεικτικό του πως αντιμετωπίζει το Υπουργείο το θεμελιώδες ζήτημα της εκπαίδευσης, με προχειρότητα και αδιαφορία.

* Η Νάντια Σβάρνα είναι εκπαιδευτικός

Αρχείο
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

5 σχόλια
Ωραία όλα αυτά, αλλά κάποιος να ενημερώσει την κυρία Νάντια Σβάρνα, εκπαιδευτικό, που έγραψε το κείμενο, πως δε βγάζουν "κυριολεκτικά" το μάτι μας τα λάθη που επισημαίνει.Αυτό το "κυριολεκτικά", ρε παιδί μου, τι καραμέλα πια...
Σημαινει οτι το ρουσφετι που ειχε προσληφθει ηταν αγραμματο και τα υπολοιπα ρουσφετια γυρω του ηταν κι αυτα αγραμματα. Ο δε υπουργος, ο οποιος ειναι εγγραμματος,τα θεωρει ολα αυτα αυτα παρελκομενα της φιλοσοφιας "Διοριζω απο το παραθυρο".
Η διεύθυνση του αρχείου είναι λανθασμένη. Το αρχείο (στο οποίο έχουμε πρόσβαση από τη σελίδα http://cert.gsae.edu.gr/diek/index.php?option=com_content&view=article&id=10&Itemid=111 ) είναι τύπου PDF, το βρίσκουμε στη διεύθυνση http://cert.gsae.edu.gr/diek/images/docs/odigies_1.pdf , έχει μερικά λάθη, αλλά οπωσδήποτε δεν είναι το αίσχος που περιγράφεται πιο πάνω. Εκτός αν πρόλαβαν και το διόρθωσαν παρασκευιάτικα.[Μάλλον πρόλαβαν]
Το συγκεκριμένο Υπουργείο είχε τυπώσει και μεγάλες αφίσες για τη σχολική καινοτομία. Ήταν κολλημένη στις πόρτες των περισσότερων γραφείων του Υπουργείου αλλά κανείς δεν είχε προσέξει ότι έγραφε το "αναδεικνύω" ανάποδα : "αναδυκνείω" - ένα λάθος που κάνουν και αρκετοί αρθρογράφοι.Σε άλλο επεισόδιο θα σας πω για το πώς κάπνιζαν οι υπάλληλοι κάτω από τις σχετικές αφίσες για την απαγόρευση του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους.