MUSIC & RHYTHM GAMES

MUSIC & RHYTHM GAMES Facebook Twitter
0

Η ιστορία έχει ως εξής: η κλασική ιαπωνική εταιρεία παραγωγής videogames Konami λάνσαρε το 1998 ένα ηλεκτρονικό coin-op -παιχνίδι που λειτουργεί με ρίψη νομισμάτων- ονόματι Guitar Freaks. Το παιχνίδι αποτελούνταν από μια οθόνη προσαρμοσμένη σε ένα ξύλινο πλαίσιο, όπως τα κλασικά παιχνίδια των «ουφάδικων» της δεκαετίας του '80, μόνο που αντί για τα γνωστά κουμπάκια είχε ως χειριστήρια δύο ομοιώματα κιθάρας.

Από εκεί μεταφερόμαστε στο 2005, όταν δηλαδή η εταιρεία παραγωγής videogames Harmonix κυκλοφόρησε το Guitar Hero για το Playstation 2, που συνοδευόταν από ένα  χειριστήριο στο σχήμα μιας κιθάρας Gibson (το πασίγνωστο «ταυράκι»). Εκεί ο παίκτης έπρεπε -όπως ακριβώς και στο Guitar Freaks - να πατήσει τα πλήκτρα του χειριστηρίου σε ρυθμικό συγχρονισμό με τις κυλιόμενες νότες που βλέπει στην οθόνη του πάνω σε διασκευές πασίγνωστων ροκ και ποπ τραγουδιών από τις δεκαετίες '60, '70, '80 και '90.

Η επιτυχία του παιχνιδιού ήταν τεράστια  (1 δισ. δολάρια σε εισπράξεις) και το αντίκτυπό του έφτασε να γίνεται θέμα συζήτησης και πολλές φορές διαπληκτισμού μεταξύ rock stars αλλά και ακαδημαϊκών. Το κυριότερο, όμως, ήταν ότι, εκτός από τα πολυάριθμα παιχνίδια-κλώνους, το Guitar Hero υπήρξε η αφορμή να αναθεωρηθούν και να αναθερμανθούν οι σχέσεις μεταξύ της μουσικής βιομηχανίας με αυτή του gaming.

Φυσικά, κύριο μέλημα και των δύο ήταν το κέρδος, αφού οι πωλήσεις κάθε νέου σίκουελ του Guitar Hero συμπαρέσυραν και τις πωλήσεις καλλιτεχνών και συγκροτημάτων που συμμετείχαν. Και ας μην ξεχνάμε το licensing ονομάτων κατασκευής μουσικών οργάνων, συγκροτημάτων, δικαιωμάτων χρήσης αυθεντικών τραγουδιών που μεταφράζονταν κάθε φορά σε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια. Κι αυτό γιατί το payback είναι μεγάλο.

Κι εξηγούμεθα. Κάθε νεοεισερχόμενος στα Music & Rhythm Games παίκτης καλείται να καταβάλει ένα αρκετά μεγαλύτερο τίμημα από ενός συμβατικού τίτλου λόγω των διαφορετικών, «τσουχτερών» χειριστηρίων. Εκτός από την κιθάρα-χειριστήριο που αγοράζουμε πακέτο ή ξεχωριστά τόσο με το Guitar Hero, όσο και με άλλους τίτλους, όπως το RockBand, κυκλοφορεί επίσης χειριστήριο-ομοίωμα μπάσου, τυμπάνων και φυσικά μικροφώνων . Βέβαια, η απόλαυση αυτών των παιχνιδιών έγκειται στο ότι επιτρέπουν τη συμμετοχή πολλών παικτών ταυτόχρονα στην ίδια κονσόλα, φτιάχνοντας ουσιαστικά ένα εικονικό rock group. Το fun και οι... εισπράξεις δεν σταματούν εδώ, αφού ο παίκτης μπορεί είτε να συμμετέχει σε online προκλήσεις με παίκτες από όλο τον κόσμο, είτε να κατεβάσει περισσότερα τραγούδια, επί πληρωμή.

Ας δούμε τους δύο κορυφαίους τίτλους που κυκλοφορούν αυτή την εποχή:

Guitar Hero 5 (Activision)
PS2, PS3, XBOX 360, Wii

Ο κορυφαίος τίτλος music game, που σε κάθε έκδοσή του βάζει τον πήχη ακόμα ψηλότερα. Στο πέμπτο του σίκουελ έρχεται με επανασχεδιασμένο περιβάλλον, ακόμα πιο ακριβή χειριστήρια -μεταξύ των οποίων και ένα πλήρες σετ ντραμς-, ακόμα περισσότερες προκλήσεις και ένα soundtrack από 85 τραγούδια που εμπλουτίζεται online και καλύπτει κάθε γούστο. Διαθέτει υποδειγματικό gameplay!

Βαθμολογία: 9,3

The Beatles: RockBand (MTV Games - EA)
PS3, XBOX 360, Wii

Οι κάτοχοι των δικαιωμάτων χρήσης του ονόματος των «σκαθαριών» αποκλείεται να τοποθετούσαν σε οποιοδήποτε πολιτισμικό προϊόν το brand name «The Beatles», εάν δεν ήταν τουλάχιστον άρτιο! Gameplay, animations και μενού μεταφέρουν ρεαλιστικά την ατμόσφαιρα κάθε περιόδου του συγκροτήματος και μαγεύουν. Το μείον του: αν και το soundtrack μεγαλώνει με online αγορές νέων κομματιών, δεν παύει να αφορά ένα μόνο συγκρότημα - έτσι οι μη fans θα το βαρεθούν γρήγορα.

Βαθμολογία: 9,2
Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ