ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Ο Βασίλης Βρεττός φωτογραφίζει 40 πρόσωπα να σκηνοθετούν τον εαυτό τους

Ο Βασίλης Βρεττός φωτογραφίζει 40 πρόσωπα να σκηνοθετούν τον εαυτό τους Facebook Twitter
0

Σαράντα πρόσωπα από τον χώρο του πολιτισμού και της Αθήνας σε εκτυπώσεις 70x 100, καλύπτουν τους τοίχους της Πειραιώς 260 σε όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ Αθηνών από την 1η Ιουνίου έως τις 31 Ιουλίου. Είναι τα πρόσωπα που διάλεξαν ο φωτογράφος Βασίλης Βρεττός και η επιμελήτρια Ίρις Κριτικού, σε ένα πρότζεκτ που μας δείχνει τους ανθρώπους πίσω από τη σκηνή είτε πραγματικά, είτε μεταφορικά, με τίτλο  «Mise en Abyme / Ο εαυτός μέσα στον εαυτό». Τα ίδια τα πρόσωπα σκηνοθετούν τον εαυτό τους και ο φωτογραφικός φακός τα απαθανατίζει. Ο κάθε ένας από τους πρωταγωνιστές συνοδεύει την σκηνοθετική του επιλογή με ένα επεξηγηματικό κείμενο: Γιατί διάλεξε να φωτογραφηθεί έτσι; Ποια αντικείμενα επέλεξε για να τον/την περιβάλλουν; Ποια πτυχή του εαυτού του θέλησε να αναδείξει; Υπάρχει κάποιο κρυμμένο μήνυμα;

«Η ιστορία ξεκίνησε τελείως τυχαία, καθώς καθόμουν με την παρέα μου και όλοι έλεγαν ότι έχουν φίλο φωτογράφο και θέλουν φωτογραφίες από αυτόν. Και έλεγαν, πειράζοντάς με, ότι δεν ήθελαν να τους φωτογραφίσω όπως θέλω εγώ. Επιστρέφοντας σπίτι μου,  μου μπήκε η ιδέα ότι έχει τρομερό ενδιαφέρον να σκηνοθετήσει ο καθένας έτσι όπως θέλει, σκηνοθετώντας τον εαυτό του, αλλά, παράλληλα να μου αιτιολογεί γιατί φωτογραφήθηκε έτσι». λέει ο Βασίλης Βρεττός.

Ο Βασίλης Βρεττός ψάχνει πάντα να βρει τι υπάρχει πίσω από τη σκηνή, είτε πρόκειται για μια αληθινή, μια πρόβα ή μια σκηνή σαν την αναστήλωση της Ακρόπολης με τους μαρμαροτεχνίτες σε ώρα ανάπαυσης. Τον ενδιαφέρει δηλαδή το ενδιάμεσο, την ώρα που δεν βλέπουμε το performance, είτε αυτό είναι, είτε είναι κυριολεκτικό, είτε μεταφορικό

«Mια εικόνα από μόνη της δε βγάζει κανένα νόημα. Άρχισα λοιπόν να φωτογραφίζω φυσιογνωμίες ενδιαφέρουσες, τον Άγγελο Παπαδημητρίου, τον Στέλιο Ταχιάτη, τον Νίκο Καραθάνο. Τα είδε η Ίρις Κριτικού, η οποία ταξιδεύει και αυτή μέσα σε αυτή την ιστορία και από εκείνη  τη στιγμή αρχίσαμε να τρέχουμε το πρότζεκτ μαζί, προχωρώντας, επιλέγοντας, απορρίπτοντας, συνεργαστήκαμε σε όλα τα στάδια της δουλειάς. Τους ανθρώπους συνήθως τους γνωρίζουμε μέσα από τις φωτογραφίες τους με ένα τρόπο πολύ συγκεκριμένο και εδώ θέλαμε να κάνουμε κάτι εντελώς διαφορετικό. Αυτό ήταν πολύ σημαντικό, το να γνωρίζω έναν άνθρωπο με μια διαφορετική μορφή -και αυτό μου έδειχνε και το μεγαλείο του-, ότι δεν φοβόταν να αλλάξει το προφίλ του. Να βγαίνει από το ρόλο του. Αυτό ήταν το ταξίδι που κάναμε. Και σε αυτή τη διαδικασία με εντυπωσίασε πολύ το ότι ήταν πολύ απλοί στην αποδοχή και το στήσιμο της εικόνας τους. Δεν υπήρχε ούτε δυσκολία, ούτε δυστροπία. Εμπιστεύθηκαν την ματιά μου και την εικόνα μου, με άφησαν εντελώς ελεύθερο να επιλέξω. Αυτό μου έδωσε μεγάλη χαρά.

«Η αρχική ιδέα ξεκινά από τον τρόπο που αρέσει στον Βασίλη Βρεττό να βλέπει και να φωτογραφίζει τους ανθρώπους», μας λέει η επιμελήτρια της έκθεσης Ίρις Κριτικού. «Δηλαδή ο Βασίλης ψάχνει πάντα να βρει τι υπάρχει πίσω από τη σκηνή, είτε πρόκειται για μια αληθινή, μια πρόβα ή μια σκηνή σαν την αναστήλωση της Ακρόπολης με τους μαρμαροτεχνίτες σε ώρα ανάπαυσης. Τον ενδιαφέρει δηλαδή το ενδιάμεσο, την ώρα που δεν βλέπουμε το performance, είτε αυτό είναι, είτε είναι κυριολεκτικό, είτε μεταφορικό. Ήθελα σε αυτή τη δουλειά, να υπάρξει μια προσήλωση πιο στενή στον κόσμο του πολιτισμού και οι προδιαγραφές της ίδιας της δουλειάς βοηθούσαν την έκθεσή τους σε ένα βιομηχανικό χώρο. Τα δεδομένα είναι μεγάλες φωτογραφίες 70x100 και έχει ως ιδέα πίσω του να αποτελούν έναν τρόπο υποδοχής του κοινού, οπότε δεν αναζητήσαμε μια αίθουσα, αλλά τους εξωτερικούς χώρους της Πειραιώς 260. Θέλαμε να υπάρχει μια εκπροσώπηση κάποιων εμβληματικών χώρων όπως το Θέατρο της οδού Κυκλάδων και το Θέατρο Τέχνης και μια ισορροπία ηλικιών και ιδιοτήτων. Σκέφτηκα ότι είναι οι ατραποί του φεστιβάλ και ήθελα να υπάρχουν. Και από κεί και πέρα ο Βασίλης είναι το απόλυτο βλέμμα».  

Ο Βασίλης Βρεττός φωτογραφίζει 40 πρόσωπα να σκηνοθετούν τον εαυτό τους Facebook Twitter
Λυδία Φωτοπούλου
Ο Βασίλης Βρεττός φωτογραφίζει 40 πρόσωπα να σκηνοθετούν τον εαυτό τους Facebook Twitter
Μυρτώ Παπαθανασίου
Ο Βασίλης Βρεττός φωτογραφίζει 40 πρόσωπα να σκηνοθετούν τον εαυτό τους Facebook Twitter
Μιχάλης Σαράντος
Ο Βασίλης Βρεττός φωτογραφίζει 40 πρόσωπα να σκηνοθετούν τον εαυτό τους Facebook Twitter
Ζυράννα Ζατέλη
Ο Βασίλης Βρεττός φωτογραφίζει 40 πρόσωπα να σκηνοθετούν τον εαυτό τους Facebook Twitter
Στάθης Λιβαθινός

Ο Βασίλης Βρεττός φωτογραφίζει 40 πρόσωπα να σκηνοθετούν τον εαυτό τους Facebook Twitter
Μαριάννα Κάλμπαρη

Ο Βασίλης Βρεττός φωτογραφίζει 40 πρόσωπα να σκηνοθετούν τον εαυτό τους Facebook Twitter
Άγγελος Παπαδημητρίου

Ο Βασίλης Βρεττός φωτογραφίζει 40 πρόσωπα να σκηνοθετούν τον εαυτό τους Facebook Twitter
Νίκος Καραθάνος

Πληροφορίες:

ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, 1 ΙΟΥΝΙΟΥ – 31 ΙΟΥΛΙΟΥ

Βασίλης Βρεττός, Mise en Abyme / Ο εαυτός μέσα στον εαυτό

Επιμέλεια Ίρις Κρητικού

Είσοδος Δωρεάν

Με την ευκαιρία της έκθεσης θα κυκλοφορήσει και ειδική έκδοση. 

Αρχείο
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ